Sen de Düşüncelerini Paylaş!


Son Yorumlar

  • LEVENT ÇİMEN

    LEVENT ÇİMEN 18.10.2019 - 11:38:44

    İklim Değişikliği Tartışmalarında Madalyonun Öteki Yüzü

    Parlak bir yazı.Yazan da paylaşan da sağolsun.Verilen kaynaklarla çifte kavrulmuş olmuş ayrıca.İlgilisi Kerem Cankoçak olunca kaynakta önyargı olabileceği ihtimali ortadan kalkıyor bence.İklim konusundaki tartışmaların da politik ideoloji haline gelmiş olmasına şaşırılmıyor doğrusu.İnsanlık tarihinde her zaman akıl ve bilim kazanıyor ama ya sonrası?Kazançlar gasp ediliyor mu ya da ne kadarı gasp ediliyor,bir bakmak lazım. Yenilenebilir enerji teknolojilerinin tamamı kalantor şirketlerin elinde,değilse bile olanları yutarak şişmeye devam.Ne büyük bir tesadüf!

  • LEVENT ÇİMEN

    LEVENT ÇİMEN 18.10.2019 - 09:06:02

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Yok Kaan hocam, yanlış hatırlıyorsunuz (eskisiyle Caner Ercan) doktor değil mühendisim.Benden de içten saygılar,sevgiler.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 17.10.2019 - 20:50:44

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Sevgili Levent Çimen, eski dostu tekrar görmek güzel. Fakat siz hangi Levent Çimen'siniz? Ben Caner Ercan'ı sanki doktor olarak hatırlıyorum? Sevgiler, saygılar...

  • Neo

    Neo 17.10.2019 - 20:13:11

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Doğanın en temel kanunlarından .. avcılar tuzak kurar, yemleme yapar, olta atar .. avlanırlar ! sosyal yaşam ve siyasette de.. aynen böyle. kimi avcı din/imân yemini kullanır.. kimisi etnik köken, kimisi de bizim Y.Ozdil bey gibi atatürkçü, ilerici, lââyik tezgâhlarıyla avlanırlar ! bazen 'hürriyet' teknesiyle ava çıkar,bazen 'cumuriyet' çaparisini kullanır.. son olarak da a.b.d. sermayesi 'sözcü' oltasıyla avlanır. balık çok, akşama kadar kovayı dolduruyor.. maaşallah diyelim, gözümüz yok.. olsun ! mesele ! ! yıllardır aynı avcının oltasına, yemine, solucanına.. sazan gibi takılarak zokayı yutanlarda ! şahsen.. YOzdil beye kızmıyorum ! Y.Ozdil.. karnını doyuruyo, elinden gelebilen kaabiliyeti, yeteneğiyle beslenme yöntemi bu ! Asıl kabahat .. okumuş- yalayıp yutmuş- entel- dantel- aydınımtrak- uyanık- görmüş geçirmiş ayaklarında takılıp.. kayığa yanaşan, zokayı yutan, çaparinin çengelini yem sanıp ? ısıranlarda. Titresinler ve kendilerine dönsünler.

  • Levent Çimen

    Levent Çimen 17.10.2019 - 16:38:28

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Çok merak içindeyim.Kendileri tenezzül buyurup bu yazıya bir dönüş yaparlar mı acaba?Ne güzel olurdu, şöyle şaak şaak'lı bir kılıç-kalkan olurdu.

  • LEVENT ÇİMEN

    LEVENT ÇİMEN 17.10.2019 - 16:27:53

    “Sırıtımlı İslam” Projesi ve ayrıca Çevre Sorunu

    Huyum batsın,çok kıymet verdiğim yazıları,yazarları ancak ilgili yazıları yazıcıdan bastırarak okuyabiliyorum.Doğayı tahrip ederek yapılan büyüme ile hırs yüzünden sağlığını kaybederek ölüme adım adım yaklaşan bir insanın zenginleşmesi benzerliği de yazı gibi on numara.Not edildi.Bunların topunun yaptıkları, aynen hep dediğiniz gibi adamına göre muamele tepkisi.Nam-ı diğer Caner Ercan

  • Faik Çaltılı

    Faik Çaltılı 17.10.2019 - 11:05:05

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Özdil'in yaptığı aslında bir eleştiri. Yazının içeriğinde hdp ile ittifak kounları var. İttifak yapmayanlar var. Bu ülkede siyaset bir tiyatro. Bu tiyatronun yönlendirmelerinin içinde olduğunuz anlaşılıyor.

  • Murat Çeliker

    Murat Çeliker 17.10.2019 - 08:15:36

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Her anlamda çok ileride ve ilerlemiş(!)olduğumuzu düşündüğümüz bir zamanda ... şeylerin anlamını bulmada ve kavrama da birşeylerin yapılması çok güzel ve anlamlı.Ama zor şeylerde istiyoruz bazen.Okuyacaksın,öğreneceksin,bileceksin,düşüneceksin,üreteceksin ve yaşayacaksın...

