Edebiyat
İMAN İNSANI KÖR ETTİĞİNDE

Priviet tavarişşi!
Bugün çok kısa bi bildirimle karşınızda olacağım. Bu bildirimi had-bildirim olarak bile alabilirsiniz. Başlığa bakınca okur kitlesinin büyük çoğunluğunda bulunduğundan hiç kuşku duymadığım anti-akepe damarı nedeniyle buradan bidonkafalara, caud kıllarına ve hüloy aplalara geçireceğimi falan düşünecek arkadaşlara peşinen söyliym: Cıks canımındışı, tamamen size gömçürtmek niyetindeyim; çünkü aksini iddia etseniz de en az onlar kadar imanlısınız.
Bunca zamandır beni birazcık olsun tanıdığınızı düşünüyorum. Bi yazı yazmam için - Crom’un emri – stimulus gerekli. Birazdan birlikte idrak edeceğimiz gömçürtme seansının dürtüsünü de Sayın Şule Süzük Toker verdi. Crom kendisinden razı olsun.
Meraklısına linkini aha da buraya yazıyorum:
http://haber.sol.org.tr/yazarlar/sule-suzuk-toker/hukumsuz-1984-158177
5 Haziran 2016’da saat 01:45 itibariyle SolPortal’de yayınlanan yazının tamamını okumanızı şiddetle öneriyorum. Bence bi ibret vesikası olarak saklanabilir ve hatta üzerine dönem ödevi falan bile hazırlanabilir. O derece yani.
Ben yine de zamanı ya da dikkati kıt olanlar için yazının en canalıcı bölümünü aşağıya koyuyorum. Öyle canalıcı ki, okuduğumda az kalsın kalp krizi geçiriyodum. Siz de bi bakın.
Distopik roman olarak türünün önemli örneklerinden gösterilen 1984'ü okudum geçenlerde. Bazı kitaplar vardır, üzerine yazılmış yazıları okumuşsunuzdur ve kitap size hiç mi hiç sempatik gelmez. Orwell'in romanı da benim kişisel tarihimde böyle bir yere denk düştü. Okumadım. Okumayı da hiç arzulamadım. Hele hele Orwell'in CIA bağlantısı vs. başlıkları belgelerle de kanıtlanmışken, “Cadı Avı” sırasında, “Kızıl tehlike” zamanlarında zat tarafından epey bir listelemeler yapılmış, listeler gelmiş ve gitmişken...
Sayın Süzük Toker klasik Dadaloğlu’na referans taktiğine başvurup K.Okuyan’ın Ekim 2010’da çıkmış iki yazısına da göndermeler yapmış. Hadi sizin için o linkleri de buraya kopyalıyorum. Elime yapışmaz. Eşşeğe semeri yük olmaz.
http://haber.sol.org.tr/yazarlar/kemal-okuyan/cia-ajanlarina-bakin-34065
http://haber.sol.org.tr/yazarlar/kemal-okuyan/orwelle-stravinskiye-haksizlik-etmek-34115
Şimdiii, dedim ya bugün Aydın Havası yapıcaz. Kısa kescez.
Soru-cevap stilinde gidelim.
- Eric Arthur Blair (mahlası George Orwell) ne zaman öldü? 21 Ocak 1950
- Animal Farm ne zaman yayına hazırdı? Ne zaman ilk baskısı çıktı? Nisan 1944, Ağustos 1945
- Nineteen Eighty-Four’u yazmayı bitirdiğinde takvimler hangi tarihi gösteriyodu? Aralık 1948
- Blair’in tüberküloz nedeniyle geçirdiği ilk ciddi sıkıntı neydi, ne zaman oldu? Akciğerdeki tüberkülden kanama – Şubat 1946 (yani 4 yıl bayaa eziyet çekti)
- CIA ne zaman kuruldu? Eylül 1947
- CIA nerenin intelicensiya acansıdır? Amariha
- Blair nerelidir? Birleşik Krallık (Royaume-Uni)
- CIA’in ciddi beceriksizlikleri göze battıkça yapısında ne zaman revizyona gidildi? Ağustos 1950 (yani bundan evvel tısss)
- McCarthy kaydı olmayan meşhur Wheeling konuşmasını ne zaman yaptı? 9 Şubat 1950
- J. Edgar Hoover kimdir? FBI’ın o zamanlardaki başıdır.
