KILIÇDAROĞLU NE YAPIYOR, BAHÇELİ NE YAPMAK İSTİYOR?

KILIÇDAROĞLU NE YAPIYOR, BAHÇELİ NE YAPMAK İSTİYOR?

Ahmet Altaan… Buradaaa!.. Falancaaa.. Buradaaa! Filancaa!.......

Nereden gelmiş bu tellallık aklına, kimden çıkmış acaba böylesi parlak fikir! Atatürk orada yok ya, topla meydana. Başkasının evine elleri misafir çağırıyor. İnsan aklının bu derece düşmesini yalnızca çapsızlıkla açıklayamayız. Kılıçdaroğlu o kadar da kalitesiz sayılmaz. Motive oldu mu kafası fena işlemez. İnadına yapıyor. 

Direniş için ne zaman bir potansiyel birikse kovada, bizim liderler gelip deliyorlar altını.

Bu ülkede nasıl muhalefet yapılacak ki? Bu liderler, bu kanaat önderleri, bu yazarlar, bu TVciler her gün o potansiyeli bile isteye döker, dağıtırlarsa…

Çapsızlık… Evet, ülkedeki en büyük sorunumuz. Kılıçdaroğlu’nun en büyük handikapı değil, en büyük silahı. Koltukta kalabiliyor, çünkü sol muhalefetteki çapsızlık onu orada tutuyor. Tayyip Erdoğan’ın en büyük kozu da, ülkedeki bu genel çapsızlık değil mi zaten.

Fakat çapsızlığı üreten ve örgütleyenler de var. İşte biri Kılıçdaroğlu. Bunu bilerek yapıyor, artık hiç şüphe kalmadı.

Bugüne dek kaç seçimdir okur kaybetme pahasına, birçokları ile bozuşma pahasına CHP’yi ve Kılıçdaroğlu’nu destekledim. Belki yine gider oyumu atarım. Yokluktan, çaresizlikten. Ama şu kesin: Bu kişiliksizliği savunmak kalitesizliği katmerleştiriyor. Ruhu aşağı çektikçe çekiyor!

Hiçbir yazarın hapse atılmasına sevineceklerden değiliz. Fakat Cumhuriyet’in azılı düşmanlarını alkışlatmak da neyin nesi?

Bu bir mağdurun arkasında yer alma olayı değildir. CHP yönetimi bildim bileli işbirlikçi popülerlere hayrandır. Kalitesiz insanları star yapar, kalitesiz starları başının üstüne çıkarır. Düzgün değerlere, işbirlikçi olmayana uzaktır. Çünkü kendisi işbirlikçidir.

Resimdeki sadece bir örneği: Kılıçdaroğlu, ideoloji işlerinin başına getirdiği Onur Bilge Kula ile birlikte. O kim? Atatürk’ün azılı düşmanı Orhan Pamuk’un Cumhuriyet Gazetesi’ndeki yağdanlığı. Bizler Atatürkçü değiliz, ama CHP’ye karşı Atatürk’ü savunmak bize düşüyor. Şu devre bakınız. O şahıs aynı zamanda AKP bakanı Ertuğrul Günay’ın genel müdürü. Derin ilişki değil bunlar! Üstten atamalar!

Böyle sayısız örnek. Hiçbir şey tesadüfe bırakılmıyor. O alkışlama da atamadır. Katiyen anlık refleks değildir. 

CHP yoksullar için, işçiler için politika üretmez. Hiç mi hiç çalışmaz. Solcudur, ama zenginleri sever. Yöneticilerinin çoğu patronların adamıdır veya patrondur.   

CHP’nin Kürtlerin haklarına sahip çıkması güzeldir, ama bunu halk için yapmaz. İşbirlikçi olduğu için yapar.

CHP, HDP’ye göz kırpmaktan vazgeçmez. Sol ruhu öldüren KESK, DİSK, TTB gibi örgütlerle sürekli dirsek teması içindedir. Çünkü liderleri sol ruhun ölmesinden nemalanır. Bu kesimlerle temasın solu ebediyete kadar iktidardan uzaklaştıracağını bilir, bilmezden görünür. Ancak bu şekilde muhalefette göründüğü halde uluslar arası sistemin genel iktidarından pay alır.   

Ruhsuz, kişiliksiz, çapsız… Hiç kimseyi böyle niteliklerinden ötürü aşağılayamayız. Ama bunu isteyerek, çıkarı gereği örgütlüyor, teşvik ediyorsa suçlarız.

PEKİ BAHÇELİ ?

Darbe girişimi sonrası Bahçeli ne yapmaya çalışıyor? Bence şunu: MHP dört büyük parti içinde Türkiye’deki uluslararası sistemden en az pay alan siyasi harekettir. AKP yerel iktidarın başıdır ve orada daha da tekleşmek istiyor. Ama her ülkede uluslararası sistemin bir de genel iktidarı vardır. HDP ve sonrasında CHP bu iktidardan bir miktar pay alırlar. Ama MHP yok denecek kadar az alır. MHP sistemde en çok ötelenen çevreyi temsil ediyor.

MHP’deki Amerikancı damar soğuk savaş yıllarında çok güçlüydü. Soğuk savaş bitince zayıfladı. Şimdi hiç yoktur diyemeyiz. Türkiye’de öne çıkan siyasetçilerin, medyacıların çok büyük çoğunluğu ABD ile doğrudan ve dolaylı bağ içindedir. Ama MHP’ye Amerikancı diyenlerin (genelde solcular der bunu) alayı MHP’den daha Amerikancıdır. İşte şimdi en çok ötelenen MHP, en çok da Kürt meselesinde aldığı uzlaşmaz milliyetçi tutum nedeniyle dışlanan MHP, Erdoğan’ın tek kalma savaşından faydalanıp iktidardan pay kapmak istiyor. Onun en önemli varlık nedeni Kürt sorunudur ve bunu gündemin en üst sırasında tutmak istiyor.