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 17.10.2019 - 08:24:44

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Muhalefet bu derece tiksinti veriyorsa iktidarı sempatik bulmuyoruz. Ülke insanının bu hale gelmesinde AKP birinci derecede suçlu. Kutuplaştırarak, saldırararak, kin ve nefret yayarak iktidarda kaldılar. Şimdi büyük çoğunluk, AKP gitsin de ne olursa olsun ruh haliyle zıvanadan çıkmış durumda. Can düşmanlığı, yaşam düşmanlığı, ülke, doğa, halk düşmanlığı görülmemiş boyutta. Akıl, mantık, vicdan bitme moktasında. AKP bu sayede ayaktadır. Muhalefetin kendinden daha kötücül hale gelmesi nedeniyle haklılık zeminindedir. Sinsi bir Amerikancı yazar, harekat günlerinde, canıyla savaşan Türk askerine “dünyanın en ucuz askeri, tanesi 23 cent” diye hakaret ediyor, milyonlarca sözde Atatürkçü akıl yoksunu ise hâlâ bu adamların, bu gazetelerin peşinden gidiyor.

  • F Sönmez

    F Sönmez 16.10.2019 - 12:09:44

    Amerikancıların Anti-Amerikancı Gazetesi: Sözcü

    Kalemine sağlık.Kesin tedavi edici bir yazı olmuş.Okuyan kaç kişi kurtulur bilemem. Çünkü bu çevrede tam bir duman altı durumu var.

  • Deniz Karslı

    Deniz Karslı 14.10.2019 - 18:44:30

    Toplumsal yaşamdaki virüsler ve antivirüs çözüm önerisi !

    Kardeşim Özgür Karslı nın Devrimci Teşkilâtçı Mustafa Kemal adındaki kitap çalışması emperyal- toplumsal virüslere karşı bir antivirüs programı olarak düşünülebilir...

  • Bülent H. Sakızlıgil

    Bülent H. Sakızlıgil 12.10.2019 - 20:58:09

    Toplumsal yaşamdaki virüsler ve antivirüs çözüm önerisi !

    Nefis bir yazı... Denenmiş, sınanmış ve tescilli milli bir anti-virüs programımız varken sırtımız yere gelmez; üstelik bütün gariban milletlerin de kullanımına açık.

  • Nedim Pala

    Nedim Pala 10.10.2019 - 21:20:39

    Yeni Medyanın ve Sosyal Medyanın Akla Etkileri

    yeni medya ve sosyal medya uygulamalarında, artık spesifik bir uzmanlık dalı haline gelmiş olan insan düşünce ve tepki yönlendirmeleri, siyasi ekonomik manüplâsyonlardan bahsedildiğinde ! çevremizdeki Neo'enteller, aydınımsılar, okumuş yalamış yutmuş cemâatler genellikle bu tekniğin kendilerine işlemeyeceğini kabullenerek, üzerlerine hiç alınmazlar ! Fekât.. istatikler, dünya genelindeki durum, gözlemlerimiz, bunun tersini gösteriyor ? ! son yıllardaki siyasal / sosyal çalkantı ve değişimlerdeki tavır, yanılsama, manüplasyona uğrama istatikleri .. bunlara maruz kalanların ! en çok da bu kesimlerden geldiğini gösteriyor. Tıp, mühendis/mimar, öğretmen/memur, sanatçı .. gibi meslek oda ve sendikalarının günümüz merkez örgütlenmelerine baktığımızda ? yeni medya, sosyal medya araçlarının .. en kapsamlı olarak bu tür sosyal yapılarda etkili olduğunu gördük. son yıllardaki en büyük deformasyon, etkisizlik, işlevsizlik.. bu yapılarda görüldü. atasözümüz teyid edildi ''çok bildiğini zannedenler; en çok yanılanlar oldu''

  • fahri kumbul

    fahri kumbul 09.10.2019 - 11:41:16

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    İkisine de hayli uzağım, ama yazıda konu edilen Akşener’in “demokrat”, “özgürlükçü söylemini, MHP’nin idealist ve “saf” milliyetçi yanına tercih ederim. RTE’nin başında olduğu “ilk kez baş kaldırma söylemini uygulamayla birleştiren” Türkiye tanımlamasını, rahatsızlık verici boyutta iyimser buluyorum. “Ekonomik bağımsızlık girişimleriyle desteklenmezse dış güçlere kafa tutma gösterisi zaman içinde tavsamaya mahkumdur” şeklindeki yerinde uyarının yakın zamanda kokusunu çıkacaktır. RTE’nin amacı 2033’e kadar başta kalmaktır; o yüzden oya dönük söylemde bulunur ve hareket eder. Ayrıca, Putin ve Trump ile ve daha başka düzeylerde yapılan ikili görüşmelerde neler konuşulduğu topluma duyurulmadığına dikkat çekmek istiyorum.

  • Etyemez imamı

    Etyemez imamı 08.10.2019 - 22:56:52

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    Kahrolsun ABD işbirlikçi YCHDPKK.

  • Muguet Bilgen

    Muguet Bilgen 08.10.2019 - 20:35:05

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    E ) Hiçbiri EMPERYALİZMİN MAŞALARI OLARAK SOL OLUNABİLİR Mİ ? HDPKK CHPYİ PKK KİMLİĞİ İÇİN KAMUFLAJ OLARAK KULLANIYOR..BİR TÜR DERİ DEĞİŞTİRME ... TABİ BUNDA CHP NİN PAYI,ve ÇABASI GÖZ YAŞARTIYOR.. ,ALAN RAZI VEREN RAZI DURUMU ORTADA.. VE DİĞERLERİNİN DE ÖYLE.. DESTANSI BİR GEÇMİŞE SAHİP MİLLETTİN , TÜM BUNLARI VE ŞAİBELİ DAYATMALARI GÖZ GÖRE GÖRE, İÇİNE NASIL SİNDİREBİLDİĞİNİ İSE HİÇ ANLAYAMAYACAĞIM ..DEDİĞİNİZ GİBİ., ÇOK ŞEY DEĞİŞMİŞ..!

