Yılmaz Özdil veya İlber Ortaylı Gibiler Aklı Geriletiyor mu? Bir Sosyal-Psikoloji Araştırması

Yılmaz Özdil veya İlber Ortaylı Gibiler Aklı Geriletiyor mu? Bir Sosyal-Psikoloji Araştırması

Siyasi Alanda Zeka ve Ahlak… İki Kanadın (Ulusalcılar ve Kürtçüler) İki Sosyal Medya Anketiyle Karşılaştırılması

Ben şahsen kendimi ulusalcı kesime biraz daha yakın hissetsem de akıl ve edep yönünden karşılaştırma yaptığım son bilimsel çalışmam beni yine şaşırttı. Şimdi gelin deneye ve sonuçlarına birlikte bakalım.

YÖNTEM: Yılmaz Özdil ve İlber Ortaylı gibilerin iki dirhem bir çekirdek kalmış muhalif aklı da boşalttığını anlatan kapsamlı bir makale yayımladık. Savımızı geniş geniş örnekli açıkladık. Bu yolla “ulusalcı” kesime dokunduk. İkinci bir makaleyle PKK’nın ve uydusu tüm sol yapılanmaların “vampir” karakteriyle ilgili bir romanın yine kapsamlı bir değerlendirmesini sunduk. Kürtçü kesimi silkelemeye çalıştık.  

Makaleler Şunlar:

http://www.insanbu.com/Mizah-Haberleri/445-yilmaz-ozdil-ilber-ortayli-paylasimlarindan-gina-geldi

http://www.insanbu.com/Kitap-Haberleri/449-solcularin-yamyamlasmasinin-romani

Her iki makalenin fotoğraflı özetini Facebook’ta yayımladık. Her iki makaleyi 80’er lira ödeyerek face diliyle “öne çıkardık", yani reklam verdik. Böylece sadece izleyenlerimize değil, izleyenlerimizin izleyenlerine, çok geniş bir kesime ulaştık.

Sonuçları karşılaştırdık.

İzleyenlerimiz ve onların izleyenleri kabaca yüzde 90’a yakın oranda “sol” kesimdendir. Bunlar da tahminen, %40’ı ulusalcılara yakın, %30’u Kürtçülere yakın, %30’u da belirsiz veya iki kesimin ortasında olmak üzere, siyasi kanat olarak aşağı yukarı eşite yakın bir dağılım göstermektedir.

Öğrencim Kaan Arslanoğlu geçenki yazısında tüm insanlığı bir davar sürüsüne benzetmişti. Beni ve kendisini de işin içine katarak. O, insanın sosyal zeka düşüklüğünün insanlığın en büyük sorunu olduğunu iddia eder durur. Ama insan aptaldır diye çekip kenara oturmaktan yana değildir, tam aksine inatçı bir çaba gösterir. İnsan zekasını biraz artıracak yolları, zekayı büsbütün gerileten kişi ve etmenleri inatla sergiler.

Davar Sürüsünde Bir Davar Olarak Ben :

http://www.insanbu.com/Felsefe-Haberleri/453-davar-surusunde-bir-davar-olarak-ben

İŞTE SONUÇLAR:

ÖZDİL ve ORTAYLI'YI ELEŞTİREN PAYLAŞIMA FACE SAYFAMIZDA GELEN TEPKİLER

Yorumlardan Bazıları:

K. E. (kadın) :

Bence ulkesini milletini seven bu ulke icin kafa yoran arastiran aydinlatan insanlara bok atmaktan vazgecin. Adamlarin insanligi yuzlerinden okunuyor zaten.Cok istiyorsaniz ve yiyorsa baskalariyla ugrasin bence!! Yada alin kendinizi vurun digerlerine!!

M. İ. (erkek) :

Salakça bir yazı.Y.Özdil verdiği mücadele ile neredeyse muhalefetin simgesi haline gelmiş ,bunu gizlemek için yok hürriyette yamış,yok K.K'yi isemiyormuş..! Akp'nin yapamadığını güdümlü ulusalcılara yaptırıyorlar.

