Medya
HABERCİLİK BU MU?

Şalom ahali.
Yaz sıcakları Bodrum’da beyin haşlama derecesine erişti. Ben de 2 haftadır etanolsüz günlere avdet etmiş vaziyetteyim. Dayanma gücüm düşük anliicaanız. Kolum bacaam seyiriyo. Gözüm kaşım ayrı oynuyo. O yüzden elimi çabuk tutup bi belleten geçicem/geçiricem (belleten = bülten). Her kardeş kendi payını alır artık.
Bugün ulusal dezenformasyon müdürü Soner Aga’nın Odatv’sinin Şalom’dan yaptığı bi alıntı üzerine konuşucaaz. Yani konuşma dedim ama, aslında ben yazıcam. Siz de “haaa la, bak, Konan haklı olabilir” ya da “sigigidordan allaan manyaa” falan diye içinizden geçiriceksiniz. Kadrolu antitimden belki 2-3 yorum gelicek. Ç mutlaka buna yorum yapacak. Falan ve dahi filan. Coşumlarız birlikte. Nasip!
Neyse ne işte. Ben aslında 2 gün evvel gördüydüm bu yazıları. İlk okuduğumda dişlerimi gıcırdattımdı ve fekat “kamoğn, sakin ol şampiyoğn; elini kana bulama bunniçin” dedimdi candy candyme. Ama bugün başka bi yazılarına attıkları bi başlık beni bunu yapmaya mecbur etti. Ha bi de sanki çok mühim bi devlet meselesiymiş gibi 2 gündür (bugün 3’e girdi) o yazıyı ana sayfada tutmaları da motivasyonumu arttırmadı değil. Sıra sıra gidiciğz. Haydi bismillah.
BİR : Dedim ya, normal koşullarda şu linktekini görmesem ilişmiicektim. Bahıvirin bi zaamet.
http://odatv.com/corum-haberi-yalan-cikti-1506161200.html
Ne yazıyo? Odatv’den Türk medyasına gazetecilik dersi! Breh breh breh (yeminlen söylüyorum, hocayı acaip özledim; olaydı da iki Brecht şeyedeydik şurda)! Bah hele bah! Gastecilik dersiymiş. Siz ilk evvela o dersi bi kendiniz alıverin canımındışları! Niye mi? Alın işte bu şebeleklikleriniz yüzünden.
İKİ : Milletin dinine küfreden arkadaşlar acaba müselman mı? Hadi bakalım başka bi linke.
http://odatv.com/turkce-bildigimiz-15-yahudi-sarkisi-1306161200.html
Haberin başlığındaki ve içindeki dramatik gramatik hatalara aşşaada ayrıca değiniciğm. Bi sonra vereceğim linkteki yazıdan kopipeyst yaptıkları yerler nispeten düzgün. En komiği de o egzel dosyasını aynen yapıştırmaları olmuş.
La goçum, insan hiç bakmaz mı? “Bunu alıyom ama yannışı olmasın” deyu sormaz mı? Ben size “Benim sağ ayaam 63 samtim” desem naaparsınız? Ya “Konan iddia ediyo ki ayaa 63 santimmiş” dersiniz ya da “Aç la bakalım; 63 santim ayak olur muymuş?” diye septik davranış sergilersiniz. Daha dikkatli olanlarınız ise “Konan o saMtim değil de saNtim olmasın la?” diye makaranızı sararsınız. Ama “Konan’ın sağ ayaaa 63 samtimmiş” diye başlık atmazsınız. Atmazsınız. Di mi la?
Ha bakın Yehovası var, erinmeyip bi de videoklip yapmışlar. İzleyin. 14 buçuk dakka (önce reklam ile dimağ iğfaline katlanacaksınız yalavuz. Olsun, sonra eskileri yad edersiniz. Hem azcık gafa soğur. Hava sıcak ne de olsa.
ÜÇ : Yoruldunuz. Biliyorum. Ama hatrım için Odatv yumurtasına ilham veren oricinal işin linkine de bi bahıvirin. Hadi guzucuklarım.
Bu linkteki yazının üreticisine maddi hataları, özensizliği ve bikaç başka gerekçe ile yine aşşaada çıkışıcam. Seans toplu olsun diye şeyediyorum. Ne de olsa ben Kon-an’ım. Çoğunuz benim gibi o daldan bu dala kon-amıyosunuz. Dağılıp sonra “bu ne yeağ” falan diye bıcıyanlarınız oluyo. Söz. Komprime olcak. Hap yapcam. Siz de ham yaparsınız. Armud bişş, ağzıma düşş hesaabı.
Ara not: Ben maddelerken hep 1, 2, 3.. diye gidiyodum. Ama yeni insanbu arayüzü şeysinde iki yazımda da 1, 1, 1.. diye çıkıyo. O yüzden başa nokta koymaya karar verdim. Şaşırmayın. Alıcılarınızın ayarlarıyla oynamayın.
Buyrun cenaze namazına:
- Odatv.com adlı anonim yazar ikinci linkteki yazıya süper bi başlık bulmuş, di mi? Türkçe bildiğimiz 15 Yahudi şarkısı! Amanın minnoş! Sen bu anadili nerde öğrendin? O cümledeki “Türkçe” ne? İsim! “… bildiğimiz” diye bi ifade kuracaksanız (phrasal’ımsı değilse) o noktanokta olan yere isim gelir mi? El cevab: Gel-e-bil-ir. Peki hangi koşulla? Örnek vereyim, siz daha iyi ağniycaksınız. “Ben onu Hülya bilirdim; meğersem o İbo’ymuş”. Uygulayın bu cümleye bakiym. Nooldi? “Türkçe bildiğimiz 15 şarkının aslı İbranice çıktı” olabilecek en doğru ifadelerden biri gibi (ki o da doğru değil; birazdan hususi buna da dokunduruciğm). Niye? Ordaki “Yahudi” ne? Hem isim, hem sıfat! Yaaa! Türk, Türkçe, Yahudi, İbranice… Bak Ladino, Yiddiş meselesine hiç girmiyorum bile!
Yani? Yahudi şarkısı ney la?! Oha mı diyiğm? Yuh mu? Bürst mü? Başka her boka politikıli korrekt olma hevesiniz var da bunda mı diliniz sürçtü?
Ha bak, yine Yahvesi var, şu “Musevi” lafından kurtulmuşuz en azından. Türkiye türkçesinin dünya medeniyetine armağanı olmuş saçmalama zirvesi bi kelimedir. Hristiyan’dan (Hristos) çağrışımla türetme yapmış vaktinde bi sivri zeka. Musevi’ymiş! Moşe’ye gelinceye kadar Avram, İzak, İzrael, Yakob, Yosi hiç olmadı mı? Yahudi’nin etimolojisine de ayrı gireriz. Sonra.
Baydıvey yavrularım… Ülen ömrüm size beleş gramer ve etimoloji dersi vermeynen geçiyo. Güneş’in altında ter döküyom falan. Güneş, ay, yıldız… Makedonya, Türkiyya, İzrael! Çağrışım ve algı kıtlığında harcanmasın çabalarımız. Boşluğa bağırmiym piliğz. Arada ses verin guzular. Emi? Meeee!
- Dönelim asıl konuya. Yav minnak, hiçbişe yapmayıp Aylin Hazan Levi’nin koyduğu başlığı da alabilirdin. Vallaa bu kada laf etmicektim. Ha onda da çok bariz hatalar var. Misal “… Türkçeleştirilerek…”deki ilk T niye maciskül? Eylem formuna dönüştürülmüş ya artık. Özel isimliği kalmış mı yani? Haddim olarak o başlığı da değiştiriyorum. Yahudi şarkıcıların Türkçe aranjmanı da yapılmış ve gönüllerimize taht kurmuş 15 şarkısı! Nokta.
“Yapılan” hoş kaçmaz. Fazla geniş bi zaman ifadesi o. Olay olmuş, bitmiş. Partizip üreteceğisen buna da dikkat eyleyecen.
Bi de şarkıcıya şarkıcı deyip geçiverin piliğz. İcracı adamla üreticiyi birbirinden ayırmamak nezaket değil. Bilakis, görgüsüzlüğün dibi!
- Şalom’un cudeoespanyol dilinde çıkan yazıları oluyo diye takip ederim eskiden beri. İlber Hoca’nızdan gayri Yiddiş merakı olan 10 dene kelaynaktan da biriyim ayrıca. Yanılıyosam beni düzeltsinler ama ben Şalom’da öyle Yiddiş dilinde yazılmış pek bişe hatırlamıyorum. Bu yazdığımı zorlama bulabilir bağzıları. Fekat aşkenazi (eskinazi diye bilirsiniz çoğunuz) ile sefardik aynı değilken ve bu iki ana grup dışından da yahudiler bu ülkede yaşarken Şalom’a Yahudi cemaatinin yayın organı demek çok doğru olmayabilir. Kişisel rimarkımdır.
Bundan sonrakiler daha nokta atış olacak. Dikkatinizi toparlamanızı öneririm.