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 08.10.2019 - 20:43:19

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    DEVAM: sırtta, belde, bacakta.. nerede ağrı varsa orayı ısıtmaya çalışmak ve sıcak tutmak sorunu kısa süre içinde yüzde doksan geçiriyor. Her ağrı karşısında ağrı kesiciye başvurmak kötü bir şey, her şikayette doktora gitmek de. Sıcak uygulaması hem o anlık sorunu gideriyor hem de ilerisi için kazanç sağlıyor, o bölgedeki fizyolojiyi düzeltmek bakımından. Keza üşüme hissedildiği, fazlaca soğuğa maruz kalındığı durumlarda tüm vücudu ısıtmak da gripten ve sair akut hastalık başlangıçlarından koruyor. Bu da bilinsin istedim. Karşıt görüş olarak değil, tamamlayıcı anlamda. Katkınız için teşekkürler...

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 08.10.2019 - 20:33:39

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Devam: Evet, soğuğa maruz kalmakla tetiklenebiliyor, hatta birçok durumda soğuk tek neden olabiliyor. Hatta daha ileri gidersem sürekli soğuk, bağışıklık sistemini zayıflatmakla kanser dahil daha ciddi hastalıklara veya otoimmün hastalıklara neden olabilir. Beli göbeği sürekli açık gezen kızları, oğlanları, kış ortasında mini etekle çıkanları, soğukta çorapsız bilekleri açık dolaşanları, yağmurda karda şapkasız dolaşanları gördükçe onlar yerine biz üşüyoruz. Ne olacak, genç onlar, bir şey olmaz demeyelim. Bal gibi oluyor, hastaneler şu veya bu sebeple kolayca hastalanıp, hemen doktora koşan gençlerle ve her yaşta insanlarla dolup taşıyor. Bu insanlar arasında kronik hastalıklar da çok yaygın, sistit gibi, sinüzit gibi. Genç yaşta eklem sorunları çıkanlar hayli fazla. Bir de bunu bahane edip hareketi azalttıkça gelsin metabolik hastalıklar. Biz kendimizde ve çevremizde sıcak terapisini de sıklıkla uyguluyoruz ve iyi sonuç alıyoruz. Bir travma yoksa karında, göğüste, midede, DEVAM +++

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 08.10.2019 - 20:23:26

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Değerli Özgür Demirtaş, uzun yorumunuzu ilgiyle okudum. Genel olarak aynı şeyleri düşünüyoruz. Beslenme ve onun kadar önemli yaşam düzenlemeleri hakkında. Soğuğa uyum sağlamanın sağlığa yararları konusunda verdiğiniz bilgiler ilginç ve önemli. Bu konuda az çok bir şeyler biliyorduk, duyuyorduk, ama bazı ayrıntıları iyi anlatmışsınız. Bu görüşün haklılık payı sanırım ki yüksektir. Yalnız doğada olduğu gibi insanda, tıpta veya fizyolojide her şey çok yönlü çok boyutlu. Çok boyutu incelemek zor da, en azından iki boyutu ihmal etmemek gerek. Yani soğuğa uyum ne kadar önemliyse, buna uyum sağlanamadığı durum ve bireylerde işi fazla zorlamamak gerek diye düşünüyorum. Öte yandan tam tersi bir önlemi de savunmakta ve sağlıkta uygulamaktayız. Şöyle ki hem okumalarımızdan ve hem de onca yıllık gözlemlerimizden biliyoruz ki, birçok akut veya kronik enfeksiyon, eklem ve kas ağrıları, karın ağrıları, değişik bölgeerdeki ağrılar, tutulmalar vb.. sadece soğuğa maruz kalmakla DEVAM EDECEK..

  • Bülent H. Sakızlıgil

    Bülent H. Sakızlıgil 08.10.2019 - 13:35:11

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    Harika bir yazı... Vatan Partisi kokusu aldım; ama bence sakıncası yok. :) Nota bene: Bölünmeyen bir Parti daha var; ancak çok küçük olduğu için kayıtlarda yer alamıyor.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:35:10

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Bu söylediklerime iliskin öyle blog yazilari falan degil, onlarca akademik makale sunabilirim. Hani sanilmasin ki iskembeden atiyorum. Zaten söylediklerim sagduyu sonucu da ulasilabilecek seyler. Madem paleo, bir tek beslenmesini degil diger cevresel sinyalleri de hesaba katarak yapilmali. Evrimsel bakmayi bilen, genel olarak tababete merakli herkesin belirli bir süre okuyup arastirdiktan sonra ulasabilecegi sonuclar. Eskiden olsa ugrasirdim kaynak göstermeye ama yillar icinde anladim ki bilen zaten hemen anliyor, bilmeyen de ögrenmeyi reddettigi icin bilmiyor. Dolayisiyla, (bunu karsi taraftan gelecek tepkilere yönelik söylüyorum) Halep ordaysa PubMed de orada, iyi okumalar.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:34:42