- FBI ile CIA aynı mıdır? Conan’la Red Sonja aynı mıdır?
- Şu Cadı Avı meselesinde faal olan ağbiler kimlerdir? McCarthy ve Hoover
- Bunlar nerde mukimdiler? Amariha’da
- Ölü insanlar başkalarına liste verebilir mi? Bence zor.
- Ölü ve İngiltere’de defnedilmiş insanlar Amariha’daki yaşayan insanlarla iletişime geçebilirler mi? Biz ona ruh çağırma seansı diyoruz. Pozitivizm bunu pek şeyetmez!
- Eric Arthur Blair Conan’ın dayıoğlu mudur? Cıksss!
- McCarthy Suat Kılıç’ın bibisinin 4. göbekten yeğeni midir? Neden olmasın! İkisi de abugad. İkisi de anti-gomoniz. İkisi de demagog (sinagog’la etimon birliği!).
- Maddi hata ve olasılık dışı ithamlarla yazı yazma özgürlüğü var mıdır, yoksam bu bi ayrıcalık mıdır? Turgay Şeren’in Ali Sami Alkış’a verdiği cevap buraya da aynen uyuyo.
- Cehennem 19’un üstünde midir? 18’in altında olmadığı beyan edilmiş. Ben en azından onu biliyorum.
Hay Crom’um, yareppim. Günahım kadar sevmediğim George Orwell’ı savunmak zorunda kalacağım ve hatta bunun için yazı yazacağım hiç aklıma gelmezdi. Ama bu ülkenin entelicansiyası bana bunu da yaptırdı sonunda.
Kendilerine şükranlarımı sunuyorum. Tebriksss milsss!
Sayın Süzük Toker’e şimdi soralım. Acaba hükümsüz olan kim?
Söz verdim diye burda kesiyorum. Görmek isteyen herkes için yukarıdakiler kafi olacaktır. Ekstra açıklamaya gerek yok. Ama lütfen şu son rimarkımı dikkate alın.
SAÇMALAMAK HİÇKİMSEYE TANINABİLECEK Bİ AYRICALIK DEĞİLDİR. İMANINIZIN SİZİ KÖR ETMESİNE İZİN VERDİĞİNİZDE BİDONKAFA YA DA TOWELHEAD DİYE AD VERDİĞİNİZ MAHLUKATTAN PEK Bİ FARKINIZ KALMIYO!
Yani? Benden söylemesi minnoşlar. Konan biladeriniz sağ ve sağlıklı oldukça sizin zırva zirvesi hatalarınızı bulacak. Bi zaamet, azıcık daha dikkatli olun, emi?
BIG BROTHER’S EYE IS ON YOU icabında! ;) kıpsss
Herkeşlere mucucuksss (brendisiz valla)
Kun-han Summerian
PS1: Sonja, sen söyle. Bu da mı gol değil?
PS2: Evde bizi guşsütü ve Orwell’la büyüten babama ve ingiliz diline ve edebiyatına en az onun kadar düşkün emiceme de ayrıca hürmetsss
Arif Yavuz Aksoy (Kimmeryalı Conan)
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.