- Egzeldeki komiklik ne? Yabancı sanatçı kolonu! Yabancı??? Ortak özellikleri ne? Hepsi Yahudi. Niye yabancı? Şalom’dayız be Aylin Hanım. Bizden sayılır yani onlar da. Madem “bizden” olanlar mevzubahis, di mi ama?
- Düzeltmeler önemli: Ester değil Esther Galil, Neil Sadaka değil Sedaka, Barbara değil Barbra Streisand!
- Sedaka’nın babası Türkiye’den gitme sefardidir. Belirtilseydi hoş olurdu. Olma mıydı?
- “Yahudi şarkısı ney la” diye yukarda höykürdümdü. Niye? Enrico Macias’ın (4’ü) ve Esther Galil’in (1’i) şarkıları Fransızca. Enrico’nunkileri Yahudi şarkısı değil Fransız şarkısı diye bilir cümle alem. Yaaa!
- Neil Sedaka’nın (2’si) ve Barbra Streisand’ın (1’i) şarkıları İngilizce. Ortalama Amerikalı için gayet amarihan malıdırlar yani. (bi de o women değil woman; tekil bi zaamet)
- Ilanit’in (3’ü) ve Ofra Haza’nın (1’i) şarkıları İbranice. Ofra Haza’nınkinde Yemenit etki feci.
- Geldik süpper zırvalara! Jovano Jovanke Yahudi şarkısıymış. Pes! Makedonya bulgarcasında söylenegelmiş, sağlamından 100 yıllık geçmişi bilinen bi halk şarkısı o. Türkçe kaç versiyonu olduğunu ben bile unuttum. Suzan Kardeş bile söylediydi.
- Bi de Rika Zarai’nin Casatschok’u Yahudi şarkısıymış. Güldüm. Tuta tuta… Boş atıp, dolu tutturmak tam da bu oluyo. O şarkının oricinali ne? Katyuşa! Arada Yey Ohnem’den (Song of the Volga Boatmen diye geçer) bi giriş var. Aylin Hanım Yahudi olabilir, site okuyucuları sizler de gomoniz olabilirsiniz. Ama barbar gardaşınız size bugün bi güzellik yapıp Rus ve Sovyet kültüründen alıntılarla hakikate işaret ediversin. Ahandas!
- Leonid Haritonov’u bilmeyenler bi zaamet öğrensinler. İkinci ve üçüncü linktekiler onun sesindendir. Müthiştir! Azıcık müzik zevki olan herkes için…
- Ama ben bunları boşuna sıralamadım. İlk linkteki meşhur Katyuşa’nın (katyuşa-ayşecik, katerina-ayşe) bestecisi ile üçüncü linkteki Çernoglazaya Kazaçka’nın (Garagözlü Gazak Gızı - ki güzel ötesidir) bestecisi aynı kişi! Matvey Blanter! Peki özelliği ne? O da kendi çapında halis yahudi. Ama 12 kabile bunları pek kendilerinden saymaz. Hem urus gırması, hem çıfıt olunur mu? İşte böyle olunuyo! Tabii bunların süzme gomoniz olması ve “Zionizm ne la? Saçmalamayın” demiş olmaları da boklanmalarına neden olmuş olabilir. Bkz: Sovyet Halkı Anti-Zionist Komitesi!
- İkinci linkteki Yey Ohnem’in yine Haritonov tarafından söylenmiş zilyon tane versiyonu var. Ama o linkteki versiyonun klibini çeken adam Hitler’in propaganda filmlerinde Riefenstahl için görüntü yönetmenliği yapmış ve sonra Sovyet için çalışmış çok yetenekli bi abimizdir. Ondan şeyettim bilhassa onu. Kıpsss!
Pekiii! Yine yaklaştık sonlara. Kısa dedim ama yine bayaa bi oldu galiba. Olsun. Meraklısına bi gamyon informasya var burda. Çevirir çevirir, okursunuz.
Sorarım size, yukarıda yazdıklarımda haksız mıyım? Ağır düzeyde ifade bozuklukları, yazım hataları ve yanlış veya desteksiz informasya içeren yazıları, bi minörite içi medya aracındaki “var ya, şunlar da bizdendi” türü yarı magazin örneklerini önemli haber gibi öne çıkartarak neyi amaçlıyo acaba Odatv? Bi de “gastecilik dersi” vermeye kalkmamışlar mı…
Barbar yoldaşınız hep ne diyo?
A: İyi niyetli olmak yetmez.
B: İfade bozuklukları ve yazım hataları sizi anlaşılmaz kılar.
C: Aşikar maddi hata yapmak temel özgürlükler kategorisinde ele alınamaz. Aksine, bunları yapanların eline cetvelin dik tarafıyla böyle “cıs” diye vurmak en temel yurttaşlık ödevlerindendir.
D: Başkasının halihazırda yapmış olduğu hatayı katlanmış Origami kağıdı gibi “burada hazır katlanmışı var” deyip tekrar ortaya koymak daha da ağır bir suçtur!
E: Grup içi yıkama yağlama faaliyetleri, koçaklamalar, güzellemeler o grubun dar grup içi dayanışmasını arttırıyormuş gibi gözükse de aslında onları iyice minörite haline sokmaktan başka bir işe yaramaz.
E: Özensizlik, dezenformatif saçmalamalar, hakım derken bokum etmeler hiç kimseciklere tanınabilecek ayrıcalıklar değildir!
Son olarak Aylin Hanım’a bi önerim var. Gerçi bizim altımızda 13 nümro yazıyo diye sallamaz sanırım. Olsun. Ben diyeceğimi diyeyim de. İlle “bizden” olanları yazacaksa Gershwin’le başlasın. İcracı değil üreticidir! Hemi de klasik! Mendelssohn da iyi gidebilir. Dünya’yı değiştiren 144’ün içindedir kendileri.
Marx’ı sayıyosanız Mendelssohn’un 8. günde kesilip kesilmediği de ayrıntıdır. Ha unuttum. Rosa Luxemburg da o listede. Troçki ile birlikte. Bunlar gomonizm, sosyalizm ayaklarıdır. Bozabilir! Ayzenştayn hepten ters köşe edebilir!
Yeterince kıliğr oldu mu? Öyleyse ben yıkıyorum, çıkıyorum. Ricoys bile oldu.
Büyüklerin ellerinden, cücüklerin burcuvalarından öperim.
İmza: Kenan Simonofski (şaka la, bildiğin Konan)
PS 1: Sonja’cım, arkadaşlara Akdeniz havzasında ritm ve melodi değişimlerini araplar, yahudiler, yonanlar, yonmayanlar falan üzerinden anlatacak ve hatta Enrico’nun tüm bu saydığım milletler arasındaki popülaritesine de dokanacak bi yazı yazılmaz mı?
PS 2: Sevgili Ç, Garagözlü Gazak Gızı şarkısına benim gosgoca gövdemle 2 büyük votkayı devirmiş halde dans ederek eşlik ettiğimi gözünde canlandırabildin mi? Canlandırma. Terapideyim. Cıs!
PS 3: Sevgili HasanP, sana da kaldı aranjman rezaleti ve bi coğrafyadaki ortalama kifayetsizliğin ve vasat çokluğunun üretimi nasıl engellediğini Little Sparrow nam intihal gıralıçası üzerinden milletin gö-z-üne sokmak. Şimdiden ellerine sağlık! O kadar uzun kalabileceğimi sanmıyorum.
Bi daha mil hürmetsss tu evribadi
Hatalarım affola
Kimmeryalı Conan (Arif Yavuz Aksoy)
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.
Ç. 09.02.2018
(Bkz:
) http://www.anadolugrubu.com.tr/genelbakis/1/16/yonetim-kurulu http://www.anadolugrubu.com.tr/grupsirketi/39/mcdonalds http://www.anadolugrubu.com.tr/grupsirketi/26/mesrubat-operasyonlari-coca-cola-icecek
Ç. 01.09.2017
(Bkz:
) http://haber.sol.org.tr/dunya/banglades-komunist-partisi-myanmarda-rohingyalara-uygulanan-vahseti-kiniyoruz-208121 haberin neden kaldırıldığını merak ediyorum. https://teyit.org/arakandaki-musluman-katliamindan-oldugu-iddiasiyla-paylasilan-13-yanlis-goruntu/
arif yavuz aksoy 19.06.2017
Ç'çim, aynı pasaportu taşıdığımız Nobel ödüllü arkadaşları ben allaha havale ediyorum. Onlar beni evrime eft ediverseler de sorun olmaz. a.y.a. eftsss
Ç. 18.06.2017
(Bkz:
) Arif Yavuz Aksoy, bu açıklamayı izleyince nedense aklıma Mutluhan İzmir geldi. Ona da selamlar
Ç. 29.04.2017
Yok şaşırmadık. Daha önceden ifşa ettiydik, ifşa etmeye de devam ediyoruz.
arif yavuz aksoy 29.04.2017
Ç'cim, şaşırıyo muyuz? yooo. tiynetlerinin ne olduğunu daha önce zaten ifşa ettiydik. a.y.a. haftasonuna girsss
Ç. 28.04.2017
(Bkz:
) Tülin Bumin "laikçi" Kadıköy Belediyesi'nde etkinlik düzenlemiş. http://www.radikal.com.tr/turkiye/turbanli-kizlar-ultramodern-695043/
Ç. 28.04.2017
(Bkz:
) ulusal dezenformasyon müdürü (patenti Arif Yavuz Aksoy'a aittir) olduğunu kanıtlayacak bir yazı yazmış. Baskın Oran,Nuray Mert'i iktidara destek verdikleri için eleştirdiler. Şimdi aynısını kendileri yapıyor. Onlar demokrasi diyerek destek veriyordu. Soner Yalçın,Doğu Perinçek ise anti emperyalizm diyerek destek veriyor. Geçmişe de gitmiyorum, Trump'ın füze saldırısına kim destek verdi sorusunu cevaplasınlar.