B. D. (erkek) :

Iyiymis baya :) Ama allaha şükreder Vatani kurtaranlara tesekkur ederiz Dinimizin ilk emri olan OKU yu uygulariz Ve sonucunda goruyoruzki sanal ortamdaki sizin gibi troller anca kendi etrafiniza bunlari yutturursunuz size basarilar da Yemiyor be canisi :)

G. G. (kadın) :

"İzmirli ulu yazar, önümüze rakı içmekten başka bir direniş yöntemi koymuyor." (Yılmaz Özdil'den bahsediyor.) Başka türlü direnişi siz koyun, siz yapın daha iyisini.Ordan sallamakla olmuyor. Yani kayda değer bi eleştiri var mi diye okudum tüm yazıyı. 3 dakikama yazık oldu.

Ş. A. (erkek) :

Hiç güleceğim yoktu. Şaka mısınız siz? Hürriyet'te yazmasın, Sözcü'de yazmasın. Peki, sizde mi yazsın!.. Size göre en iyisi; hiç yazmasın....

H. F. M. (kadın) :

Tek suçu o Amerikancı dediğiniz gazetede çalışması mi ? Başka çamurunuz var mı ? Muhalif en küçük sese tahammül edemiyor olmanız, aslında sizin kimlerden yana olduğunuza dair ipucu veriyor.

S. Ç (kadın) :

Mustafa Armağanı okuyalım emi?

K. K. (erkek) :

Bu adamları beğenmeyebilirsin de, peki sen ne yaptın ne yarattın diye sorarlar adama... Diyelim ki Atatürk'ü hiç begenmiyorsun. Peki sen kimsin, Lenin mı? Napolyon mu?

E. K. (erkek) :

Ilber Oraylinin sosyal medyada hesabi yok! Acik olan hesaplarin hepsi sahte. Yilmaz ozdil ise tek basina tüm muhalefet partilerinden daha sağlam muhalefet yapiyor. Akpnin amerika ortakligi ve akpnin israile yaptiği kiyaklardan çok akpyi sağlam elestiren bu ikiliye taktiysan senin hangi amaca hizmet ettigin ortadadir.

H. B. (erkek) :

İnsan bu sponsorlu yazması da manidar.Hangi sponsorun nabzına şerbet veriyorsunuz.Maksat ne açarsanız?

T. N. D. (erkek)

Okudum yazını gerçekten çamur atmaktan kıskançlıktan sığ ve klasik ithamlardan başka bir şey yok.

A S. G. (erkek) :

"Pavyonda çalışıp ... ... namustur bu." cümlesinden tıyneti belli oluyor.

Y. G. (erkek) :

Neden kişilerin üstünde tepinmeye çalışıyoruz anlamıyorum yazdıkları doğru mu değil mi ona bakalım kişileri değil fikirleri düşünceleri bilgileri konuşalım tartışalım yok Ahmet yazmış yok Mehmet yazmış ne önemi var.

T. M. (erkek) :

neden benim vatan severliğimden kuşku duyuyorsun arkadaş,,benim vatan severliğim beni bağlar sana ne??bok mok ne kelime cevap vermezsin olur biter,seni okuyuncamı vatansever olacam yada bir başkasınımı??bu ülkede ailesi sistemden ençok zarar gören bir emekçi tır şöforuyum ...ve ülkemin ne durumda olduğunu ve uçurumun kenarında olduğunuda biliyorum ezilen sınıflara ışık tutacağınıza hala aydın geçinerek bir birinizi eleştiriyorsunuz...belki anlatamam yazamam belki amma ülkemin bütün gerçeklerini iyi gözlerim..hayata yorum katarım kendimce ve dostlarımla paylaşırım ama senin gibi ,,kimseye okumazsan falan diye vatanseverliğine temlik koyamam.. vatan severim ve de en az senin kadar..

Not: Bu arkadaş daha ilk cümleyi ters anlamış. Olayın başlatan nedeni ilk cümleden anlamamış. Vatanseverliğimizden kuşku duyulmasından yakınan, mağdur olan biziz, ama önemli olan idiyokrasi.