Ç. 19.07.2017
Dün bir kısmını görmüştüm. Çarpışmanın tamamını görmemişim. Dayının imanı kuvvetliymiş. Okurken ben de güldüm. Dayının sayfasını da beğenirim. Başlığında belirttiğin gibi iman insanı kör edince sonucu böyle oluyor. Dünde bir arkadaşım Facebook'ta Engels heykelinin Ukrayna'dan Manchester şehrine taşınması ile ilgili bir ileti paylaşmış.
arif yavuz aksoy 17.07.2017
Ç, kim jong un dayı ile feysteki çarpışmamı gördün mü? gülüyorum. ilahi solcular, adamı gülmekten öldürürsünüz valla! a.y.a. gülmekten yarılsss
Ç. 19.03.2017
Dün DSİP'lileri protesto edenlere DSİP'liler ırkçı demiş. Nasıl da çarpıtıyorlar. Arif Yavuz Aksoy Nuray Mert'i eleştirdiğimiz için biz de kadın düşmanı olabiliriz. http://www.abcgazetesi.com/yetmez-ama-evetci-dsip-cihatcilarla-yakalandi-47267h.htm
Ç. 19.03.2017
Gece Sol Haber'deki yazıyı okudum. Yazıyı paylaşayım diye düşündüm. Yazıyı ben de beğendim. Yazıda Tezer Özlü'nün geçmesini de eleştireceğinizi düşünüyordum.
arif yavuz aksoy 19.03.2017
Şule Süzük Toker'in bugün (19.03.17) çıkan yazısını okudunuz mu? Sol portal... Yiğidi öldürsem de hakkını veririm. Derlitoplu yazmış. Liberal dangozluğun Türkiye tarihi konusundaki (cumhuriyet düşmanlığından gelen) vıcık vıcık yüzsüzlük ve adice yalan akan propagandamsısını Feminizm konusu üzerinden eleştirmiş. İyi de yapmış. Yannııız, anAkrOnik olacak o. Ve şunu da sormak isterim. Tezer Özlü'yü Feminizm başlığı altında incelemeye tabi tutan bi inceleme baştan deli zırvası olmaz mı? Azizim azizm şimdi Tezer'lerine laf ettim diye bana yine bozuk atacak. Ama ne olursa olsun. Ne atarsa atsın. Tezer yahu, Tezer! Tezer'in neresi feminizmle alakalı olabilir? Crom aşkına! Yani bi insanın vajinası var diye o insan otomatikman feminist mücadelenin militanı mı oluyo? Tezer'imden Özlü'mden çıksa çıksa sabit depresyon fonunda 70'lere has, renksiz bi poliamaröz kadın öyküsü çıkar. Ona poliamaröz bile dememeli ya. İlişkiye rıza göstermek ne zamandır aşk oldu? Amor nerde burda? a.y.a. aşkolsunsss
Ç. 15.09.2016
Sadece okumakla olmuyor analiz de etmek gerekiyor. Üniversitede gördüğüm bir dersi aklıma getirdi. Merkez çevre kuramı anlatırken Sabancı'nın hayatını anlatan kitaba geçip oradan da Reşat Nuri Güntekin Anadolu Notları'na geçiyordu. Ders boyunca okuduklarına ilişkin herhangi bir olumlu ya da olumsuz eleştirisini duymadım. İlber Ortaylı'nın 2001 yılındaki Çoğulculuk ve Toplumsal Uzlaşma konulu Abant Toplatısı'nda söylediklerine bakılabilir.Söyledikleri liberal köşe yazarları'nın söylediklerinden çok da farklı değil. Benden de selamlar.
Ç. 15.09.2016
Odatv'de Osman Çutsay'ın yazısıdaki yazıyla alakasız yorumları görünce yazıya ve yorumlarla ilgili paylaşımda bulunmayı düşündüm. Ben paylaşımda bulunmadan siz paylaşımda bulunmuşunuz. Osman Çutsay'ın adını ilk defa duyuyorum nasıl oluyor da İlber Ortaylı gibi üstün insanı eleştirebiliyor tarzı yorumda bile bulunulmuş.İlber Hocaları gibi popüler olmadığımız için sizin yaptığınız yorumlar da benim yaptığım yorumlar da önemsenmiyor. Aziz Sancar ile ilgili yorumlarım aynı sebeple çok sert eleştirilmişti,biliyorsunuz. Muhalif düşünen insanlar tarafından sevileyim iktidarla da aram iyi olsun anlayışında da değiliz. Ben de sizin gibi İlber Ortaylı'nın adının kullanıldığı fake sayfalarda yapılan paylaşımların gerçek olduğu sanılması sayesinde ulusalcı kitle tarafından muhalif biriymiş gibi görülmeye başladığını düşünüyorum. Yazıda asıl anlatılmak istenen noktanın İlber Ortaylı'nın üretken ve omurgalı bir muhalif olmadığı tezi şeklindeki tespitinize katılıyorum.