Taktiğin içinde ayrıca Erdoğan’ı oyuna getirme planı var mı yok mu? Bir ölçüde var. Ama ne kadar var ve ne kadar başarıya ulaşacak, ne kadar yandaşlık baskın çıkacak, her şeyi zaman gösterecek. 

KARABASAN ve UYANIŞ

Adlı roman tasarladığımıza göre Şubat başında basılacak. Orada 15 Temmuz Darbe Girişimi’ne dair bir bölüm de yer alacak…  

Darbe nasıl bir darbeymiş, ABD nerede yer almış, muhalefet ve iktidarın konumu nasılmış… Birçok saptama bulunacak… Sadece biri: ABD darbenin içindeydi elbette, ama sadece bir tarafta değildi.

Kaan Arslanoğlu 


Yorumlar

Maximum : 1000 Karakter / Karakter Sayısı: 
0
Yorumlara gerçek ad ve soyadınızı yazmanız onay kolaylığı sağlar.
Mail adresinizi yazmanız keyfinize kalmıştır. Yorumlarınızın onaylanması da
editörlerin tamamen keyfine bağlıdır. 4 yıllık deneyim sonucu bu bizde böyle.
  • mehmet harma

    mehmet harma 27.12.2016

    Sadık Albayrak'ın 14 Ocak İnsanBu buluşmasında konuşma başlığı belli oldu: "Küçük Burjuva Edebiyatı". gelenlere; Derya Turgay ve Doğan beyi, fifti-fiftiye; TK takipçilerinden Ahmet Çadırcı'yı ekledim. Çok kısa sürede tüm ayrıntılarıyla toplantının duyurusu burada yapılacak.

  • Ned.Pal.

    Ned.Pal. 27.12.2016

    Mehmet Bey, katılımcılardan beni tanıyan 2 kişi şahit olarak ve nüfus kağıdımıdan da .. isim soyadımın ilk 3 harflerinin Ned Pal olduğunu kanıtlayarak sizi ikna ederim ( ;

  • Mehmet Harma

    Mehmet Harma 27.12.2016

    Değerli Nedpal, İstanbul dışı katılım sadece Bursa ve Ankara'dan olmayacak. Sizi de gelecekler arasına yazıyorum, salon düzeni ve çay-kahve ikramı için. Ancak orada sizin Nedpal olduğunuzu nasıl anlayacağız?

  • NedPal

    NedPal 26.12.2016

    Sn. A.Y.A. bey'in motive edici ödülünden sonra (ilk içki bedava).. tabii ki benimde birden katılım başvurum oldu !! şaka.. şaka.. en azından Bursa ve Ankara'dan gelecek değerli arkadaşlarımızı ağırlamak ve siz değerli insanbu camiasıyla tanışmak için orada olmak isterim ?

  • tahir ceylan

    tahir ceylan 25.12.2016

    Yazının tamamına kuvvetle katılıyorum.Meslek Örgütleri için biraz ağır ifadeler.Belki görevlerini yapamıyorlar diyelim.Bu konuda bizlerinde toplumunda yetersizliği var. Nitekim toparlamak gerek.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 25.12.2016

    Derya Turgay ve Doğan bey geliyorlar. 3 kişiden cevap bekliyorum. Daha sonra 4 kişiye daha çağrı yapacağım.

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 24.12.2016

    Biz Mehmet Harma Hoca ile görüştük. Görüntü kaydı tamam. Yani herkeşler fişlenecek. Puhahaha. Şaka şaka. İsterseniz Youtube'a konulur. Gerçi sonra ona da giremezsiniz. Memlekette en ufak aksiyonda nası olsa kapatıyolar. Zıkkım meselesine gelince... Onu da konuştuk. Bi sebepten ötürü 18'e kadar agap gecesi modunda olmamak daha makul bi çözüm olarak gözüktü. Bizim aramızda... Ama 18 sonrasına kalacaklara ilk içki benden. Benim sadece o gün için az bi miktar tüketim hakkım var. Yoksam yasak. Hadi bakalım. Herkes kendine o zamana kadar iyi baksın. a.y.a. hanukasss, noelsss, sekülersss

  • mehmet harma

    mehmet harma 24.12.2016

    Değerli AYA, müskirat hakkında sana feysten mesaj attım bakar mısın oraya ltfn. Yoklamayı güncelliyorum. gelenlere: Kerem Cankoçak (2 kişi), Turgay Fişekçi ve Sabih'i, fifti fifti olanlara: Akif Akalın, Can Ertan ve Muharrem'i ekledim. Toplantıya giriş ücretsiz elbette ama eliniz boş gelmeyip 3, 5, 10... kitap bağışlarınız kabul edilecektir :) selamlar.