Ç. 20.02.2017
Tamamlayıcı sigorta sistemi de gelecek gözüküyor. Tamamlayıcı sigorta sistemini BES'te olduğu gibi özel sektör yapacak. İşsizden de genel sağlık sigortası primi tahsil ediyorlar. Bunun yanında ister SGK'lı olsun isterse GSS'li olsun hastaneye gittiğinde katkı payı ödemek zorunda. Bu katkı payları da her geçen gün arttırılıyor. Her yıl bir önceki yıla göre sağlık harcamaları arttığı için sağlıktaki açık da artıyor. İşsiz genel sağlık sigortası prim borcunu ödemiyorsa sağlık hizmetinden yararlanamıyor. (seçim dönemlerinde yararlandırılabiliyor) Bu nedenle sosyal devlet diyemeyiz. Osmangazi Köprüsü'nde geçiş fiyatlarını düşürerek geçiş sayısını arttırmayı düşündükleri mantığın aynısını Genel Sağlık Sigortası için de düşünüyorlar.
mehmet harma 19.02.2017
Değerli Ç, normal SGK'lı olanlara bile tamamlayıcı sigorta gelecek bir şekilde. Yani maaşında kesintiler seni sigortalı yapacak, nezle, grip, pnömoni, apandisit ameliyatını sıkıntı çıkarmadan karşılayacak ama protez, organ nakli, kanser, robotik cerrahi vs için tamamlayıcı sigortan devreye girecek. Eğer yoksa cepten karşılayacaksın farkı, özel hastane mantığı. İşsizi de sigorta şemsiyesine almak sosyal devlet sayılabilir başka bir açıdan. Zaten şimdi de prim vermeyeni, prim veren bizler sübvanse ediyoruz. Bunun nihai sonucu sovyet sistemindeki sübvansiyonlarla aynıdır. Yani iflas ve topu atmak! Siyaset bu sonu görebiliyor.
Ç. 19.02.2017
Mevcut sistemi de getiren şimdiki iktidardı. Aynı politik tercihlere sahipti. Mevcut sistemi ayrıntılarıyla anlatarak getirecekleri sistemden politik tercihler bağlamında bir farkının olmadığını anlatmaya çalıştım. Prim miktarının düşürülmesinin nedeni toplanılmasını düşünülen paranın tahsil edilememiş olmasıdır.
arif yavuz aksoy 19.02.2017
Ç'çim, yazdıklarını okudum. Hesabı çetrefillendirmeye gerek yok. Sağlık hizmetine erişimde kamusal finansmanın ne ölçekte olabileceğini daha geniş tartışmak gerekir. Ve emin ol, oradaki esas husus bu kuruşlar, yüzdelik dilimleri, yaş sınırları değil. İktisat ve politik tercihler... That's all. a.y.a. that's alls
Ç. 18.02.2017
Yeni getirilecek sistemle genel sağlık sigortası primi ödemek zorunda olanlar 53 TL prim ödeyecek. En düşük prim ödeyenler yeni sistemde daha az prim ödeyecek. Geçmişe dair borçları varsa 53 TL üzerinden hesaplanacak. Ödeyenler ödedikleri fazla primleri geri alamayacak. Geçmişe dair borçları olanlar da yararlanamadıkları sağlık hizmetinin parasını ödemek zorunda olacaklar. Bu yasa niye çıkarıldı sorusunu da cevaplayayım. Düzenli olarak primlerini ödeyenlerin sayısı az. Primlerin tahsil edilebilmesi için prim miktarı düşürüldü. Prim miktarları asgari ücrete göre belirlendiği için 2016 yılında asgari ücretin 1300 TL çıkarılmasıyla prim miktarlarında da %30 artış oldu. (Yazıda geçen prim miktarları 2015 yılındaki prim miktarları)
Ç. 18.02.2017
Genel sağlık sigortasına dahil edilen 4,2 milyon kişinin içinde genç erkek işsizler, 25 yaşını doldurmuş erkek üniversite öğrencileri, üniversiteyi 2 yıl kazanamayan erkek lise mezunları da bulunuyor. Sigortasız çalışan erkek işçileri de sisteme dahil edebiliriz. Engelli erkeklerde çalış(a)mıyorlarsa genel sağlık sigortası primi ödemek zorunda olabilir. Sağlık harcamalarının artmasında ilaç endüstrisinin, neo liberal sağlık politikalarının, gereksiz sağlık harcamalarının , gıda politikalarının payı bulunuyor. 4,2 milyon kişiden sağlık hizmeti alabilmeleri için prim istenmesini doğru bulmuyorum.(bu kişiler zorunlu olarak sisteme dahil edilmiş) Sağlıktaki açığın bu kişilerin ödeyecekleri primlerle karşılanması ne kadar doğru sorusunu da soruyorum. Mevcut sistemde prim tutarları asgari ücrete göre belirleniyordu. Gelir testine göre 71,10 TL 213,30 TL 426,60 TL prim tahsil ediliyordu. Mevcut sistemde gelir testine girmeyenler 426,60 TL prim ödemek zorundalar.
Ç. 18.02.2017
Mevcut sistemde dul annesiyle yaşayan işsiz erkek çocuğu, iki katı gelire sahip ailede işsiz erkek çocuğu bulunan üç çocuklu aileden daha yüksek prim ödemek zorunda kalabilir. Gelir testinde giderin(kirada oturup oturmadığı,ısınma gideri) bir önemi de bulunmuyor. Eşitlikçi bir sistemden söz edemeyiz. Dün kimlerden oluştuğuna dair verileri aradım,resmi veri bulamadım. Bulabilseydim ayda onbinlerce dolar kazanan rantiye sınıfına mensup kişilerin 4,2 milyon kişinin içinde olmadığını kanıtlamış olacaktım.İşsizlik rakamlarına baktığımızda herhangi bir geliri bulunmayan işsizlerin sayısının 4,2 milyon kişinin büyük kısmını oluşturduğunu düşünüyorum. Mevcut sistemi savunmanın herhangi bir geliri olmayan işsizlerden prim tahsil edilmesinin doğru bulunduğu anlamına geleceği için böyle bir yorumda bulundum. Akif Akalın da Arif Yavuz Aksoy da haksız eleştiri de bulunduğumu söylemekte haklılar. Sosyal devletin gereği her yurttaşa ücretsiz sağlık hizmeti sunulmasıdır.
Ç. 18.02.2017
2012 yılı Ocak ayında 5 milyon kişi (10 Şubat 2017 tarihli haberde 4,2 milyon kişiden söz ediliyor) zorunlu genel sağlık sigortası sistemine dahil edildi. Herhangi bir geliri olmayan erkek işsizlere de genel sağlık sigortası primi ödeme zorunluluğu getirildi. Kadınlar evlenene kadar anne ya da babası üzerinden prim ödemeden sağlık hizmeti alabiliyor. (2008 sonrası doğan kız çocukları için bu durum geçerli değil.Anne ya da babası üzerinden sağlık hizmeti alamıyor. Sağlık hizmeti alabilmek için prim ödemek zorunda olacaklar. ) İşsiz erkek(engelli işsiz erkekler de dahil) geliri olmadığı halde nasıl prim ödemek zorunda oluyor sorusunu da cevaplayayım. Anne ya da babası üzerinden sağlık hizmeti alamıyor. Gelir testi yapılırken hanenin (anne ya da babasının) gelirine bakılıyor. Geliri olmayan kişi zorunlu sağlık sigortası ödemek zorunda oluyor. Ödenecek prim belirlenirken de evdeki kişi sayısına göre hesaplanıyor.
arif yavuz aksoy 18.02.2017
demediği şeyler üzerinden insanlara eleştiri yöneltmeyecektik, di mi ç'cim? akif abi haklı yani sana yönelik yorumunda. ha bak, ben olsam o yazıda eleştirilecek çok daha başka 2 nokta vardı; onlara dalardım. da... kulağım ağrıyo. dalmiym. basınç şeyeder beni. a.y.a. şimdi yüzsss, sonra dalsss
Akif Akalın 18.02.2017
Yazının neresindeki hangi ifadeden "herhangi bir geliri olmayan işsizlerden genel sağlık sigortası primi tahsil edilmesi doğru bulunuyor" çıkarsaması yapıldığını gerçekten anlayamadım. Cahilliğimi mazur görerek ifadeyi yazar mısınız? "Yazıda sağlık hizmetinin ücretsiz sağlanması gerektiği savunulmuyor" cümlesi doğru. Yine yazı da sevk zincirinin olmadığı da yok, hatta ciltler dolusu kitabı doldurabilecek bir sürü şey daha yok. Bunların olmayışı yazarın bunları savunmadığı anlamına gelir mi? Mesela viral enfeksiyonlarda antibiyotik verilmemeli de dememiş...