Ç. 15.09.2016
Benim de İlber Ortaylı ile ilgili yanlış anlaşabilecek yorumuma cevap yazmıştınız. İlber Ortaylı'ya karşı bir nefretiniz bulunmadığını biliyorum.
arif yavuz aksoy 15.09.2016
++ doğumsal hipotiroidi deyince millet niye vikliyo da, ilberhacı "alayınız cahilsiniz" deyince hulk kahramanı oluyo? ilberhacı çok bilimsel de a.y.a. çok mu filimsel? 6. ben gerçek analitik düşünce ve rasyonel sentez yeteneği maalesef çok küçük bi yüzdelik dilimde mevcut, onların sesi de kalabalıkta iyice duyulmaz oldu diyince "elitist pislik" oluyorum da, ilber hoca "bu ülkeyi cahiller yönetiyo" deyince neden onda savunulabilir bi taraf seziyo insanlar? 7. sence ben de amc.. şengör gibi arkadaşlar edinsem benim de popülaritem artar mı? 8. ya da sence tarz değişikliğine mi gitmeliyim? 9. son iki soruda latife yaptığımı anladığından eminim. ha kastre olmuşum, ha stilimden ödün vermişim (alın size bi de maçist pislik lakırdısı)! ayrıca amc.. şengör gibi arkadaşım niye olsun ki? yalnızlıktan memnunum ben. sen asıl buna cevap ver: belge okumak bilimse antikacılık bilimin şahı olmaz mı? nihayetinde değer de biçiyosun! - neyse, sana hususi selam eder ve cevabını beklerim. a.y.a. beklesss
arif yavuz aksoy 15.09.2016
++ olarak anılabilecekse bile, üretken ve omurgalı bi "muhalif" akademik olmadığı tezi bence daha belirgin. ki, hatırlarsan ç'cim, ben de bunu 50 sefer dile getirmiştim. buradan şunları sormak isterim (feyzbuh tartışmalarını da dikkate alarak): 1. benim sakalım olmadığı için mi ben saçmalayan manyak kategorisine alınıyorum? 2. osman çutsay ne zaman sakal bıraktı? 3. mesele kılsa benim de meksikalı tren soyguncusu model bi dolu resmim var ve internette de bulunabilirler; onlar sayılmıyo mu? 4. biliyosundur belki, ilberhacı, benim zavallı sözcü okur kitlesi diye andığım feysbukçularca kendine ait olmayan hesaplar ve kendine ait olmayan gönderilerle adeta kahraman gibi takip ediliyo. benzer örnekleri müjdat gezen, tarık akan falan. çoğu feyk. ama millet bayaa "ilberhacı, müjdat gezen ve tarık akan nassı gömçürdü akape'ye" şekliyle bunları paylaşıyo. bu durumda ilberhacı bizden tabii ki daha önemli bi kanaat önderi oluyo, di mi? 5. peki ben kronik bulgur entoks, disleksi, fenilketonüri, ++
arif yavuz aksoy 15.09.2016