  • mehmet harma

    mehmet harma 24.12.2016

    Yoklamaya devam. geleceklere: Haydar Ali Albayrak'ı, fifti-fiftiye: TK takipçilerinden Ahmet Çadırcı'yı, gelemeyenlere: Mine Miskioğlu'nu ekledim. Kaan Arslanoğlu'nun konuşma başlığı "Yaşadığımız insan gerçeğinde evrimin etkisi mi, sosyal sınıflar mı daha önemli?", Taylan Kara'nın ki ise ""İnsan doğası ve kozmik önemsizliğimiz üzerine dedikodu". Sadık Albayrak'tan henüz bekliyoruz. Daha vakit var, sıkıntı yok.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 24.12.2016

    Haydar Ali Albayrak da geleceğini söyledi.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 23.12.2016

    Mehmet Harma'nın dikkatine, Kerem Cankoçak (2), Turgay Fişekçi ve Sabih geliyor. Can Ertan ve Muharrem yüzde 51. Daha cevap vermeyen 5 kişi var.

  • Ç.

    Ç. 23.12.2016

    Evet o yazıyı demiştim. Bence de geçmişiyle hatırlayalım.

  • Mehmet Harma

    Mehmet Harma 23.12.2016

    Gayet iyi anlıyorum Kaan hocam. Belki de bu vesileyle yıl sonu temizliği yapabilirsin nicedir yapılmayı bekleyen :) SA, KA ve TK hocalardan onay geldi, kayıt yapıyoruz AYA dostum, top sende.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 23.12.2016

    Yazarlara davet işini yapmaya çalışıyoruz zaten Harma Hocam, Mesela Akif ayarlayabilirsem geleceğim dedi. Bazılarına mail attık, cevap yok. Bazıları maillerine bakmıyorlar, face kullanıyorlar. Ama birkaç face mesajıma da cevap gelmedi. Zaten sorun bu ilgisizlik Harma hocam. Beni toplantı düşüncesinden yıllarca alıkoyan. Önceki yıl bir yazar ve yakın okur anketi yapmıştık. Yazar ve yakın okur diyorum bak, seçme insanlar. 57 kişiye gönderdim 23 cevap gelmişti. Hayda bre..

  • Mehmet Harma

    Mehmet Harma 23.12.2016

    Değerli AYA, SA, KA ve TK hocalarıma kayıt hususunu danıştım görüşlerini paylaşacağım. Onay verirlerse kayıt işi sendedir zahmet olmazsa. İsa'nın kanı hakkında haber gelecek, onu da bildireceğim. gelenlere: Yavuz Dizdar'ı ve TK takipçilerinden Büşra Ay, Veysel Boyacı ve Çiçek Mesut'u ekledim. Nöbetçi müdürümüz de sitemiz yazarlarına bir mail gönderse de, toplantıyı duyurup davet etse ne güsel olur. selamlar.

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 23.12.2016

    Ses ve görüntü kaydı için fiyat araştırmayın Mehmet Hoca'm. Başganım, TK ve SA he diyosa onu ben hallederim. Ufaks ya da Fiona Akkohen pro üstü pro'durlar. Ufaks %90, Fiona Hanım ise (o gün daha evvelden söz verilmiş başka işi yoksa) %100 o işi hallederler. Haber beklerim sizden. 3 gün içinde...

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 23.12.2016

    Ç'cim, dedektif nihat genç'i mi dedin? Okudum. Üzüldüm. Demek yaşlanmak öyle bişey. Beyin komple çilek kompostosu kıvamında sulanıyo zaar. Yazık. Bari, Nihadabim'i gençliğiyle hatırlayalım hep. a.y.a. ansss

  • mehmet harma

    mehmet harma 22.12.2016

    Fiyat araştırıyorum, uygun olursa ses+görüntü kaydı yapmayı planlıyorum. Sonra çözümlemesini yapıp yuğtüp ve siteye koyabiliriz. Uygun kamerası olan varsa kendimizin de yapması mümkün elbette. Haberleşelim.

  • mehmet harma

    mehmet harma 22.12.2016

    Panelistlerimizin kitaplarından edinmek isteyenler olabilir. Yayınevlerine söyleseler de orada kitapları bulundursalar olur mu? İsteyen imzalatır da (Bu sadece benden kaynaklı bir fikir, karar BSA, KA ve TK'ya kalmış). Gelirken elimiz boş gelmesek de , okuduğumuz sevdiğimiz, başkası da okusa dediğimiz kitapları (sayısı size kalmış) getirsek, hiç fena bir kitaplık oluşmaz sanki. Onu da sonra köy okullarına, kitap klüplerine göndersek mi? (yerleri hazır bile sayılır).

  • Gül T.

    Gül T. 22.12.2016

    Ben de İstanbul dışından geleceğim için çok değil toplam 3 en fazla 4 kişi oluruz.Belli de olmaz.Sadece kendime garanti verebiliyorum aslında :)

  • mehmet harma

    mehmet harma 22.12.2016

    Mekan belli oldu; The Green Park Hotel Taksim. Taksim oteller bölgesi denen yerde, gayet merkezi. Saat 13-18 arası, bir çay-kahve molası verebiliriz veya nonstop devam edebiliriz. Konuşmacılar nasıl isterlerse. Şarap-ketiring için ne yapabilirizi AYA sana yarın bildireceğim. Sayı için biraz daha geçsin. gelenlere: AYA, Çağrı Erhan, Rahşan ve Veysel'i, fifti-fiftiye: Ufuk Aksoy, Ç, Sonja ve AYA's emmisigızını ekledim. Ancak hala siteden ses vermeyenler var, bekliyoruz kendilerini. selamlar sevgiler

  • Ç.

    Ç. 22.12.2016

    Arif Yavuz Aksoy İstanbul buluşmasına gelmeyi düşünüyorum. İki çift laf ederiz güzel olur. Gelmeye çalışacağım. Gelip gelemeyeceğim kesin değil. Selamlar. Dünkü Nihat Genç'in yazısını okudunuz mu?