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Bu diyete ilave olarak bio-hack asamasina gecmek isterseniz de kendinizi soguga maruz birakabilirsiniz. Kisin az giyinmekle baslanabilir. Soguk suyla dus almak, soguk suyla dolu küvette 45-60 dk oturmak, soguk jel paketleri iceren özel yelekler kullanmak mümkün. Saymakla bitmeyecek yararlari var, o yüzden saymiyorum. „benefits of cold thermogenesis“ diye aratilabilir. Ancak bu konuya arastirmadan girismemekte fayda var, hipotermi sakaya gelmez. Diger taraftan kutup dairesine yakin yasamiyorsaniz 12-14 derece suyun icinde bir saat oturmakla da kolay kolay kimsenin donacagini sanmiyorum. Yine de kardiyak riskleriniz varsa sorun yasama ihtimaliniz var.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:34:16

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Kaan Bey’e katki olarak eklemek istiyorum, bu kesinlikle protein agirlikli bir beslenme degil. Ihtiyacimiz olan protein miktari yagsiz vücut agirligi dikkate alindiginda kg basina 0,75-0,90 gr civari. Bu diyette esas problem proteini bu sinirda tutmak oluyor, dolayisiyla ilave bir maliyet veya dogal kaynaklarin yok edilmesi argümanlari dogru degil. Iki kutu sardalya ve 3 yumurta benim ihtiyacim olan tüm günlük proteini sagliyor örnegin. Kalan enerji ihtiyacinin yaglardan (tabii ki doymus yaglar, ancel keysci kardiyologlar catlasin) saglanmasi gerekiyor. Hindistancevizi yagi, tereyagi, ghee, vs.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:33:43

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Bu NAVY SEALS ile ilgili bir hikaye daha var. Oradan da en son beslenmeye gecebilirim. Özel oksijen tüpleri kullaniyorlar. Normalde dalgiclarin kullandiklari tüpler disariya baloncuk verdigi ve ses cikardigi icin askeri amaclara uygun degil. Ancak bu özel tüpler nedeniyle normalden daha fazla oksijen soluduklari icin zaman zaman epileptik ataklar yasanabiliyor. Bunun önüne gecmek icin kullandiklari strateji ise ketojenik beslenme. Ketojenik diyetin epilepside terapötik kullanimi oldukca eski zaten. Benim ulastigim sonuc, insan icin en saglikli beslenme cesidinin deniz ürünleri agirlikli ketojenik beslenme oldugu. Deniz ürünleri önemli zira evrimsel olarak beynimizin bu büyüklüge ulasmasi Dogu Afrika’da su ürünlerine erisimin cok bol oldugu bir cografyada ve bu sayede gerceklesti. DHA gerekli yani.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:33:18

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Soguga adapte olmus insanlarin fizyolojik parametrelerinde önemli degisiklikler oluyor. Hem NASA, hem cesitli özel amacli ordu birimleri, hem de olimpik/elit atletler bunu kullaniyor. Everest’teki sherpa’larin inanilmaz fiziki performanslari da buna bagli. Ruslarin bu olgulari daha uzun zamandan beri bilerek kullandigi da söyleniyor. Hepsi icin ayri ayri akademik calismalar da var. Sonucta ABD donanmasinin insanligin daha saglikli olmasi gibi bir gündemi veya bu konuda bir manipülasyon yapmaya ihtiyaci yok. Ancak NAVY SEALS egitimleri, cesitli üniversitelerle ortak calismalara konu oluyor. Soguga adapte olmus askerlerin, soguk suda yüzdükten sonra yaptiklari atislardaki isabet oranlarinin, adaptasyon öncesi isabet oranlarindan cok daha iyi oldugu belgelenmis durumda.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:32:47

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    LED ekranlarla temasimizi minimuma indirmek gerekiyor, özellikle günes battiktan sonra. Aksam olunca evde en saglikli isik mum isigi. Ama cocuklu evler veya yapilmasi gereken günlük isler acisindan pratik degil. En azindan LED ampullerden kacinmak gerekli. Eski usul ampullerin dalgaboyu spektrumu cok daha saglikli. Yine de her durumda, günes battiktan sonra mavi isigi bloke eden özel camli gözlükler kullanilmali, özellikle bilgisayar/TV/cep telefonu ekranina maruz kaliniyorsa. Erken yatilmali. Uyudugumuz ortam soguk ve karanlik olmali. Kis gelince kisi hissetmemiz gerekiyor. Disarida kat kat giyinip iceride isitilmis ortamda kaldigimizda kis mevsimini hic hissetmiyoruz.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:32:20

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Hani konu mankeni Ayi Yogi’nin yazin yaptigini biz abartarak yil boyunca uygulayinca hasta oluyoruz ya. Aksine bir bio-hack ve optimal saglik icin aslinda kis uykusunda tetiklenen mekanizmalari tüm zamana yaymak gerekiyor. Öncelikle isik disiplini önemli. Sabah günesin dogusuyla uyanmak, 7-11 arasindaki UVA isinlarina mutlaka maruz kalmak gerekiyor. Gün icinde mümkün oldugunca günes banyosu yapmak, bir sekilde hep günesli ortamda bulunmak önemli. Günes gözlükleri, hatta kontakt lensler UVA isinlari engelliyor. Ayni sekilde bina icinde oldugumuzda da pencere camlari bu isinlari gecirmiyor.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:31:38