sevgili ç, aslında bu yorumu ta sabah yazacaktım. ama belki birileri gündeme getirir diye bekledim. beyhudeymiş. "bekledim de gelmedin" şarkısını terennüm etmekle zaman kaybettik. neyse. bu yazının altına yorum yazıyorum. çünküm burası benim solportal hatalarını ifşa ettiğim ilk alan. bugün konu edeceğim yazı aslında odatv'de çıktı. emmevelakin, yazar solportal'den osman çutsay! görmüşsündür: birileri ilber ortaylı'ya "dur" desin. şimdi bunu son bikaç gündür feyzbuh'taki hafif şiddetli çarpışmalarla da birlikte ele almak istiyorum. senden de kanaatini beklerim. vaktin olursa, madan kaçmamışsa tabii! arşiv açık. insanbu'da son 1,5 yılda kaç sefer kontr-ilberortaylı yorum yazdığımı ben unuttum. bilirsin. ben yiğidi öldürsem de emekli maaşını yatırırım. ona karşı kendimce gereksiz gördüğüm yakıştırmalara da cevap verdim burda! çutsay'ın yazısındaki temel hedef cumhuriyet muhabiresine ilberhacı'nın davranışını kınamak gibi görülebilirse de, esasen ilber ortaylı'nın iyi bi alim (scholar) ++
arif yavuz aksoy 12.09.2016
serbest kürsü değil atış serbest mübarek! 11.09.16'da levent özübek imzasıyla çıkan yazıya bakın hele. "che guevara'dan kim hoşlanmaz? mesela, klaus barbie hoşlanmazdı..."??? o üç nokta niye var anlayamadım. neyse. asıl sorun ne? adam hem Lyon Kasabı, hem de Escobar'ın sağ kolu! yok devenin bale pabucu! şimdi bi soru soruciğm. şu pablo escobar'ın hayatını anlatan dizi (adı narcos sanırım) ne zaman yayınlanmaya başladı? el cevab: 2015'te! açın bakalım şu internettoyu. gugıllayın. 2015'e kadar bi allahın kulunun aklına gelmemiş de bu ilişki, birden (tam da dizi yayınlanacağı esnada) vahiy mi inmiş? ben ta 2 yıl önce yazdım. enver aysever eleştirimin girişinde duruyo. naziler her zaman satar! bakınız, indiana cons! bu fazlaca fiktif ey dostlar. hayır üzücü olan ne? bunu filtre etmeden alan bi adamın yazısı cart diye solportal'de çıkıyo. bi de şu cümle ne öyle? "1991 yılında 25 Temmuz günü hücresinde, çok büyük, korkunç suçlar işlediği hayatını noktaladı." gramerden çakar! a.y.a. cısss
arif yavuz aksoy 07.07.2016
Sayın Harma, ben yeni arayüz daha kullanışlı demedim. Daha fazla okura ulaşmak konusunda daha efektif. Söylediğim oydu. Ve hala arkasındayım. Ayrıca, ben sayın süzük toker'in mecrasından öyle bi talep geldiği için yazdığını hiç sanmıyorum. Kendisinin de orwell'a vurası gelmiş. O kadar. a.y.a. abalıya vursss
Mehmet Harma 02.07.2016
Bu vesileyle hoşbulduk diyorum eski dostlara. Yeni arayüzün neresi daha kullanışlı valla anlayamadım, yine bin krktrli bir kutucuk ama editörler öyle diyorsa öyledir. Şule Süzük Toker sitemiz yazarlarından olup güzel kitap-film değerlendirmeleri vardı (bkz. eski İnsanBu yazarları). Şimdi niye bu stayla bir yazı kaleme aldı bilemem ama belki mecrası öylesini talep etti. Baydı vey, Arif Yavuz Aksoy biraderimizin feys editörlüğünü kutlar, yeni sitenin nevzuhur karakterlerinin kim kimdirini bir ara isterim. Saygılar-hürmetler.