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 22.12.2016

    Yalavuuuz, bi hususa şiddetli itirazım var. O ne öyle? Ihlamur, adaçayı, zerdeçal, ekinezya falan... Yoga kursu mu, ayurveda buluşması mı bu? Ketıring bari bende olsun. Sayı söyleyin. Ben ayarlarım. a.y.a. reikiye ve transandantal meditasyona karşı dursss ve dahi dengeli beslenmeyi önemsesss --- ps: yeşilaycı mısınız; şarap bari olmasın mı?

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 22.12.2016

    Şimdi gece gece herkese vealeykümselam diyorum. Sayın Harma'ya organizasyon için mil tebriksss sunuyorum. Başganıma, Taylan Kara'ya ve Sadık Albayrak'a da many thanksss. İyi ki 14 olmuş bu arada. 7 ve 21 mission impossible olurdu. Gelicem tabisi de. Emicemoglini de tutar getiririm herhal. Emicemgızı da gelebiler. O da az manyak değil hani. Sonja ve Conn bile gelebiler. Sonja'nın işine gücüne bağlı. Ama en azından "count me in" şimdilik. Yannııız, Ç'ye, MAY'a, Gül T'ye ve John Dennis'e hususi sesleniyorum. Gelin de iki çift laf edek. Ben toplantılarda hep en arka sırada otururum. Cüssem ve kıvır kıvır saçlarım nedeniyle başka biriyle karıştırılmam neredeyse imkansızdır. Conn da gelirse sırtımda koala yavrısı gibi duran bi velet göreceksiniz. Şaşırmayın. Emicemogli insana benziyo. Ben benzemiyorum. a.y.a. insan sıfatından çok gelsss ve geçsss

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 22.12.2016

    En uzun gecenin ortasında uyanmak... Hay bin kunduz! Neyse, uyandıysak bi sebebi vardır. Şeker Adam'ın lanetine dönecekti az kalsın. Karanlıkta aynanın karşısında 5 sefer "aya" diyince ben beliriveriyomuşum. Anmışsınız adımı. İşte geldim; burdayım. Cif likit jel. a.y.a. cif likit jelsss ve to be continuedsss

  • mehmet harma

    mehmet harma 21.12.2016

    Gayet güzel Kaan hocam. Bizimle birlikte Anıl, Tuba, Selen, Sadun, Güven geliyor. Durumu fifti fifti olanlara Miyase Aytaç Yılmaz'ı ekledim (gelse güzel olur!). Toplantı salonu yarın kesinleşiyor, ardından Taylan Kara ve Sadık Albayrak takipçilerine bildirip oralardan da yoklama alacağım. AYA'nın kişisel maili varsa sen sorar mısın ltfn, kendisi ve/veya emmisi oğlu gelir mi? Müdüriyet siteye yazı gönderenlere de bi mail atsa, yazı yerine bu sefer bu toplantıya kendilerini gönderirler mi diye :)

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 21.12.2016

    Mehmet Harma'nın dikkatine, Atilla, Hürriyet, Hasan ve Mert geleceğini söyledi. 5 kişi daha çağırdım, cevap bekliyorum. 6 kişi daha çağıracağım. Ama benimkilerden hepsi gelse (sizin liste hariç) en çok 10-15 arası olur gibi duruyor.

  • Miyase Aytaç Yılmaz

    Miyase Aytaç Yılmaz 20.12.2016

    Merhaba; Mehmet Bey, feysbuk denen meredi neredeyse hiç açmıyorum. Bu yüzden kusura bakmayın. Söz konusu toplantıya gelince; Ankara'dayım. Daha zaman var. Kesin cevap verememekle birlikte katılmayı çok istiyorum. (Kaçırılmaz bu panel.) İstanbul'a döndüğümde bir cevap daha yazarım size. İyisi mi fifti fifti diyelim. Teşekkür bu çabaya...Saygılarımla.

  • Mehmet Harma

    Mehmet Harma 20.12.2016

    Sevgili Kaan hocam, o gelecek bir kişinin adını buraya gönderebilirsin, Düşüncem şudur; İnsanBu'ya sık girmeyen o dört beş kişiyi de çağır, ayakları alışsın. Yoğun çalışanlara da baskı yap gelsinler bi zahmet, hangimiz yoğun çalışmıyoruz ki, üstelik sohbetin yanında çay olacak, kahve olacak, ıhlamur olacak, daha ne olsun. gelenlere Su Harma, Müge Harma'yı, gelemeyenlere Nihat Ateşi de ekledim. Sitede adı geçen bilinen bu isimler dışında katılacaklara eşlik edeceklerin sayısını da bir sonraki yoklamada belirleyeceğim. Sayın Gül T.'nin de getireceği konukları olacaktı zannediyorum. Saygılar bizden.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 20.12.2016

    Sevgili Mehmet Harma, benden tarafta son bir aksilik çıkmazsa gelecek bir kişi daha var. Birkaç arkadaşa yoğun çalıştıkları için baskı yapmak istemiyorum. Dört beş arkadaş ise aslında çağırsam gelebilirler, ama insan BU'ya sık girmedikleri için kararsızım çağırmakta. Bir de Akif'i yoklayayım. Yoklamaya cevap olarak bunu yazma gereği duydum. Saygılar.