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Peki tüm bu ahval ve serait icinde yapilmasi gereken nedir bireysel olarak? Diyabet olmamak, diyabetsek iyilesmek, kanser olmamak, atletik ve saglikli olmak icin nasil beslenmek gerekiyor. Benim ulastigim sonuclar, beslenmenin bu konunun yalnizca bir yönü oldugu. Tek basina dogru beslenme ile güzel sonuclar alinabilecek olmakla birlikte, evrimsel cercevede bakinca bunun ötesine gececek bir yasam tarzi gerekli.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:30:52

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Saglik sektöründe bilinen bir gercek, gece nöbetlerinin uzun vadede hemsirelerde meme kanseri riskini artirdigi. Genel olarak vardiyali calisanlarin karsilastigi rahatsizliklarin en önemli sebeplerinden biri mavi isik kirliligi ve sirkadyen ritmdeki bozulmalar. Tüm bu faktörler, mitokondrileri harap ediyor. Otofajik mekanizmalarimiz calismadigi icin yeni mitokondri üretimi ve bozulmus olanlarin geri dönüsümü yapilamiyor. Hücresel düzeyde bozulan enerji metabolizmasi, hücreye iki secenek birakiyor: ya yok olacak, ya da elindeki bozuk enerji metabolizmasi ile ölümsüz olacak. „Bozuk enerji metabolizmali ölümsüz hücre“ kanser demek. Kanserin genetik bir hastalik degil, metabolik oldugu konusundaki teoriler yayginlasmaya basladi. Metabolik terapiler ve bu prensiple calisan terapötik ajanlar da gelistiriliyor. Bu konuda Johns Hopkins’ten Pedersen’in ekibi cok önemli mesafeler kaydetti (3-bromopyruvate). Ayrica onkojenezle ilgili atavistik kanser teorileri de ayni dogrultuya isaret ediyor.

  • 08.10.2019 - 13:30:26

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Peki biz ne yapiyoruz? Gec yatiyoruz, yatana kadar ekran basindayiz. Tepemizde enerji tasarruflu LED ampul yaniyor. Hem LED ekranlar hem LED ampuller cok yüksek bir enerjiyle mavi isik dalgaboylari üretiyor. Yani memeli hayvan olarak ihtiyac duydugumuz cevresel sinyallerin tam tersine maruz birakiyoruz vücudumuzu. Retinadan beyne giden sinyal, günesin hala tepede oldugu. Sabah kalktigimizda günese bakmiyoruz, cünkü gün boyu LED isiklarla aydinlatilan ofislerdeyiz. Kisin ortasinda kilo kilo muz yiyebiliyoruz. Tat alma duyularimizdan beynimize giden sinyal mevsimin yaz oldugunu söylüyor. Bu karbonhidratli besinleri de Aralik ayinda kaloriferli evin icinde 23 derece sicaklikta tüketiyoruz. Evrimin olusturdugu mekanizmalarin tam tersine hareket edip saglikli olmayi beklemek sacmalik. Her tarafta maruz kaldigimiz kablosuz internet ve GSM sinyallerini, kimyasal maddeleri, icme suyundaki plastigi vs kattigimizda, neolitik kronik hastaliklarin bu kadar yayginlasmasi sürpriz degil.

  • 08.10.2019 - 13:30:01

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Biz insanlar olarak artik kis uykusuna yatmiyoruz. Ancak (endokrinologlar ve uyku uzmanlari sanirim katki yapabilirler) benzer otofajik mekanizmalar ve hormonal denge icin ortalama saat 12-3 arasi uyku fazlari önem tasiyor. Tabii bunun icin öncelikle karanlik ve ortam sicakligi kaynakli sinyallerin beyne ulasmasi gerekiyor. Tüm memeli hayvanlarda ayni mekanizmalar mevcut. Saglik icin esas olan, evrimsel olarak uygun olan cevresel sinyallerin beyne ulasmasi, optimal hormon dengesinin olusmasi ve bu cerceve icinde dogru enerji kaynaklarindan dogru calisan bir metabolizma ile bizi hayatta tutan enerjiyi saglamamiz.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 13:28:30

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    DEVAM… Ayi Yogi gidip yatiyor magarasina, hava soguk, karanlik. Günesten aldigi sinyaller artik anlamini kaybediyor. Bu nedenle metabolizmasi degisiyor, artik vücut saati günes isinlariyla degil mevsimin etkisiyle sicaklik sinyallerine bagli hale geliyor. Kis boyunca yiyip icmiyor, dolayisiyla depoladigi yagi yakiyor. Ama mümkün mertebe kas kaybetmemesi ve daha az enerjiyle hayatta kalmasi gerekiyor. Soguk hava sayesinde hücresel düzeyde gerceklesen metabolik optimizasyona bagli olarak daha az kalori harciyor. Diyabetik sürecler tersine dönüyor. Otofaji mekanizmalari azami düzeyde tetikleniyor ve dokulari kendi kendini onariyor. Sonra yeniden ilkbahar geliyor ve ayni göngü basliyor.