Ç. 18.02.2017
(Bkz:
) Yazıda herhangi bir geliri olmayan işsizlerden genel sağlık sigortası primi tahsil edilmesi doğru bulunuyor. Yazıda sağlık hizmetinin ücretsiz sağlanması gerektiği savunulmuyor.
Ç. 11.02.2017
Haberde kullanılan dili sorunlu bulmuştum. Hata olup olmadığını da sizden öğrenmek istedim,teşekkürler. Canan Karatay daha çok kişiye ulaşmak için sloganla konuşuyorum diyor. Sizin gibi sloganla konuşmasını yanlış buluyorum.
arif yavuz aksoy 11.02.2017
Sevgili Ç, o haberde kitabın içinden olan sayfa görüntüsü sanırım gerçek. Ve orada pek çok hata ve propaganda taktiği var. Bi defa, "ortodoks" tıp Canan Teyze'nin söylediklerinden bazılarını zaten iddia etmiyo. Ayrıca Canan Abla sürekli sloganla mı konuşuyo bilmiyorum. Ama slogan hem yanlış anlaşılmaları arttırır, hem de bi süre sonra fanatiklik yaratır. TTB'ye yapılan şikayette ben bişey görmedim. İnsanlar şikayet eder. Etsinler de... Haysiyet kurulları bunniçin var. Önemli olan TTB'nin ne hüküm vereceği. Benim vicdanımda Canan Nine tonton bi varoluş. Ghost Busters'ın ilk filmindeki son canavar gibi... Sevimli işte. Ha ben gider miyim? Almiym. Tokum. Bu arada, o haberdeki asıl soruna gelirsek... Kullanılan dil! Bayan Karatay'ın vizite ücretini yine Emeahçi Gardaşlar'ın mayışına endeksleyen "Gahrolsun cüccük burcuvalar" tonundaki gominik stil sorunlu. Benim işlem bedelimi ben belirlerim. Sayın Karatay da halk sağlığı neferi değil. Kimseye zorla maynaneye gel demiyo. a.y.a. dile taksss
Ç. 11.02.2017
(Bkz:
) Arif Yavuz Aksoy'dan yorum bekliyorum. "İnsan sağlığını tehdit eden" Canan Karatay'a karşı TTB'nin karar vermesini istiyorlarmış.
Ç. 10.02.2017
Arif Yavuz Aksoy haklısınız. Obama ülkemizdeki liberal "sol"cuların demokrasi kahramanıydı. Hillary seçilemedi diye çok üzüldüler.
arif yavuz aksoy 09.02.2017
Ç'cim, gapitalizmde numara ve propaganda bitmez. Karbonhidratın sağlık için önemini anlatırlar elbet. Adamlar barbar işgalcilerin iğrenç tecavüzlerini "oralara demıhrasi götürüyoz biz" diye ballandırıp milletin dimağına kanırtacak kadar adi. Bu ne ki? a.y.a. bunebesss
Ç. 09.02.2017
(Bkz:
) Makarna Sanayicileri Derneği'nin "katkılarıyla" karbonhidratın sağlık için önemi etkinliği düzenleniyor. http://www.ntv.com.tr/saglik/kilo-aldirmayan-makarna-nasil-olur-diyetisyenler-makarna-yedi,7PQXGYuJPE6u0blh-dqHAw?_ref=infinite
Ç. 30.01.2017
Bu haberi Şıvan Okçuoğlu yazmıştır. Odatv'nin haber yaparken araştırmak gibi dertleri bulunmuyor. Sol Haber'de Taylan Kara'nın birkaç gün önce yayınlanan yazısını aklıma getirdi.
arif yavuz aksoy 30.01.2017
ah gidi Ç'cim. sen asıl bugünkü odatv şeysine bakıver. Hemingway Türkiye'ye neden geldi diye bi haber yapmışlar. muhtemelen Ş. Okçuoğlu'nun akşam kitap okurken aklına geldi bu haberi yazmak. haber de haber olsa. Hemingway'in Yunan'ın çekilişini izlemek gibi bi derdi hiç yoktu. 50 gram biografi okusalardı zaten bunları bileceklerdi. ama işte nafile. ben "osur osur ipe diz" deyince millet bana kızıyo. a.y.a. hiç ipe dizmesss
Ç. 29.01.2017
(Bkz:
) ABC gazetesi falcılığa başlamış.
Ç. 29.12.2016
Ben de aynı yazıyı sizinle paylaşacaktım. Nihat Genç'in yazısı geçmişteki liberallerin yazılarına benzedi. Onlar da arada eleştiri yazıları yazarlardı. Büyük çoğunlukla da güzellemede bulunurlardı. Onlar "demokrasi", "özgürlük" derdi ulusalcılarımız ise "anti emperyalizm" diyor.
arif yavuz aksoy 29.12.2016
Ahmet Şık gözaltına alındı. Beklemeye başladım. Nihadabim ne yazcak deyu... Şaşırtmadı abim beni. Piiiii! Yine "bu topraklar" geçen bir başka metin. Ama suçlunun adı yok. Geçmiyo. Geçemez. Geçmeyecek. Feto'ya atış serbest. Ama Feto'yu besleyip büyütenlere tısss. Feto hamilerine cısss. Feto'nun eski suç ortaklarına fısss. Anonimlik örtüsü altında "common" kötülük tanımları gırla. Aferin abi. Aynen böyle devam. İkinci Nedim Şener olma yolunda azimle ilerliyosunuz. Bu topraklar'a hayırlı olsun. Bu topraklar daha kaç Nedim Şener kaldırır abim benim. Bu topraklar valla çok şeydir. Bu topraklar... İşte ha bu topraklar! a.y.a. "bu topraklar" edebiyatının içine def-i hacetsss, ACÇ'yi özlesss ve de Ç'ye bi daha esselamsss
Ç. 27.12.2016
Nihat Genç'in ne içtiğini bilmiyorum :) diğer Odatv yazarı Halit Kakınç Çerkes milliyetçiliği yapıyordu. Nihat Genç'te farklı türden bir milliyetçilik yapmaya karar vermiş. Eleştirmekte son derece de haklısınız. Arif Yavuz Aksoy'a benden de selamlar.
arif yavuz aksoy 27.12.2016
selamunaleyküm. yine odatv, yine nihat genç... gördümdü ama o gün noel şeysinden yazamadımdı. 24 aralık tarihli yazıya bi bakıverin. "atatürk'ten boşalan o yere..." diye giden, 3 piton uzunluğunda başlığı var. ikinci paragraf tek cümleden oluşuyo. virgül sonrası ifadeye dikkat (teallaam yareppim)! "rizeliler topraklarımızın en güzel insanlarıdır" buyurmuş nihadabim. aga, sen ne içiyosun? herkes herkese dil konusunda talkın veriyo. ben sürekli manyak oluyorum. maçist oluyorum. salınmış davar oluyorum. tamam. ben hepsini oliym de... bu ne la? rizeliler topraklarımızın en güzel insanlarıysa denizlililer kaçıncı sırada olur abi? adıyamanlılar?! çemişkezek'in türkiye güzellik yarışmalarındaki derecelerini dikkate aldınız mı? istanbullular puşt mu olur (bkz: ilyas character in selvi boylum al yazmalim)? sevgi nedir abi? sevgi emek midir? a.y.a. öyle düşüncelere dalsss ve manyaklığa devamsss (ç'ye de hususi selamsss)
Ç. 29.11.2016
İki yazıya da baktım. Mahmut Yanar'ın yazısı için diyecek bir şey bulamıyorum. Söylediklerinin gerçeklikle bir ilgisi yok. Odatv'den bir kişi de böyle bir yazı nasıl yayınlanır sorusunu sormamış. Halit Kakınç'ın yazısına da baktım. Son cümlesinde İspanyolca yazmak istiyorsa( İspanyolca da bilmiyorsa) İspanyolca bilen birine sorması gerekiyor. Ayrılık umarım uzun sürmez. Neden ayrılıyorsunuz? Benden de Arif Yavuz Aksoy'a selamlar
arif yavuz aksoy 29.11.2016
dayanamadım. iki şey daha söyleyeceğim. mahmut yanar ya da döner diye birisi "İnsanın cinsel sapkınlıkları doğal mı" diye özdoyum yapmış. odatv de bunu yayınlamış. "ENSESTTEN KAÇINMA TÜM HAYVANLARIN EVRENSEL BİR DAVRANIŞI" diye alt başlık var. buna OHA, hatta BÜRST diyorum. ensestten kaçınma belki insana özgü dese yeri olacak. hele pedofili, ırza geçme falan... ufff. heyvanlar aleminde bunlar gırla gider. saçmalamayın lütfen. Ç, sen şunlara benden bi selam etsene. bi de... Çerhan'cım, Kapır meselesi hakkaten Nişanyan'da var. a.y.a bi daha adiossss ve evrenin derinliklerine uçsss
Ç. 23.11.2016
Farkı anlayacağını zannetmiyorum. Yazdığı yazılar içerik açısından da sorunlu.
arif yavuz aksoy 21.11.2016
Ş. Okçuoğlu denen emekli ekşiciye birisi pedofil ile pedofili'nin farkını anlatabilir mi? Bugünkü Joe Biden yazısına bi bakın. a.y.a. fillsss in the blanksss
Bahadır Özdemir 05.11.2016
Sadece o değil, Nihat Genç'in yazısı da var. "Fetöcülerin en çok sızdığı cemaat ise Menzil cemaati." ifadesini okuyunca tam koptum. Yani, "Herkes bir yerlere ve birbirine, Fetöcüler ise herkese.." gibi Cem Yılmaz türünden bir sonuç ortaya çıkmış. Çok enteresan. (B.Ö.)