arif yavuz aksoy 19.06.2016
Medeni Hukuk zımbırtısı nedeniyle bazı olgularda biolojik bağınız olan insanları görebilmeniz mahkeme kararları dahilinde ve gün tahdidiyle anca mümkün oluyo. Yeterince açık oldu sanırım. Çocuğu yeni uyuttum. Anca girebildim. 1. Mehmet Harma Hoca gelmiş. Hoşgelmiş. Özlemiştik. 2. Ben Kaan Arslanoğlu'na katılıyorum. Yeni arayüzün kusurları varsa da iletişimde daha efektif olduğu aşikar. 3. Şule Hanım yazısına mız mız'la başlamış. İyi de yapmış. Tam kendi yazısını betimlemiş. Kimse karnından konuşmasın. Bu yazıdaki rimarklarımın tekine cevabı var mı? Yok. Ben George Orwell yeğin adamdır demedim. Onun iddia ettiklerini yapmadı, yapamazdı dedim. O kadar. 4. Kimse karnından konuşmasın dedim ya... Aklıma geldi. Achmed the dead terrorist! Süperdir. İzleyiniz. a.y.a. vantriloglara karşı dursss ve Mehmet Harma Hoca'ya bi daha velkamsss
Ç. 19.06.2016
Şule Süzük Toker'in üslubunu ben de beğenmedim. Yine de cevap yazısını okuyunca paylaşayım dedim. Sitedeki yazarların ve okuyucuların haberi olsun dedim. Yazıda cevap verdiği yazının linkini de paylaşmamış. Bir yazıya cevap veriyorsan yazının linkini de paylaşman gerekiyor.
Kaan Arslanoğlu 19.06.2016
Değerli Şule Süzük bu yazıya cevap yazmış. Hepimizi fena halde değersizleştirmiş. Üzüldüm. Canı sağ olsun. Bu tepki de insanidir. Onu bile içten düşünüp saklayan çok. Demin yorumuyla Ç haber verdi. Fakat verdiği o link sayfayı okunmaz hale getirdi. Bu sorunu çözemedik, bazı linkler sayfayı bozuyor, o yüzden silmek zorunda kaldık. soL portalden okuyabilirsiniz.
arif yavuz aksoy 16.06.2016
Demin yazdım. Evrene gönderdim anlaşılan. Bi daa yaziym. Ç'cim, gapitalizmin en adi gözboyama aracı bu vakıf denilen boktur. İğrenç ilişkiler ağı, vergi kaçağı, her türlü pisliğin kamuflajı... Devletin adam gibi devlet olduğu hiçbi yerde bunlar olmaz zaten. a.y.a. devletçi kesilsss
Ç. 16.06.2016
(Bkz:
) Haliç Üniversitesi'nin haberde Bizim Lösemililer Vakfı tarafından kurulduğu söyleniyor. Avm bile almışlar. Lösemiler için kurulan vakıf Avm alıyor. Arif Yavuz Aksoy sizinle Lösev'i konuşmuştuk. Bizim Lösemililer Vakfı'nın mal varlığı bu kadarsa Lösev'i düşünemiyorum. Yazının da kısa olması daha iyi olmuş.
arif yavuz aksoy 14.06.2016
ya sorma ç.erhancım, şimdi orda laf edeceğim çok şey vardı ama o kada da yüklenmiym dedim bi seferde. ha bu arada, ben asıl vibr-atör'ü unutmuşum. ki aslında aklımdaydı. ama bak bi de şöyle düşün. sitenin yüksek sosyalist ahlakı beni ne denli etkilemiş ki benim beynim bile vibratörü maskelemiş. insanbu barbarları iyi ahlaklı yapıyo demek ki. olumlu tarafından bakabilirsin. ayrıca prokrastinatör ve reanimatörü de ekle, vibratörü de... 57! 19 x 3! a.y.a. 19sss
Çağrı Erhan 14.06.2016
Konan, bunu senin yazdığına inanamadım ilk önce. Bırak pitonu, senin standartların için solucan uzunluğunda ancak sayılır bu yazı. Bir de bold ile belirttiğin ve sol portalden alıntıladığın kısımlardaki gramer hatalarını da makaraya sarmamışsın. Çekişten düşmüş gördüm seni. Fiksatörü de unutmuşsun. Atörlerine katkı yapayım dedim bu yazı üzerinden. 56 oluyor mu? Saygılar