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 11:39:04

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    DEVAM... Bu konuda belki biyokimya üzerine yetkin takipciler daha derinlemesine yorumlarda bulunabilirler ama enzimlerin ve proteinlerin yapilari ve calisma sekillerinin soguk etkisi altinda farklilasabilecegi sanirim biliniyor. Sanirim beyin cerrahlari, hipotermi üzerine uzmanlasmis hekimler ve anestezi uzmanlari da bu konuda bilgi sahibi olabilir. Soguk konusuna dönecegim. Memelilerin cevreyle kurdugu iliskinin bir mekanigi olmak zorunda. ilki günesin dogusu ve batisi, ikincisi mevsimsel degisimler, ücüncüsü de mevsimsel etkilerle sekillenen beslenme bicimi. Tabii bu üc bilesen de dünya üzerindeki konuma göre farklilasiyor. Bu cerceve son derece genel olsa da, saglayacagi bakis acisi yeterli bence. Bu cevresel etkenler, vücudumuzda belirli degisikliklere neden oluyor, daha dogrusu canlilik sürecimiz bu kontekst icinde devam etmek zorunda. Dolayisiyla canlilik süreclerini bu baglamda incelemek gerekiyor. DEVAM EDECEGIM

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 11:19:12

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    DEVAM... Eminim bazi hekimler irrite olacaktir. Ancak bu sitede taraflari hekim olan bazi sert tartismalari hatirliyorum da, herhalde bana da en cok bu kadar kizilir. Aslinda bunlari yazmamin amaci, hem genel olarak ayni fikirde oldugum Ilknur Hanim ve Kaan Bey'e danismak, hem de belki nacizane bir katkim olabilecegi düsüncesi. Simdiye kadar okuduklarimdan ögrendiklerimi siralamak isterim: Insan sonucta bir memeli hayvan. Ve söylendigi gibi evrimsel bakis olmadan biyolojide hicbir sey anlamli degil. Homo sapiens olarak gezegenin sicak oldugu bir dönemde son rötüslar gerceklesmis de olsa genetik olarak hikayemiz (insan degil memelilerin tamami icin) "soguk" icinde basliyor. Bu isin baglamini da dinozorlari yok eden felaketin ardindan olusan secilim baskisi etrafinda kurmak gerekiyor. Dünyadaki yasamin büyük bir bölümü de hala ekstrem kosullarda var oluyor. Dolayisiyla 25 derecelik oda sicakliginda olusmus bir biyokimya literatürü bazi acilardan gelismeye acik olabilir. DEVAM EDECEGIM

  • Özgür Demirtas

    Özgür Demirtas 08.10.2019 - 11:04:38

    Düşük Karbonhidratlı Diyetin Öteki Diyetlere Üstünlüğü Üstüne Bilimsel Kanıtlar

    Yaklasik 10 yildir beslenme literatürünü cok yakindan takip ediyorum. Bu alanda ilk okudugum yazilar, Ahmet Aydin hocanin Beslenme Bülteni bloguydu. Özellikle Ingilizce konusulan dünyada tas devri diyeti artik cok büyük bir akim haline gelmis durumda, "paleosphere" diyorlar. Bu alana katki koyanlar arasinda hem akademisyenler ve hekimler, hem de daha cok bu isin ticaretini yapan "blogger"lar göze carpiyor. Ancak her durumda üretilen bilgiyi cok faydali buluyorum. Herkes de konunun detaylari konusunda hemfikir degil. Bu tartismalar da bence yararli. Ben konuyu hem kanser hem de genel olarak saglikli yasam acisindan takip ediyorum. Bu kadar uzun süre ve yakindan takip edip, tartismalari da izleyince insan bulmacanin parcalarinin nasil yerine oturdugunu daha iyi farkediyor. Merakim nedeniyle kaydadeger bir tababet okuryazarligim olsa da hekim degilim elbette. Öte yandan hekimlerinin cogunun da bu konuda benden daha bilgisiz oldugunu ilk elden biliyorum. DEVAM EDECEGIM

  • erkan demirci

    erkan demirci 08.10.2019 - 10:01:15

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    devamını bekliyoruz eline saglık

  • Birol AKSU

    Birol AKSU 08.10.2019 - 09:43:41

    Ülkücü harekette büyük değişim.. Bahçeli mi bize daha yakın, Akşener mi?

    Yazında çok çarpıcı doğru tespitler var, ama tümüyle doğru diyemiyeceğim tespitlerinde var, nefes almadan okudum, kalemine sağlık..

  • Özgür Coşar

    Özgür Coşar 08.10.2019 - 05:22:02

    İklim Değişikliği Tartışmalarında Madalyonun Öteki Yüzü

    Bilgilendirici, ufuk açıcı bir yazı. Kerem Cankoçak'a teşekkürler. Yazı sayesinde, okunacak bir blog daha keşfettim. Bunun için de kıymetli Editör'e teşekkürler...

  • Editör

    Editör 06.10.2019 - 16:32:00

    İklim Değişikliği Tartışmalarında Madalyonun Öteki Yüzü

    Şahin b. Ye teşekkürler.. bel ağrımın şiddetinden dolayı özrümü kabul edin. Akşam tekrar ilgilenince düzeltirim. Kusura bakmayın..

  • Şahin B.

    Şahin B. 06.10.2019 - 11:08:56

    İklim Değişikliği Tartışmalarında Madalyonun Öteki Yüzü

    2. şekil iki kez kullanılmış, hem Şekil 2 başlığıyla doğru yerde hem de Şekil 3 başlığı altında yanlışlıkla.