Ç. 05.11.2016
Yazıyı okumuştum. Haklısınız, ulusal dezenformasyon müdürü olduğunu kanıtlar nitelikte bir yazı daha yazmış. Yazı bizde de yayınlanacağı için evrenin derinliklerine gidecek olan yorumlar kısmına yazdım.
arif yavuz aksoy 04.11.2016
Sevgili Ç, ulusal dezenformasyon müdürünün bugün odatv'de çıkan yazısını önereceğim ben de sana ama okumuşsundur sanırım. Haksız mıyım? Ulusal dezenformasyon değil de ne bu şimdi? Bu arada, Taylan Kara'nın yazısı bizde nasıl olsa çıkacak (ben okudum, ayrı). a.y.a. soneraga'ya hufsss
Ç. 24.10.2016
Odatv yüzünden Oray Eğin'in Sözcü'deki yazısından haberim oldu. Sözcü'yü ciddiye almıyorum. Alınacak bir yazı,analiz de yok. Önceden liberal yazarların yazdıklarından etkilenen insanlar vardı. Şimdi de ulusalcı yazarların yazdıklarından etkilenen insanlar var.
arif yavuz aksoy 23.10.2016
Sevgili Ç, Nedim Şener ve Oray Eğin çoktan akepeli oldular bile. Nihat Ağbi'de yükleme devam ediyor. Sözcü zati emekli memurları oyalama organı. Ciddiye sen almazsın. Biliyorum. Ama işte gönlün elvermiyo. Farkındayım. Bende de durum aynı. Ama bu öküzler için yine makbul adam olurlar. Merak etme. a.y.a. meraksızsss
Ç. 23.10.2016
Odatv'de bugün Oray Eğin'in dezenformasyon yazısını gördüm. Yazıyı paylaşacaktım da sistem hata verdi.
arif yavuz aksoy 12.10.2016
bu yazıda ise fantaziyi değil ama türkçeyi allaha havale ediyorum: (Bkz:
) --- gerçi ne de olsa şıvan, ne de olsa okçuoğlu! a.y.a. odatv'ye vahsss ve hatta tühsss
arif yavuz aksoy 12.10.2016
yine odatv, yine şalom alıntısı ve yine saçmalama kuzen larri! --- (Bkz:
) --- bakın hele buna. superman ilk ne zaman çıktı? teknik olarak 1933. ama bildiğimiz spermman'e en yakın karakterin olduğu ilk sayı haziran 1938 tarihli! yani? ne savaşı? ne nazisi? ne yahudisi? 1 eylül 1939 nireee, haziran 1938 nire? tişikkirlir sipirmin! a.y.a. sakızı sevsss. a.y.a. spearmintsss
arif yavuz aksoy 02.10.2016
Özgürlük savaşçısı taklidi yapan bi grup çemkirik, editörlere laf ediyodu. Odatv'de yorum yazmaya bi kalksınlar da göriym. Disqus'u tam olarak devreye sokmuşlar. Konfirmasyon maili de gönderdim ama epey kasıyo yorum yazmak. Neyse, kısa girizgahtan sonra konuya geçeyim. Yine odatv, yine saçmalama şahikası bi yazı. Ve? Şaşırmadım, Mümtaz İdil'den!.. Geçen bi şan kanıri yazısı çıktıydı. Bugün niyeyse bi daha (sanırım az allayıp pullayıp) koymuşlar ana sayfaya. 1830larda radyo çaldıran insandır neticede M.idil. Buyurmuş ki, Erşan Kuneri kişisi 1971'de ceymis bondluğu sonsuza dek bırakmış. Vay anam vay. Ufak atın da civcivler yesin mr. m.idil! Hatta lidıl lidıl intu dı midıl. O zaman da yorum yazdımdı. Gidemediydi Disqus şeysinden. Ama bi daha yaziym. Burdan hem de. 1983 yapımı olsa gerek; Never Say Never Again diye bi ceymis bond filmi var. Kafarolünde kim oynuyo? Er-Şan Kuneri! Yaaa!!! Peki niye burdan yazıyorum? Ey insanbu okurları, pek değerli odatv'nin çapı bu. a.y.a. pergelsss
arif yavuz aksoy 12.09.2016
sayın müdürüm, masumca soruyorum. çünkü işin erbabı sizsiniz. nihat genç acaba geç başlangıçlı tourette sendromu'na tutulmuş olabilir mi? son 2 haftadır yazdıklarına bakınca öyle düşündüm de... ha umarım türüt sendromuna tutulmamıştır. o daha da kötü olurdu. a.y.a. tur atsss
Ç. 11.09.2016
(Bkz:
) haber sitende böyle bir haber yap, ondan sonra Ahmet Altan'ı eleştir, kapitalizmi eleştir.
Ç. 08.09.2016
Uyanana kadar iş işten geçmiş olacak. Yetmez ama evet diyenlerin içlerinde de o dönem liberallerin sözlerine inanlar oldu. Nihat Genç'te Doğu Perinçek'in Soner Yalçın'ın analizlerine inanmış gözüküyor. Nevval Sevindi'de bugün Odatv'de yazmış. Odatv'de yazmaya devam ediyor.
arif yavuz aksoy 07.09.2016
Ç'cim, sonra bana john dennis güceniyo. Vay niye ingilizce yazıyosun diye laf ediyo. Ama bak buraya cuk oturur. Amarihalıların bi lafı vardır: gut mornink aftır sapır! Yani düşün ki, nihadabime ne içirdilerse daha hala ayamamış. Gut mornink aşamasında bile değil. Mamafih bu doğu karadeniz insanında genetik bi "inadım inat, götüm iki kanat" hali var. Artık bekliiceez. Onu içeri alınca anliicak diycem de... Onu almıyolar. Meczubu kahraman etmeyek diye. Ki bence hiç de meczup değildir. Ayrı mevzuu. Arada olanlar yine yavuz selim demirağ'a oldu. Geçmiş olsun. Sen öldür, tanrı kendisininkileri seçer demişler ne de olsa! a.y.a.madım beeen diye şarkı vardı. a.y.a. mırıldansss
Ç. 07.09.2016
Nihat Genç Ulusal Kanal'da beraber program yaptığı Yavuz Selim Demirağ bugün göz altına alınınca Odatv'de eleştirel bir yazı yazmış. Yazısındaki kısmı da paylaşacaktım göndermede sorun çıktığı için paylaşamadım.