arif yavuz aksoy 11.06.2016
sayın çobandede, 1. soyağacımdaki insanların içinde en az aslansütü tüketenler babam ve amcam. ilk biramı onlarla içmiştim, o kadar. 2. bu arada, kesinlikle doğru noktaya değinmişsiniz. adam zaten eleştirmen. hatta bu konuda onun belirlediği prensipler edebiyat kritiğinde standartlardan. 3. bence de siz tamamen distopiye ya da kurgu-hicve yönelmelisiniz. böğürtlen mezar iyiydi gerçi. ama benim favorilerim fakir fukara dostu vicdansız sabuha ve gökkuşağının altından geçenler. 4. CIA'den evvel istihbarat örgütü vardı tabii. ama askeri istihbarat ve açık ajanlık faaliyeti şeklindeydi. sonrasında bunlar "derin devlet" örgütlenmesine uygun biçimde "ünifiye" edildiler. olay bundan ibarettir. 5. amariha'nın antigomoniz propagandaya sıkı şekilde yüklenmesi ta 50 sonrasıdır. yani her koşulda Orwell bigünahtır. a.y.a garip gurebanın ve bigünahların dostu olsss
Kaan Arslanoğlu 11.06.2016
Önceki yorumuma ek: Udo Ulfkotte Türkiye ve Alman medyasının, aydınlarının CIA ile bağlantısını deşifre ettiğinde muhalefetten, soldan, sol portaldan yine aynı çok zayıf ses duyulmuştu: tıssss...
Gül T. 11.06.2016
Yazıyı beğendim.Okuması rahat.Soru-cevapta ki maddeler :).Yalnız takıldığım bir husus var.Çoğu kişi de var bu.Biz Orwell'ı tanımıyoruz değil mi yani kendisini sevip sevmeme gibi bir durum söz konusu olamaz. Yazarlara,şarkıcılara, tanınan kişilere kişiliklerini bilmeden onlara hayranlık , ileri boyutta duygu beslemek çok acaip geliyor.Hayatını fazla gözler önünde yaşayanları bunun dışında tutuyorum.Ama eserlerini sevmedim onlardan hoşlanmadım demeyi tercih etmeliyiz sanki.Orwell bence de iyi yazardır.Ajanlıkla ilgili çok şey duyuyoruz.Bu örgüt mittin üssü.Şu örgütün lideri ajan.Hatta bir zamanlar devrimci karargah diye bir örgüt çıktı ortaya.Birdenbire istanbul'un bir semtinde polisle çatıştı bu yasadışı sol örgüt.Garipti hakikaten.O güne kadar da ne duyan olmuştu onları ne de gören :)Ajan oldukları söyleniyordu.
Kaan Arslanoğlu 11.06.2016
Sevgili Şule Süzük kusurumuza bakmaz umarım. Arif Yavuz Aksoy sıkı bir okurdur, sol portalın da sıkı takipçisi. İçinden gelmiş, yazmış. Orwell'ı yazar olarak beğenirim, ama pek ileri görüşlü bulmam. Her olguyu o zaman Sovyetler'e karşı ne tavır aldı diye de değerlendirmemek gerek bence öte yandan. Ya da Amerikaya uzaklık, yakınlık meselesinde ajanlık konusunda daha çifte standarttan uzak olmak lazım. Örneğin sol portalın Amerikan karşıtlığı ve ajanlara karşıtlığı iyi bir şey. Fakat bunu bazen iyi yapıyor bazen nedense yapmıyor. Türkiye solunun gizli servislerce nasıl ele geçirildiğine dair bir dizi yapmıştık burada örneğin. Soldan tısss.. Birçok sol çevrede ajanlık gayet meşru hale geldi. 40'lı yılların ajanlarına hassasız da 90lı, 2000li yıllarınkine? sol portal yazarlarının sevdiği Amerikancılar da var örneğin. Tartışma açılırsa bu konudaki ciddi şüphelerimi ayrıca belirtirim. Her şeyin alınmaca darılmaca olmadan açık konuşulması daha iyidir bence.