  • Nedim Pala

    Nedim Pala 06.10.2019 - 15:21:23

    İklim Değişikliği Tartışmalarında Madalyonun Öteki Yüzü

    Benzer bir mânüplasyonlu tartışma da.. Nükleer santral - reaktör teknolojisinde var. en başta bizim klâsik müh. mimar oda yönetimleri, çevreci gruplar.. falan, Türkiye'nin nükleer güç ve tesislere sahip olmasına .. çevreci ayaklarında şiddetle karşı çıkıyorlar. istemezük diyolar. Fekât !! aynı çevreler, 1960lı yıllarından beri, hemen güneyimizde Nükleer silah deposu yapılan ''israil Dimona tesislerine'' herhangi bir lâf söylemiş değiller. aynı şekilde .. burnumuzun dibinde güney kıbrısta Agratur ve Dikelya'daki ingiliz üsleri depolarındaki atom bombalarını nasıl söküp atabiliriz ? konusunu akıllarından bile geçiremiyolar ! bu konu da .. tıpkı küresel ısınma gibi, kaba bi zihniyetle KARŞIYIZ ! deyip, çözülecek konu değil. emperyalist ve siyonist terörizmin, işgalcilikleri ve katillikleri onaylanmış bu 2 nükleer bombalı güçler kafamıza atom bombası atarkene, biz neyle karşılık verecez ? bu konularda sadece karşıyız diyerek değil .. dibimizde nükleer bombayla bizi tehdit edenlere de.. önlem alarak çözüm getirmek lââzım.

  • Akif Akalın

    Akif Akalın 05.10.2019 - 13:10:01

    “Sırıtımlı İslam” Projesi ve ayrıca Çevre Sorunu

    Geçen iki yüzyıllık süreçte sermaye sınıf mücadelesinden çok şey öğrendi ve dersler çıkarttı. Bu dersler arasında en önemlisi muhalefeti kontrol etmek veya çok daha iyisi, becerebilirse muhalefeti de bizzat kendisi oluşturmak. Bunu yaşamın her alanında görüyoruz. En mucizevi form "müşteri temsilcisi". Politikadaki yansımalar da gırla gidiyor. RTE'nin en popüler alternatifleri olarak Abdullah Gül, Babacan ve Davutoğlu sunuluyor. AKP'ye muhalefet mi etmek istiyorsunuz, seçin birini. Burada "komplo kuramına" girmiyorum. Elbette sermaye Greta'yı, Gül'ü, Babacan'ı, Davutoğlu'nu vb kapalı kapılar ardında pazarlıklar yaparak bu görevlere hazırlamıyor. Greta'lar, Gül'ler eşyanın tabiatı gereği toplum içinden "kendiliğinden" çıkıyorlar. Sermayenin yaptığı, bunların muhalefeti peşlerine takmalarına elverişli ortamlar oluşturmak. Mesela Kanada başbakanının Greta'yı "kabul etmesi" böyle bir şey. Fakat bu buluşun patenti bize, Ankara valimiz Tandoğan'a aittir, ne kadar övünsek azdır...

  • fahri kumbul

    fahri kumbul 01.10.2019 - 11:43:31

    “Sırıtımlı İslam” Projesi ve ayrıca Çevre Sorunu

    Kaan Turhan’la, çıkardığı aylık dergi aboneliği nedeniyle birkaç kez e-posta yoluyla yazışmış idim. Çok saygılı ve ince bir dili vardı. 18 Aralık 2002 günü evinin önünde öldürülen Necip Hablemitoğlu, Fethullah Gülen Cemaati’nin devlet içindeki örgütlenmesi ile ilgili çalışmalar yapıyordu. Bergama altın madeni ve direnişi ile ilgili Alman istihbaratı; Köstebek adlı kitabında açıkladığı ‘Polis içinde yuvalanmış FETÖ yapılanması’ kuşku duyulanlar arasında yer aldı. Kitabındaki şu satırlara dikkat çekicidir: “Türkiye’deki tüm ulusalcıları, Fethullahçı tehlikeye karşı çok geç olmadan birlikte hareket etmeye; istihbarat birimlerindeki Fethullahçı unsurların temizlenmesi için kamuoyu oluşturmaya çağırıyorum…” Her ikisini de saygıyla anıyorum.

  • Tayfur Ekin

    Tayfur Ekin 25.09.2019 - 02:01:26

    OĞUZ ATAY

    Ne diyeyim, Oğuz Atay'ı böylesine güzel anmak, anlatmak; herhalde Mete Demirtürk'ün dizelerine ait olsa gerek...

  • editör

    editör 21.09.2019 - 21:08:08

    RADLOFF SÖZLÜĞÜNDEN ÇIKAN İLK SONUÇLAR ESKİ TÜRKÇENİN BATI DİLLERİNİN ATALARINDAN BİRİ OLDUĞU SAVINI GÜÇLENDİRİYOR

    Buraya güya pek iddialı, sözüm ona kendini pek bilgili ve zeki sanan şahıslar yorum yapacaksa karakterlerini yansıtan saçma takma isimler yerine gerçek adları ve kimlikleriyle yazsınlar. Aksi halde zamanlarını boşa harcamış olurlar.. kolay gelsin..