  • mehmet harma

    mehmet harma 19.12.2016

    Değerli dostlar yoklamayı güncelliyorum;. gelenler: Ubeydullah Günel, Yusuf Bodur, Recai Kulaksız, İlknur Arslanoğlu, Mehmet Harma, Mete Demirtürk, Gül T., Turabi Yerli. ortada olanlar; Ç, Deniz Can, Gaffar Yakınca (İstanbul'da olursa gelecek, dostlara çok selamlar), Süleyman Sırrı Kazdal, Mine Miskioğlu. gelemeyenler; Bünyamin Durali (sağlık nedeniyle, herkese çok selamları var), Josef Kılçıksız (yurt dışında). Can Ertan'a feys mesajı, Miyase Aytaç Yılmaz'a arkadaşlık isteği gönderdim yanıt vermediler, bilmem okudular mı? AYA siteye girmiyor olsa gerek, yoksa ses verirdi. Taylan Kara ve B. Sadık Albayrak'ın takipçilerine duyurdum. Bugün yarın toplantı mekanı belli olduktan sonra sitede duyurulmasını isteyeceğim bir de. Ve son olarak, adını bilmediğim için sayamadığım takipçi arkadaşlar, eğer bu mesaja yanıt vererek isimlerini belirtirlerse ona uygun büyüklükte bir salon ayarlayabilme kolaylığı olur..

  • Gül T.

    Gül T. 17.12.2016

    Baya güzel bir işe el atmış oldu sayın Mehmet Harma. Ben de bir aksilik çıkmaz ise orada olacağım.Yapabileceğimiz herhangi birşey var mıdır?Etkinliğe tanıdıklardan sürükleyebildiğim kadarını getirmeyi düşünüyorum uygunsa.Saygılar

  • Mete Demirtürk

    Mete Demirtürk 17.12.2016

    İmzalarından tanıdığım dostlarla tanışmak için buluşma tarihini iple çekiyorum... Cümle dosta selâm...

  • mehmet harma

    mehmet harma 17.12.2016

    Sadık Albayrak-Kaan Arslanoğlu-Taylan Kara konuşacaklar. Geliyorum diyenler: Ubeydullah Günel, Yusuf Bodur, Recai Kulaksız, İlknur Arslanoğlu, Mehmet Harma. Gaffar Yakınca ve Can Ertan'a feys mesajı, Bünyamin Durali'ye e-posta gönderdim henüz yanıt yok. Gelmeyorum diyen de yok. Birkaç isme daha feysten ulaşacağım. Taylan Kara'nın feys takipçilerine duyurdum.

  • RECAİ KULAKSIZ

    RECAİ KULAKSIZ 16.12.2016

    Mehmet Harma hocanın yazdığı isimlere ek olarak; M.Tanju Akad, Özgür Coşar, Özgür Ekinci, Derya Turgay, Dilek Yalçın, Gaffar Yakınca, Ubeydullah Günel, Ahmet Yıldız, Nebil Yılmaz, Süleyman Sırrı Kazdal, Rıdvan Binici, Yavuz Dizdar.... mutlaka unuttuklarımız vardır. Kusura bakmasınlar. ilk aklıma gelenleri yazdım. Rastgele. Saygılar.

  • RECAİ KULAKSIZ

    RECAİ KULAKSIZ 16.12.2016

    14 Ocak Cumartesi İnsanBu buluşmasına katılacağım. Saygılarımla. Balıkesir.

  • yusuf bodur

    yusuf bodur 16.12.2016

    Torunuma dadılık yapmak için ingiltere'ye gideceğim kızıma rica ettim gidiş tarihimizi buluşma sonrasına erteledi .Keyifle katılacağım. Uşak tan getirmemi istediğiniz birşeyler varsa emriniz olur...

  • mehmet harma

    mehmet harma 15.12.2016

    Dev buluşmanın yoklaması tersten olacak, yani isimleri yazıyorum, gelmeyen gelmiyorum desin. Kim sanal kim gerçek bilmiyorum ancak en azından bu liste gerçek zannediyorum. Listeyi yorumcular ve yazarlardan oluşturdum ve bunların siteye düzenli girdiklerini, yorum yapmasalar bile yazıları-yorumları okuduklarını varsayıyorum yani isimlerini göreceklerdir diye düşünüyorum. Kırk yılda bir girenler için yapacak birşey yok. Çağrı Erhan, Deniz Can, Recai Kulaksız, Yusuf Bodur, Fahri Kumbul, Ç, Miyase Aytaç Yılmaz, Mine Miskioğlu, Gül T, Bünyamin Durali, Bahadır Özdemir, Duygu Kara, AYA, Ufuk Aksoy, Akif Akalın, Kaan Turhan, Josef Kılçıksız, Mete Demirtürk, Haydar Ali Albayrak, Nihat Ateş, Can Ertan, Elif Firuzi, İlknur Arslanoğlu, Hürriyet Yaşar, Yusuf Yavuz, Turabi Yerli, Peri Arbak. Editörlerimiz de listeden tanıdıklarını bilgilendirebilir veya yeni isimler ekler mi?

  • mehmet harma

    mehmet harma 15.12.2016

    Değerli site sakinleri, dev İnsanbu buluşması bir hafta ötelenerek 14 Ocak Cumartesiye alındı. Sadık Albayrak, Kaan Arslanoğlu ve Taylan Kara olacaklar. Mekan, ulaşım kolaylığı olması açısından İstiklal/Taksim civarındaki bir otelin toplantı salonu olacak. Konuşmaların içinde bulacaklarınız; Bir entelektüel “din”i olarak psikanaliz, Evrim hakkındaki "bilgisizlik" ve ikizi "yanlış bilgi", Evrimsel biyolojiyi bilmeden siyaset mümkün mü? Üst yapı-Alt yapı bir de Dip yapı, Organlar evrildi de bilinç evrilmedi mi? Sol bitti mi? Sosyalizm hiç oldu mu? Solun ihtiyacı “safsata temizliği”, Edebiyat evrim geçirmez mi? İnsan değişir de roman değişmez mi? ve daha fazlası...Yoklama da birazdan geliyor...