Ç. 07.09.2016
Yazıyı okudum. Che ile ilgili iki yazı daha yazmış. Üç yazı da sığ olma konusunda birbirleriyle yarışıyor. Emperyalizme karşı olmadığını yazısından alıntı yaptığım ABD uşağı kısmını tırnak içinde vermesinden anlıyoruz.
arif yavuz aksoy 07.09.2016
+++ yahudi kalmamıştı. velev ki kalmış olsun... Che anası yahudi olacağı için değil, kendisi ADAM olduğu için tüm dünya tarafından yine anılırdı. çünkü emperyaliste höst demek ADAM-lıktır. burada maçist tını sezenin ağzına biber sürerim. barış için bildirge imzalıyorum ayağına PKK kuyrukçuluğu yapan denyolara çatmak başka şey, Che üzerinden antisemitizm ve antikomunizm kusmak ve bunu bunla ilişkili gibi göstermek bambaşka bişey. bana lolo yapmasınlar. a.y.a. antilolosss
arif yavuz aksoy 07.09.2016
onlar bunu yaptıkça ben de rezilliklerini ifşa etmeye devam edicem. odatv denilen istihbarat projesi yine pislik kustu. o kusmuğun üzerine sıçıp sıvamak da kendine "ülkücü" diyen, ama bence en ufak bi "idealist"lik emaresi göstermeyen zirzoplara nasiboldu. rafael sadi nam ajanın adıyla yayınlanan haber ayın 3'ünde çıkmıştı. che guevara yahudi kökenli miymiş, felan feşmekan! hazret o kadar saçmalamıştı ki, ariel şaron'la che'yi hala-dayıoğlu yapmıştı. gördüm. ama başta "hugivzeşit" dedim. bugün yeniçağ'da arslan tekin denilen eski model türk-islam sentezcisi, yayla uluyucusu çakırın yazısı belirdi. barış istemek nasıl bişi'ymiş! yazıyı bi okuyun. allah aşkına! yani ben solcu değilim. ama şu solcu düşmanlığının yapısal formunu bi anlayamadım gitti arkadaş. bi de buna antisemitizm de bulaştırmış berikisi. yuh! oha! bürst! çüş! hov! Celia de la Serna y Llosa yahudi falan değildir. boru gibi katolik ispanyol kökenli bi aileden gelir. maalesef 1720'lerde ispanya'dan arjantin'e yerleşecek +++
arif yavuz aksoy 22.08.2016
yani artık vallahi sıkıldım. bu kadar cehalet ancak bizim çeviri yapanlarımızın aldığı eğitimle mümkün sanırım. bugün Odatv'de çıkan yazı: Celtic Filistin için geri adım atmadı! iyi, atmasın. zaten delikanlı adamlardır iskoçlar. o protestoya karar vermişler ve bunu uygulamışlarsa geri adım atmazlardı, kıvırtmazlardı. yapmamışlar da! peki bu haberde sorun ne? 3. paragrafın 2. cümlesine bi bakar mısınız? ---Sosyal medyada #matchthefineforpalestine (Filistinliler için maç cezası) etiketiyle organize edilen kampanyadan toplanan para...--- OHHAAA! BÜRSSST! ÇÜŞŞŞ! HÖSSST! daha kaldı mı buna uygun ünlem? bana bi de niye ingilizce çok alıntı yapıyorum diye serzenişte bulunuyodu site ahalisi. ey ahali, işte bunun için yapıyorum. böyle hödüklüklere itiraz edin diye kasıyorum. Match the fine for Palestine ne demek? Filistin için parayı (cezayı) denkleştir! Filistinliler için maç cezası ne la? onu neresinden uydurmuş bunu çeviren? yani lütfen diyorum. izansızlığa höst derim hep. a.y.a. HÖSTSSS
Ç. 21.08.2016
Ben de aynı fikirdeyim. Haber sitesi özenli olmalı. Haberde Bolivya Devrimi gibi bir hata yapılamaz. Yorumunuzu okuyunca ben de uydurma haber olacağını düşündüm. Daha sonra gerçeği öğrenince de gerçeği paylaşma gereği duydum.Çevirinin makul olduğunu da sayenizde öğrenmiş olduk.
arif yavuz aksoy 21.08.2016
Sevgili Ç, abstinanstaydım. Fazla giremedim. Dikkat edersen ben zaten haber yalan ya da yanlış dememiştim. Haberin kaynağı olarak gösterilen yerde o haber yoktu ve tarih uymuyodu. Yine de benim asıl taktığım hususun çeviri zırvası olduğunu son cümlemde bilhassa belirtmiştim. Gönderdiğin linke baktım. Çevirisi gayet makul. Ben belki ufak tefek değişiklik yapardım ama anlam değişmez. O hali kabul. Bolivarcı demiş. Ki atatürkçü ya da kemalist gibi algılanabilir (ci, ist, yan). Kızdığım şey özensizlik. Haber sitesi özensiz olamaz. Böyle bi hakkı yok. Kadın hakkı da yok. Hakkı erkek ismi. a.y.a. özensss bezensss
Ç. 20.08.2016
Bolivya Devrimi ifadesi dışında haber doğru gözüküyor. Çeviride bir hata yoksa (Bkz:
)
Ç. 19.08.2016
Haberde Bolivar yerine Bolivya kullanıldığını ben de fark etmiştim. Ama haberin uydurma bir haber olduğunu düşünmemiştim. Sağolsun Arif Yavuz Aksoy sayesinde haberin uydurma bir haber olduğunu da öğrenmiş olduk.
arif yavuz aksoy 19.08.2016
Siteye bi haller oldu. Benim dün geceki ikinci yorum 3 tane kriptonlu suçluyla birlikte Jor-El'in inşa ettiği cam hapishanelere paralel uçuşta sanırım. Uzayın derinlikleri işte... Ama benim ilk yorum bi daha ışıdı. Neyse. Bunlardan daha garip şeyler oluyo. 5 sularında odatv'de Maduro haberi parıldadı. Erdoğan'a gönderme falan varmış. Ş.okçuoğlu adında ve beni çevirileriyle şoktan şoka sokan zat bu haberi pörtletti sandım ilk. Yok. Onlar da Sputnik'ten almışmış meğer. Sputnik benim eski mekan. Tanırım. Bi bakiym dedim. Sputnik de Reuters'den aldım diyo. Reuters'te 16 Ağustos'ta bi Maduro haberi var. Ama bunla alakası yok. E abi bu haber nerden? Hani ben de niye taktım, biliyo musunuz? Bilmiyosunuz tabii. Nerden bilceksiniz?! "Bolivya Devrimi'nin yapacakları" diye bi ifade var haberde. O bi garip geldi. Venezuela'yı bilirim. Revolucion Bolivariana ne demek, onu da iyi bilirim. İspanyolcam da fena değildir. Bolivaryan Devrim başka, Bolivya Devrimi başka! a.y.a. çeviremeyenlere ifrit olsss
Ç. 16.08.2016
Hürmetler ben de vasat oldukları kanaatindeyim. Müdüriyete de selamlar. Gönderdiğimiz yorumlar yayınlanana kadar (bir sorun çıkıp evrenin derinliklere gitmemesi için ) yorumu bir yere kopyala-yapıştır yapsak iyi olacak.
arif yavuz aksoy 16.08.2016
estağfurullah müdür bey. sorun yok. kısaca Ç'ye ulusalcıların da vasat olduğunu iletmek ve İlber Ortaylı'nın iyi bi akademik değil, olsa olsa iyi bi Hoca örneği olacağını söylemek idi derdim. hürmetsss milsss (not: nevval sevindi'nin odatv'de yazılarının çıkması tesadüf ya da hidayete erme falan değildi. onu da eklemiştim!)
Müdüriyet 16.08.2016
Sayın AYA'nın son yorumu yanlışlıkla silinmiştir. Gelen çok sayıda spam yorumu silerken olmuştur bu. Özür dileriz.
Ç. 15.08.2016
Nevval Sevindi'nin 5-6 yıl öncesine kadar ulusalcılarla bir ilişkisi yoktu. Oda TV'de birkaç ay öncesine kadar yazıları yayınlanıyordu. O nedenle belirtmek istedim. Sadece katılan liberallerin isimlerini vererek haber yapmışlar. Ben de sizin gibi İlber Ortaylı'nın toplantıdan para aldığını düşünmüyorum. (İlber Ortaylı ile Nevval Sevindi'yi karşılaştırmak istememiştim) Ulusalcıların hayranlık duymasına da anlam veremiyorum.
arif yavuz aksoy 15.08.2016
sevgili ç, nevval sevindi'yi gündeme getirmeye bile gerek yok. o ta 1995-96 sezonunda bonservisi bilabedel olmak kaydıyla samanyoluspor'a transfer olduydu. hatta hatırlarsan, o dönemde başı açık kadın kontenjanından başörtüsünün yılmaz savunucularındandı. bkz. ali kırca ile siyaset meydanı teyatoraları! (bizim millet sarı sever ya, saçları da boyadır-amanın). hülasa nevval ablanın nemalanma rasyosunu bilemiyciğm. fekat ilber ortaylı ayrı antitedir. kendisini "yaşayan en büyük tarih gurusu" addetmediğimi sen biliyosun; eminim. mamafih, ben onun o akçalı işlerden anladığını sanmam. urusya'dan gelme onun soyu. çıfıtlığı da yoktur. sadece gidip dersini vermiştir. iyi de ağırlamışlardır. herkesin bi ederi vardır. ama ille para ile ödenmek durumunda değil bu. volanter bile çıkar bissürü. a.y.a. nonvolantersss (ha bu arada, diğer isimlere şaşmasss)
Ç. 15.08.2016
Arif Yavuz Aksoy (Bkz:
) toplantıya katılan İlber Ortaylı,Nevval Sevindi gibi isimleri haberde vermemişler. Aziz Sancar'ı eleştirdim diye çok sert eleştirenler olmuştu. Rus uçağı düşürüldüğünde Putin'i eleştiren Aziz Sancar'dan nedense ses yok.