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 21.09.2019 - 14:46:39

    RADLOFF SÖZLÜĞÜNDEN ÇIKAN İLK SONUÇLAR ESKİ TÜRKÇENİN BATI DİLLERİNİN ATALARINDAN BİRİ OLDUĞU SAVINI GÜÇLENDİRİYOR

    Değerli Mesut Küçük, bahsettiğiniz konuyu zaman zaman aramızda konuşuruz. Fakat şimdiye dek bu daha gelişmiş ve yararlı, öbürü kafa karıştırıcı gibi bir değerlendirmede bulunmadık. Çünkü o konuda özgül bir yazı, kitap falan okumadım. Ama not alayım, bilgim ilerlerse bir yorumda bulunurum. Bazı dillerde fiiller bile erkek kadın diye ayrılıyor. Ben şahsen bu bilgimle dilde cinsiyet ayrımını pek gerekli ve yararlı bulmuyorum. Üstelik örneğin ingilizcede genel bir şey söyleyeceğiniz zaman sorun da çıkartıyor. Him mi diyeceksiniz her mi it deseniz olmaz. Her bir şeyde seksizm arayıp bulan çevreler mesela bu işe niye tepki göstermez:) çoğu zaman erkek özne kullanılıyor ve bu da yanlış oluyor.. Nedim dostum, öztürkceye fazla takma kafanı. Nasıl olsa tüm dünya dilleri Türkçe. İstediğin sözcügü dilediğince kullan. :)

  • Mesut KÜÇÜK

    Mesut KÜÇÜK 21.09.2019 - 13:08:59

    RADLOFF SÖZLÜĞÜNDEN ÇIKAN İLK SONUÇLAR ESKİ TÜRKÇENİN BATI DİLLERİNİN ATALARINDAN BİRİ OLDUĞU SAVINI GÜÇLENDİRİYOR

    Kitabınızın ilk baskısını okudum... Müthiş bir boşluğu dolduruyorsunuz.. Bazen yorumlarınıza içerlesem de yaptıklarınız karşısında boynumuz kıldan ince.... Aklıma takılan bir kaç soru var? Türkçe'de üçüncü şahıs için 'O' dememiz yeterli... Cinsiyeti eklemiyoruz... İngilizce'de ise He ve She gibi belirtebiliyoruz. Sizce bir dilde cinsiyeti belirtebiliyor olmak bir dili zayıflatır mı güçlendirir mi? Beynin devamlı müddetle sözcük seçerken bu cinsiyet ayrımına dikkat etmesi ve ona göre sözcük seçmesi bize negatif mi yoksa pozitif mi bir etki yapar?

  • Nedim Pala

    Nedim Pala 21.09.2019 - 11:25:49

    RADLOFF SÖZLÜĞÜNDEN ÇIKAN İLK SONUÇLAR ESKİ TÜRKÇENİN BATI DİLLERİNİN ATALARINDAN BİRİ OLDUĞU SAVINI GÜÇLENDİRİYOR

    70 li yılların ortalarında, Hacettepe kaynaklı bir akım çıkmıştı. Türkçe eğitim veren üniversitelerin hocalarından bir bölümü .. kitaplarını ve ders eğitimlerini, öz Türkçe yazmaya vermeye başlamışlardı. bizim de i.t.ü. deki en zor derslerden birinin (modern fizik I ve II) hocası bu akımdandı. maddeye özdek, güce erk, harekete devinim, akıla us.. falan kelimelerle dersi ve kitabı bire bir öztürkçe kullanıp, çok titiz bi şekilde bizden de sınavlarda aynı dilden cevaplar .. çözüm bekliyodu. bu kelimelerle cevaplamayanı .. harcıyodu. bizler gibi o dönemin sivri akıllı, herşeyi bilen, yalamış yutmuş entel- dantelleri .. card curd, höt zöt yapıp ! ''başımıza yeni icad çıkardılar ! bu kadar işin arasında .. bi de öztürkçe mi öğreneceez ? laâayn ! diyerek, çemkirip höykürüyodu. Adamlar haklıymış behh. demekki dönüp dolaşıp, çetrefilli sonradan olma uzun yolları terkedip .. gelip geleceğimiz yer burasıymış yaaa Hu !

  • sedef pehlivanoğlu

    sedef pehlivanoğlu 18.09.2019 - 12:31:57

    Sosyalist Sola Öneriler

    Zihin açıcı bu kısa ama yoğun yazınız için teşekkür etmek istedim. Bazen kafamızda dolaşan çözümsüz gibi görünen düşünceleri basit sörulara dönüştüren yazılar iyi geliyor. Ye

  • fahri kumbul

    fahri kumbul 18.09.2019 - 11:21:32

    Yayını Yavaşlattığımız Son Dönemde Paylaştığımız Üç Facebook Yazısı

    Merhaba, sizi okumak ne güzel. Madem, basmadınız sırra kadem; yazınızı ufak bir katkı ile destekleyelim.FUTBOLLA İLGİLİ: Transfer haberleriyle estirilen yalancı rüzgârlarla her sezon öncesi dünya yeniden kuruluyor. Heyecan yaratıp ilgiler tazelenirken, yayımcı kuruluş aboneliği ve reyting yoluyla reklam gelirleri ceplere indiriliyor. Sistem tarih gibi tekerrür edip, tkır tıkır işletiliyor. Fatih Terim İtalyanca konuşuyor, Ancelotti hala sakız çiğniyor. GÜLMECEYLE İLGİLİ : Gerekliliği duyumsanan şeyleri işleyen, gerisinde veya önünde davranış biçimlerini, gelenekleri, inanışları, alışkanlıkları eleştiren ve bunu incitmeden (güldürerek) yapan Mizahın; eleştiri ve sorgulama kültürü olmayan kabullenici kesimde az gelişmesi normal bir sonuç. Suya sabuna dokunmadan az da olsa kıpırdanma var, ama eleştirel değil, ibadetleri övücü ve yönlendirici nitelikte

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.