  • Deniz Can

    Deniz Can 14.12.2016

    Bir çözüm önerisi. http://www.muasir.org/2016/11/27/yeniden-cumhuriyet-icin-tezler-ibrahim-kaya/

  • allahın adamı

    allahın adamı 13.12.2016

    tün tün kuzu diyince hatırladım. inci derinde... ne yaratıcı şu insanbu tayfası! adeta bir ekşisözlük şöleni. güm güm tosun mu ne vardı bir de... :)))

  • tün tün kuzu

    tün tün kuzu 12.12.2016

    Bi de haiku misal İnci Derinde vardı.

  • erzurumlu emrah

    erzurumlu emrah 12.12.2016

    çağrı erhan unuttu herhalde. bünyamin durali, bahadır özdemir, ahmet cemal çobandede ne olacak? onları da epeydir görmüyoruz.

  • Fahri Kumbul

    Fahri Kumbul 12.12.2016

    Kavga edip, birbirinizin hevesini köreltmeyiniz; endişemizdir ki en sonunda siteyi kapattıracaksınız. Herkes kendi çapında öyledir, ama gerçekten K.A verimli ve üretken bir aydın, ona fazla yüklenmeyiniz deriz.

  • Mehmet Harma

    Mehmet Harma 12.12.2016

    Değerli Çağrı Erhan, saydığınız isimler gelmezse siz de mi yoksunuz? Şartınız bu mudur? Şimdiye kadar birbirimize söylemediğimizi bırakmadık bu sanal ortamda, somutta bir araya geldiğimizde de farklı bir şeyler söylenmeyecektir eminim, iyilik, güzellik ve dostluktan başka. Mekdanıldsı olan iki ülkenin birbiriyle savaşmayacağı gibi aynı masada yemek yiyenler de birbiriyle kavga etmez, o yüzdendir barışlar hep yemekle kutlanır. Toplantı sonrası bir yemek programı hiç fena olmaz. Bu benim toplantım değil ancak benim organize edilmesine katkıda bulunduğum bir toplantı olabilir. Siteden azami katılım olması mutlu eder sadece. Bakın bu kadar kolay mutlu oluyorum :) Saygılar

  • Deniz Can

    Deniz Can 12.12.2016

    Çağrı Bey teşekkür ediyorum adımı listenizde görmek hoşuma gitti yine de burada emeği geçen pek çok isim var önceliği olan. Kaan Bey 8-10 kişiden bahsediyor siz dev buluşma diyorsunuz ve anlamadığım çok eğlenceli olacak dediğiniz insanların birbirlerine söyleyemeyeceği şeyler, nedir onlar.

  • Çağrı Erhan

    Çağrı Erhan 11.12.2016

    Mete Berk, Sumru Çığır, Gül T., Ç, Onur Keşaplı, Deniz Can, Mine Miskioğlu, Mutluhan İzmir ve eşi hanımefendi gelirlerse ben de gelirim Mehmet Harma'nın site buluşmasına. Çünkü bunlar gelirse aya da gelir nasıl olsa. Epeydir yok. Fırsatı kaçıracağını hiç sanmam. Birbirlerinin yüzüne normalde söyleyemeyecekleri şeyleri orada da sarfedemeyeceklerini düşünüyorum. Ama yanılma payı bırakıyorum. O yüzden ilginç olur seyretmesi. :) Saygılar! Merakla bekliyor olacağım İnsanbu dev buluşmasını. Şimdiden Mehmet Bey'e kolaylıklar diliyorum. (OGE ve YÜ gelmez sanırım)

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 11.12.2016

    Kıymetli Mehmet Harma Hocam, O zaman size kendinizin yarattığı işte bir görev. Beni karıştırmadan, benim atarlarımdan da kurtularak, editörlerimiz dahil şöyle bir 8-10 kişiyi toparlayın. Bir sohbet edin. Kim ne düşünüyor, bu mecrada neler yapılabilir, kararlar alın. Boyunuz uzun, ama boyunuzun ölçüsü nedir bir kez daha görelim. Keşke böyle bir şey yapabilseniz. Dükkan sizin, meydan sizin. Kolay mı zor mu, sadece benim beceriksizliğim ve atarım mı, bir görelim bakalım. Hayda bre... Editör olun, editör bulun, şu yükü benden alın. Sevgiler, saygılar benden daha çok :)

  • mehmet harma

    mehmet harma 11.12.2016

    Diğer yandan her zaman yakındığın duyarsızlıkta haklısın. Şurada yüzlerce birşeyleri yayınlanan onlarca kişinin, birçok yazıyı okumaması, yorumsuz bırakması gibi, çağrıların da karşılıksız kalıyor. Ya da benim yaptığım çağrılar. Evet bu sitede bile (bile mi?) herkes steril ve cool, bir tek sen/siz "tuvalet temizliyorsun/uz" (tanım sana ait, yanlış anlama olmasın). "Yazımı gönderiririm gerisine karışmam, külfet bana göre değil, ben hazır kaymakları yerim" yani, yıkıyorum-çıkıyorum kafası. Neticede 8-10 yorumcu-takipçi, 40-50 yazarla dönen bir site. Birlikte birşeyler yapmak istemek çok mu kötü? Bence değil. Zaten sorum da sana değil sevgili Kaan hoca. Panel, sempozyum vs. gibi yüksek edebi işler değil hiç değilse site dayanışma toplantısı yapabiliriz . Benden hazetmeyen yanıma oturmasın ama hiç mi birinizin yok anlaşabileceğiniz birileri ey ahali? Yoksa "ben yazımı gönderirim, toplantı şimdi uzun iş" mi dediniz? (Sen de bana söylettin bunları Kaan hocam) Saygı bizden.