arif yavuz aksoy 13.08.2016
Hacettepesi'nden devrem sayılır; Tolga Binbay nam bi solportal yazarı var. O da aslında çift isimliydi (benim gibi) yannış hatırlamıyosam. Bugün yine sol portal'de analiz yapmış. Paranoid, agresyon, fetiş, sağ, sol, darbe girişimi falan... Bi gamyon yükü psikiatri terimiyle ve menşei anlaşılmaz deskripsiyonlarla mevcut siyasi ortamı incelemiş kendince. Takdir edeni vardır. Allah arttırsın. Başı göğe ersin. Ama buradan duyuru yapıyorum. Ben de bundan sonra ful cerrahi terminolojiyle anal-itik eserler vericem. Misal? Döt, mok, felan ve dahi falan... "Siyasal durumumuz zıçmış vaziyette; ortam feci mok kokuyo! Öyle böyle değil." Bi kuple okudum. Oldu mu? a.y.a. siyasal anal-izsss
arif yavuz aksoy 12.08.2016
Sayın Kulaksız, büyük guru Yavuz Dizdar'ın sitesine siz dediniz diye girdim. Kanaatimce yine bi kastırık, zorlama, hatta teke zortlatması yazı olmuş. Maddi hataları sıralayayım. Sonra kanaat notum için bok atarlar biliyosunuz. 1. Tabip'in tab ile alakası yok. Tıp, Tayyib, tabip... İyilik, iyi olma hali, sağlık, sıhhat, afiyet... Sağaltıcı doğru çeviri olur yani. Tab ise tabiyet ve tebaa ile alakalı. Bağımlı, bağlı olma hali. Arapça'ya azıcık daha eğilmesini öneririm. 2. Doktor? Tutor, teacher, dozent... Öğreten, gösteren, yönlendiren... Doktora ile alakası yok. Doktora doktor'dan türetilmiş. Ha ilk evvela hakkaten dini kurumlarda çıkmış o laf. Orası ayrı. Ama rektör, dekan falan da dini kurumlardan çıkmadır. Hani hatırlarsanız, laiklik 1790'a kadar zaten yoktu. Herşey kiliseyle içiçeydi Batı'da. 3. Kendi kendimize sözcüklere anlam yükleyip bi de o yüklenmiş anlamlar üzerinden yorum yapmak... Ne biliym!?! Bana terso! a.y.a. osuruğa karşı değil. Ama bari "osur osur ipe diz" olmasa?! SSS
arif yavuz aksoy 11.08.2016
"Meksika’dan deri kanserini erken tanıda dikkat çekici bir adım"!!! bah hele... 10 ogüst çarşamba, saat 22'de düşmüş bu da kötü yola. sol portal'den bi bakıverin canlar. yahu sevgili bilimSOL editoryası, bu cümlenin gramer hatasını nası atliyosunuz? "deri kanserlerinin erken tanısında" falan belki olur. ama bu ne? hem, bazal hücreli karsinom (BCC) 3 deri kanseri türünden biri buyurmuşsunuz. yanlış. 3'ten fazla tür var. ayrıca BCC erken tanısını image analysis ile yapsanız ne olur, yapmasanız ne olur? ekstra alet kullanımı, gereksiz sıklıkta kontrol muayenesi, gıvır-zıvır... hem gomonisiz diyonuz, hem de gapitalistlere çalışıyonuz. tıp bu mu? Anadolu Ajansı orda niye yazıyo öyleyse? BCC'nin ne olduğunu bilen, hiç değilse 1 tane BCC'li hastaya biopsi falan yapmış birine soraydınız ya. ben bugün ağdacıya gidiym en iyisi. şu dilimde biten tüyleri aldıriym. lazere mi yazılsam ne? a.y.a. dil epilsss
arif yavuz aksoy 10.08.2016
şebeleklik nonstop devam ediyo. alın size solportal yazısı. habercilik bu mu diye babamın hayrına sormuyorum. anlayana... 9 ogüst, saat 23:19 itibariyle sayfaya intikal etmiş ha bu yazı. Küba bebeği de, anayı da yaşatıyomuş. dış haberler servisinin yumurtasına göre Villa Clara'daki 7 belediye sınırında anne-bebek ölüm hızı sıfıra düşmüş. vay anam vay. şu arkadaşlara anne-bebek ölüm hızları mukayese edilirken böyle kesit alamayacaklarını bi allahkulu (misal anadolu ajansı) öğretmiyo mu? anne-bebek hızı teorik olarak zaten sıfırlanamaz; bunu bu arkadaşlara kimse söylemiyo mu? teknik detay isteyene ders verirdim. de... yorgunum. gerginim. sinir sahibiyim. a.y.a. huysuzsss
arif yavuz aksoy 22.07.2016
john dennis bana ingilizce ifadeleri niye çok kullandığımı sormuştu. son 3 çevirisinde şıvan okçuoğlu'nun dilini takip edeniniz var mı? tam 1992'den beri "saçma çeviri nasıl yapılır?" sorusu üzerine her gün (hatta uyanık geçen her saat) kafa patlatmış ve artık zottirik bi türkçe çeviri metinden orjinal ingilizce ve ispanyolca tekstleri geriye doğru çıkartabilecek dekoderlik mertebesine erişmiş bi adam olarak şunu söylüyorum: işte belki insanlar azıcık yabancı dil de öğrenseler fena olmaz diye yapıyorum. adam admire'ın o konseptte hayran olmak değil, takdir etmek ya da beğenmek diye tercüme edilebileceğini anlayamayacak düzeyde ingilizce fakiri. e noolcağıdı?! kendisinin kürtlüğünden ve eski ekşi sözlük yazarlığından, bi de sakalından başka övünecek bişeyi olmayan adamlar adamdan sayılıp yazar yapılırsa... daha neler görücez, kimbilir! başımıza daş da yağabilir. oya bilir vardı bi de. kocasının adı neydi? a.y.a. kaya abi'sine de selamsss
Ç. 17.07.2016
Liberal ile ulusalcıların birbirlerinden bir farkı olmadığını hep söylüyorum. Söylemeye devam da edeceğim. HDP ile Vatan Partisi'ne bakın aynılar. Aydınlık'a bakın, Oda TV'ye bakın, Cumhuriyet'e bakın, T24'e bakın birbirinin aynı olan analizleri yazıları görürsünüz. Hasan Cemal,Murat Belge,Doğu Perinçek ve Soner Yalçın aynı görüşteler. Arif Yavuz Aksoy dediği gibi Nihat Genç'e de acil şifalar diliyoruz.
arif yavuz aksoy 17.07.2016
Nihat Genç Alzheimer olmuş olabilir mi? Ya da edinilmiş anticemaat obsesyonu falan diye bi tanım var mı? Burada (an itibariyle Evropa) bile analistler böyle mizansen mi olur diye gülmeye başladı. En garibi de merkezi cami yayınlarının hemen devreye girmesi olmuş. Diyanet anlaşılan TSK'dan daha organize ve hazırlıklı imiş darbeye. Ya Nihat Abi, abimizsin de... Saçmalama lütfen. Amerikan kriminoloji ders 1: bir cürümün faili, olguların %80'inden fazlasında, bu cürüm neticesinde en fazla kârı olandır. Nokta! Ordu içindeki fetocular bertaraf edildi mi? Yargı, basın?.. Kahraman olundu mu? Demokrasi havarisi?.. Amerikan darbesine direnen şanlı gazi?.. Taraftarlarına "sizi kimse tutamaz" mesajı verildi mi? Gırtlaklama ile karşı taraf pıstırıldı mı? Yani? Özetle bi daha soruyorum Nihat Abi'mize ve siz site sakinlerine. Alp Er Tunga öldi mu? Isız acun kaldi mu? Habercilik bu mu diye sormam ondandı. Ulusal Dezenformasyon Müdürü'nün yerinde yazma abi! Dezenformasyon kötü şey. a.y.a. hasenformsss
Deniz Can 16.07.2016
Zaten iyiye gitmiyorduk, bu olay kötüye gidişimizi hızlandıracak gibi. Bana hep bir oyun gibi gelir Refah-AKP, AKP-Feto ilişkisi, iyi polis kötü polis oyunu gibi. Bazen açık bazen örtülü tek bir amaç için mücadele ediyorlar inancım böyle. Bu darbe girişimi de oyunun bir parçası sanki. Umarım yanılıyorumdur.
Deniz Can 15.07.2016
Şok Şok Şok, İhtilal şaka gibi
Deniz Can 14.07.2016
Sayın Aya hoş geldiniz. Ezilenden yana olmak düşüncesi doğal güzel bir düşünce gibi görünse de nasıl uygulama bulduğu önemli. Herhangi bir etnik, dini kimlikle ya da işçi, kadın gibi belli kitleleri hedef alan oluşumlar baştan ayrımcılık yaratıyor. Irkçı tutum katı bir tutum, bu tür oluşumlarda özne her ne ise ırk kimliğine bürünüyor ve katı tutum ve ayrımcılık kimlikleri oluyor, Kürt oluşumların havadan nem kapmaları da bundan diye düşünüyorum. Her tür ayrımcılığı zihnimden uzak tutmaya çalışıyorum, yine de kadın konusundaki hassasiyetim bakışımı katı kılıyor olabilir.