  • mehmet harma

    mehmet harma 11.12.2016

    Çok değerli Kaan hocam, orantısız atarının farkında olsan gerek. Sen yazar, ben okur olduğum için ve seninle bu noktada sınıf farkımız olduğundan, kitap fuarında buluşalım önerisindeki davet sana değil site okurlarınaydı. Yanlış anlamışsın. Nitekim imza günün olacak mı soruma yanıt bile vermedin, olsaydı seninkine de gelecektim. Uzun bir zamandır sitem vs içerikli yazmıyorum ancak senin de belki bana karşı, belki genel toleransın azalmış gibi. Bunun nedeni son romanının yoğunluğu, diğer işlerin veya müdüriyet içi sorunlar olabilir veya olmayabilir veya bunlar beni ilgilendirmeyebilir. Ancak senin de saptadığın gibi şu kollektif sitede bir türlü olmayan motivasyona, satırlarındaki üslubun da katkısı olmasın sakın?

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 10.12.2016

    Böyle olmasını ben istiyorum, bir şekilde edindiğimiz birlikte iş yapma damarı yüzünden, ama faydası mı ağır basıyor birlikteliğin zararı mı... inanın eksiler artıları götürüyor. Bu sosyal medyada kişisel teşebbüsler değişik nedenle daha avantajlı. Ya işi profesyonel yapan yüklü sermayeli bir medya organı olacaksınız, ya kişisel takılacaksınız. İnsan Bu adı mesela bir kolektifi çağrıştırdığından insanlara sevimsiz görünüyor, kişiliksellikten uzak görünüyor. Ahmet Yılmaz gibi kişisel bir site olsa inanın daha çok okuru olur. Çünkü Ahmet Yılmaz'ın arkadaşları ona karşı kendilerini sorumlu hisseder. Uzun psikolojik işler bunlar. Burada olan şu özetle. Güya kolektifiz ya, herkes işi birbirine bırakıyor, daha doğrusu herkes işi bana bırakıyor, hem işi tek başına görmek zorunda kalıyorsun, öbür arkadaşlar kişisel olarak bile bizim yayını bir paylaşıyor, 4 paylaşmıyor. Yani bunları söylettin bana Mehmet hocam, neyse söylemek de gerekirdi. Sonuç: Öneriler somut olsun. TartışalımSaygılar

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 10.12.2016

    Sevgili Mehmet Harma Hocam, Sürekli olarak benim atarlarımdan bahsetmekten ne zevk alıyorsunuz, cidden anlamıyorum. Şu yorumlara nesnel biri baksa sizin atarlarınız, sitemleriniz, şikayetleriniz burada benimkine oranla bire üçtür. Aha netekim bu fırsatı da kaçırmamışsınız. Elli kere söyledim, bir şey önerin, bu doğrultuda çevrenizde hiç değilse beş altı kişi toplayın, onlar bize bu doğrultuda bir teklif getirsinler, nereye olsa gitmiyorsam o zaman bana hesap sorun. Soyut bir takım dilekler ileri sürmeyin, somuta dökün. Neymiş, 10 yıldır gitmediğim cehennemin dibindeki kitap fuarında Taylan'ın etkinliği varmış, İki arkadaş da oraya zaten gidecekmiş, ben de gelseymişim. Canım çıkacak, oraya gideceğim, nerelere gitmedim ki şimdiye kadar, 4-5 kişi buluşacakmışız, eee sonra. Çok buluşmak isteyen, yerim belli gelir. Ya da dediğim gibi bizim dışımızda 5-6 kişi bulun, bir neden ileri sürsünler, yine giderim. Bir şeyleri bilmeden konuşmak ne kadar kolay. Burası güya bir kolektif ++++

  • mehmet harma

    mehmet harma 10.12.2016

    Sn. Yusuf Bodur, birlikte kotaracağımız projeler heyecanını bir zamanlar ben de yaşamıştım ancak Kaan hocadan yemediğim atar kalmamıştı :) İnsanbu, biraraya gelme özürlü bir grup son tahlilde. O kadar duyurulmasına karşı Taylan Kara'nın imza gününde ancak ben ve Recai vardık. Yine de kendimi her türlü etkinlik için ilk başa yazmıştım, şimdi sizle iki olduk. Etkinliğin ne olabileceğini konuşalım öncelikle. Taylan Kara'nın panel gibi bir düşüncesi vardı belki onu geliştirebiliriz. Saygıyla.

  • Ç.

    Ç. 10.12.2016

    Yazarlık kursu eleştirinize katılıyorum. Benim de MHP'ye ilişkin kişisel gözlemlerim bulunuyor. ABD parasıyla ABD'de yüksek lisans yapanlar var. MHP AB'den daha çok ABD ile ilişki içinde. Tabanı ABD'nin Kürt siyasetine verdiği destekten dolayı eskisi kadar ABD'ye sıcak bakmıyor. Yine de tabanda bulunan Rus karşıtlığı ABD yanlığını besliyor. Ulusalcıların ABD ile olan ilişkilerini de açıklamıştım. Siz de açıklamıştınız. Bu konudaki yazılarınızı okumuştum. Türkiye'de farklı ideolojilerde de Amerikancılık bulunuyor.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 10.12.2016

    Sevgili Yusuf Bodur dostum, İnsan BU okur ve izleyicileri olarak birlikte yaratabileceğimiz projeler aklıma geliyor, ama gelmiyor ne yazık ki? Biz daha editörler olarak bu işte on üstünden beşlik bir kolektivizmi beceremedik. Herkes son derece meşgul, zaman ayıramıyor, daha kötüsü "motive" olamıyor. Bunu sağlayamadık. daha. Çapsızlık derken kendimizi de kast ediyoruz. Çok sevgiler, saygılar.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 10.12.2016

    Değerli Ç, analizleriniz genelde daha çok üst siyasal platformda. Ben buna ideolojik, yaşam biçimsel, kültürel, günlük hayat gerçekliklerini de ekliyorum. Bir de öyle bakınız lütfen. PKK'yı destekleyen veya onu sol sayıp kitle örgütlerinde onunla birlikte olan tüm sosyalist yapılar (Buna komünist Parti Dahil) Amerikancılıktan payını alıyor. Ama yaşam biçimsel anlamda, kültürel anlamda Amerikancılık inanın MHP tabanındakinden kuvvetli sosyalistlerde. Örneğin (örneklerden sadece biri) komünistlerin pek sevdiği şu Leyla Erbil'in neden Amerikan parasıyla ajan yazarlık kursuna gittiğinin cevabını alamadık bunca yıldır komünistlerden. Deşsen daha neler çıkacak. Niye suskunlar? Şimdi aldıkları oy sayısı ve partilerinin gücü ile Amerikancılıklarını böldüğümüzde daha güçlü Amerikancılık çıkıyor her birinde. Bir de mHP kadar oy alabildiklerini düşünün. Bir de bu yandan bakın. Saygılar.

  • Yusuf Bodur

    Yusuf Bodur 10.12.2016

    Hali pür melalimizi arı duru bütün çıplaklığı ile ortaya saçışınız yetiyor. Bizlere ne düşüyor sorun bu. Insan bu takipçileri olarak birlikte kotaracağımız projeler yarata bilirmiyiz. Taş ağır ancak insan âlet kullanmasını (elleri yetmediğinde) binlerce yıldır iyi beceriyor. Romanı heyecanla bekliyorum. Saygılar.

  • Ç.

    Ç. 10.12.2016

    İktidara ilişkin analizlerde bulun. Daha sonra Yenikapı'da birlikte miting yap. HDP hala iktidar barış sürecini yeniden başlatırsa iktidarla işbirliği içine girebiliriz diyor. MHP bugün iktidarla ittifak halinde bulunuyor. Seçim öncesi yorumumda MHP'nin iktidarla ittifak kurma ihtimalinin CHP ve HDP'den daha yüksek bir ihtimal olduğunu söylemiştim. Siyasi değerlendirmeleri ile yaptıkları çelişiyor. Çelişkiden dolayı halkın güveni de azaldı. MHP'ye ilişkin tespitlerinize katılamayacağım. Kritik süreçlerde ABD'ye destek vermiştir. Rus uçağı düşürüldüğünde iktidara en büyük desteği MHP vermiştir. MHP'nin iktidara verdiği destek de Devlet Bahçeli ile muhalifler arasındaki mücadelenin de etkisi bulunuyor.

  • Ç.

    Ç. 09.12.2016

    CHP ve HDP'nin yaptığı siyasi değerlendirmeler ile siyasi kararlar arasında farklılıklar bulunuyor. Seçim sırasında da benzer analizlerde bulunmuştum. Seçim sırasında seçim sonrasında kapitalist sistemi savunan partilerden HDP'nin değil CHP ve MHP'nin de iktidar ile işbirliğine gidebileceğini söylemiştim. O dönem ulusalcıların ortaya koyduğu tezlerin yanlışlığını ortaya koymuştum. Yanılmadığım ortaya çıktı. Oy verilirse de bu partilerin sistemle bağı inkar edilmelidir demiştim. Sosyalist partilere verilecekse de iktidarın pragmatist baktığı barajı geçemeyen partiye verilmesini istediğini çelişkilerini hatalarını da ortaya koymuştum. Dün Birikim'in yaptığı iktidar destekçiliğini bugün Aydınlık yapıyor. Liberal "sol"un da ulusalcı "sol"un da sistemle bağı var. Biri yıllarca özgürlükler sözcüğünü kullanarak diğeri de şimdi anti emperyalizm sözcüğünü kullanarak iktidara destek veriyor. Ufuk Uras ile Doğu Perinçek arasında fark yoktur.

  • Akif Akalın

    Akif Akalın 09.12.2016

    Sevgili Kaan. CHP tabanı bir gün CHP programını okursa CHP bir daha tek oy alamaz. CHP'nin tek şansı Türkiye'de kimsenin partilere programlarına bakarak oy vermemesi. Mesela CHP yeryüzünde programına sağlıkta "tamamlayıcı sigorta" getireceğim diyen tek "sol" parti. İnanmayan baksın, sayfa 316. Ama dersen ki bize CHP bile fazla, ona diyecek tek sözüm yok. Fakat lütfen kendine haksızlık etme. Unutma daha birkaç ay önce adında KOMÜNİST yazan (elbette sadece yazıyor, o kadar) bilmemne ruhuyla CHP mitingine koşa koşa gittiler ve bunu komünistliklerinin gereği olarak savundular. İnan ki Kılıçdaroğlu da bizim gibiler için ÇOK FAZLA.

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.