Ç. 14.07.2016
Figen Yüksekdağ eski ESP başkanıydı. HDP oluşturulurken EMEP HDP'den ayrılınca Kürt hareketinden sonra en güçlü yapı ESP olduğu için HDP eş başkanı oldu. Arif Yavuz Aksoy'un söylediği gibi Figen Yüksekdağ Kürt değildir. ESPli olduğu için HDP eşbaşkanı oldu.
arif yavuz aksoy 14.07.2016
Ey ahali, ortadan yazdıklarınız evrenin derinliklerine gidiyo bi süre sonra. Yazı altı iyidir. O yüzden burdan devam edelim derim. Tansu Çiller'e yönelttiği eleştiri için Osman Çutsay'a ben de çok kızdım. Bence de özür dilemeli. Kınadım kendini. O ne kadar yumuşak kritik?!. Ne kadar beyefendi bi tavır?!. Mesele Tansu Çiller'in memlekete yaptıklarını eleştirmekse benim kelime daarcıımdaki sözcükleri buraya dökünce maçizmin dibini görür herkes vallaa! Bi de kürt düşmanlığı dememişler mi?!. Anam anam! Figen Yüksekdağ ne zamandır kürt oldu? Ertuğrul Kürkçü de kürt diil bu arada. Hatırlatiym de arkadaşlara... Ha KürTçü, orası ayrı. Baskın Oran ve Çekinik Neren de kürt diil arkadaşlar. Kardelenci ve burun septumu delenci minnak zerçe de diil. Tamam mı sevgili kardeşler? Mesele etnisiteyse onların da dökümü var evelallah. Bunu bu noktaya getirenlere bu sözüm tabisi de. Kürdofilleri lütfen kürtten saymayın. Osman Çutsay'ı da bi daha kınayın. O kadar kibar olunmaz! Cısss! a.y.a. kabasss sabasss
Ç. 11.07.2016
(Bkz:
) Osman Çutsay'ın HDP bileşenlerine göre kadın ve Kürt düşmanı yazısı. Arif Yavuz Aksoy'un tanımıyla disleksi vakası. HDP bileşenleri sosyal medyada linç ederek özür diletmeyi amaçladılar. Birgün dilettikleri gibi Sol Haber özür dilemedi. Yazının arkasında durdu. https://pbs.twimg.com/media/CnGgL8zWgAEdS3o.jpg:large
Nöbetlerin Hep Ona Kaldığı Sürekli Nöbetçi Editör 07.07.2016
Sayın AYA, Değerli Face editörümüz sayın AYA. Yorum yazıp duracağınıza artık işinizin başına dönün bir yol :) Son face duyurusunu da ben girdim bakın. Ya da lütfen mailinizi bir kontrol ediniz, ona cevap veriniz. SSS Sürekli Nöbetçi Kürt Editör.
arif yavuz aksoy 07.07.2016
Sevgili Ç, ben hep ne diyorum? Disleksi, kronik bulgur entoks, fenilketonüri, kretenizm o kadar yaygın ki... Ve ne acıdır, solportal bundan münezzeh değil. Adam okuduğunu anlamıyo ama habercilik yaptığını sanıyo. Naapalım. Durmak yok, dürtmeye devam. a.y.a. aleykümselamsss
Ç. 02.07.2016
Arif Yavuz Aksoy'a selamlar. Sol haberde nasıl bilimsel veriye dayanmayan haber çıkar diye paylaşacaktım da itirazlar gelince haberi düzeltmişler. Britanya'daki öğrencilerin yüzde 67'si, yaşamak için fuhuş yapmak zorunda kalıyor şeklindeydi haber. Haberin içeriğinde de aynı şekilde öğrenci olarak geçiyordu. Bu nasıl araştırma hangi veriye dayanıyor diyecektim. Haberi Britanya'daki seks işçisi öğrencilerin yüzde 67'si, yaşamak için fuhuşa zorlanıyor diye düzeltmişler. Haberin içeriğindeki öğrencileri seks işçisi öğrenciler diye değiştirmişler. Haberin eski ve yeni halinin linklerini paylaşacaktım da sitede link konusunda sıkıntı çıkıyor diye paylaşmayayım dedim. Yandex'ten aratılınca haberin eski hali görülebiliyor.
arif yavuz aksoy 21.06.2016
1. antitim bile buna söyleyecek bişe bulamadı belki de. 2. aynen, onlar görür; kulaklarının üstüne yatarlar sonra. 3. sayın MAY, valla ben de feci ifrit oluyorum muhterem zat'ın fularına! doğan hızlanımsı bi havası oluyo. :)) a.y.a. bile emojisss
Ç. 21.06.2016
Haberin tutarlı bir yanı yok. Odatv'den birileri kesin yazınızı okudu. Onlar görmemezlikten gelmeyi tercih ederler. Bu sefer anti timden de yorum gelmedi.
arif yavuz aksoy 21.06.2016
tersine örnek! ahandas. (Bkz:
) --- bunda da "yahudilerin aranjman yaptığı ve kalplerimizde taht şeyeden türk şarkıları" mı diyecez? a.y.a. meraksss
Miyase Aytaç Yılmaz 20.06.2016
Merhaba; Bir de tabii okuduğunu anlama meselesi var. Anlama meselesi çöp sepeti olduğundan ne diye önemsesinler ki sayın çok çok kıymetli köşeciklerin yazarları...Bir Conan ordusu olsaydı karşılarında görürdüm onların o batasıca entel fularlarını( gönderme kime belli mi, ipucu gözlüklerinde). Aman ne bileyim işte; tiksiniyorum köşe olmuş köşelerden. (Evde sohbet eder gibi geldi son cümle, bağışlayın). Saygılar gosgocaman adamlar.
arif yavuz aksoy 20.06.2016
Yaşa Ç. Bak ben bilhassa o isme hiç değinmediydim bile. Nerden baksan tutarsızlık, nerden baksan izansızlık, nerden baksan ahmakça! Bari Dario Moreno'yu söyleyelerdi. Ondan da bi gamyon şarkı çıkardı aranjmanı yapılmış. Di mi? Bi de düşün, hergün o miktarı tüketen adam şakkadanak kesince ve sıcaklar beyne nüfuz edince... Vay ki ne vay! a.y.a şalomaleykhemsss
Ç. 20.06.2016
Gazetecilik dersi veren Şıvan Okçuoğlu'nun diğer yazıları da nitelikten yoksun. Tova Porat Yahudi şarkıcı değil mi ? Ona Türk şarkıcı dersek Enrico Macias'a Fransız şarkıcı dememiz gerekmiyor mu? Sıcaklar 2 büyük votka içmiş gibi yapıyor. Selamlar.
arif yavuz aksoy 19.06.2016
1. Esengül ve Müslüm aynı şarkıyı söylemiş: Uzaklarda arama. Çünkü sen içimdesin. Taht kurmuşsun kalbiME. En güzel yerimdesin. 2. TDK'da "gönlünde" diye geçirmişler. Ama TDK'nın neresi doğru? 3. Zaten göndermem ona idi. Musevi, İsevi, Muhammedi... Bu salakça bi isimlendirme silsilesi. Çeviri-adlandırma erbabı tarafından yapılmış zırva şahikasıdır bunlar. Hristiyan ne demek? Hristos'un, yani Mesh edilmişin takipçisi. Grekoromen bi adlandırma. İsevi kısmen uyar. Ama Musevi ve Muhammedi ne kardeşim? Böyle laf olur mu? Tanrı-Allah meselesindeki gibi de değil bu. Komik ötesi saçmalık. Totodan ad uydurma çabası! 4. Aranjman meselesi öyle değil. O bi galat-ı meşhur. Aslında adaptasyon ya da versiyon olmalıydı. Ama ta 60'larda bu ad verilmiş. Onu bana sormiican. Fecri Ebcioğlu öldü. Sezen Cumhur Önal herhal dementiftir. 5. Şalom Yahudi olma iddiasında değil. Direkt yahudi. Zaten ben onlara bişe demedim. Odatv'ye söylendim o başlıkta. a.y.a. tubikontinyutsss ve dahi emolisine selamsss
Ufaks 19.06.2016
Bence ''da'' yı kaldırıp ''...Türkçe aranjmanları yapılmış...'' diyelim, başka dillerde de aranjmanları olduğu bilgisine gerek olmayabilir. He orijinalinin de sonuçta düzenlenmiş müzik anlamında aranjman olduğunu söylüyosak ''da'' gerekebilir evet. Her şarkı aranjman sonuçta. // Yahudi şarkısı demekte sakınca görmedim ben, mecra Yahudi olma iddiasında zira, bizden demenin bir yolu, mecra değişince Oda Tv'de durum sapıtmış olabilir, Şalom için benim cümlem şu: Türkçe aranjmanları gönlümüze taht kurmuş 15 Yahudi şarkısı. // Kendi deyimiyle ''orducu sosyalist'' Yaşar Küçük'ün İsevi dediğine şahit olduydum bikaç kere // Bi de gönlümüze mi, gönlümüzde mi taht kurmak ya da goynümüze mi?