M. A. (erkek) :

Sen bizi geri zekali mı sanıyorsun zevzek? Adamın yazilarindan bir alıntı yapmadan dosemissin iftirayı. Senin gibilere yakışır. Ne yani Nagehan Alçı 'yi mı okuyalim? Zekeriya Öz 'ün heykelini dikelim diyen kocasini mı? İktidara hic dil uzatmayanlari mı? Kaldi ki yenmeye çalıştığın insanlarla tartışacak kac tane birikimli insan tanıyorsun?

S. I. (kadın) :

İkisi de şahane insanlar

A A. (erkek) :

Sizde özdili degil fesli maymun mısırlıoglunu okuyun kardeşim..

TC B. İ (kadın) :

Kaan bey, zafiniz var galiba.. görünce dayanamayıp her boka atlıyor sunuz

S. Ç.  (kadın)

Bok atacak adam kalmadı. galiba.Daha çok okuyun. EKSİK Kalmış bazı bilgileriniz.

H. G. (erkek) :

Buram buram TROLLL KOKUYOR

S. H. (erkek)

Mügaalata!..

B. A. (erkek) :

sende Amerikancısın...kullandıgın dile bakılırsa Amerikanın hayranısın..

M. M. (erkek) :

Slz anca camur at izi kalsın sizi biatcılar slzi koyun sürüleri

M. K: (erkek) :  

Sen umrede viagradan geberen ibnenin yazılarını oku

M. D. (erkek) :

Anladıkda Sen hangi kategoridesin be kardeşim

M. K. (Çocuk? Profilde bir çocuk resmi var.)

Bir karikatür: Köpek öbür köpeğin kıçını kokluyor. Bunu iki kez göndermiş M.K.

S. Y. (kadın) :

Sen insanmisin? Nesin? Kimsin?

M. K. (erkek) :

Benim vatanseverliğimi değerlendirmek sana mı kaldı

D. K. (erkek) :

YOLSUZLUK, AHLAKSIZLIK, ADALETSİZLİK VE ŞEREFSİZ DİN TÜCCARLIĞINDAN BİZE GINA GELDİ. (Not: Bize hitaben diyor)

N. Ç. (erkek) :

Siz necisiniz kıl olmayı kula kul olayı dil atmayı ibadet sayanlardanmısınız

A K. (erkek) :

Insan bu , senin sponsorluk kim tayyipmi

M. F. K. (erkek) :

İNSAN DEĞİL BU....

A S. (erkek) :

Bu yazıyı yazan her kimse, öncelikle vatanına düşman, askerine düşman, Atatürk'e düşman, devrimlere düşman. Anlaşılıyor ki Amerikan hayranı, vatansız ve ahlaksız solcu geçinen dallamanın biri.

M. B. (erkek) :

Peki Muhalif vatandaşın hislerine tercüman olan Yılmaz Özdil sana göre kaka soruyorum siz bu rant çanağın neresinde yer aliyorsunuz

T. K. (kadın) :

Yazıyı ilk okumaya basladıgımda evet dedim ama ilerledikce sıglıgınız ortaya cıktı.Siz ne hakla pavyonda calısan kadınların toplumun ahlaksız namussuz yanını temsil ettigini yazabilirsiniz ki ? Oraya giden erkeklerin bahsi hic gecmemis nedense ??? Ayrıca toplumun kalan kısmının daha namuslu oldugunu nereden biliyorsunuz???Son derece talihsiz bir benzetme yapmıssınız.

Not: Yazımızda zaten “pavyonda çalışan” derken “kadın” ifadesi bilerek hiç geçmiyordu. Erkek kadın fark etmeyeceği için… Ama önemli olan fikri anlamaya çalışmak değil, düşünmeden yorum yapmak.

E. T. (erkek) : Ne bu şimdi popüler olmak için popüler isimlere sataşma modası mı geldi beğenmiyorsanız okumazsınız olur biter yazdıklarını yalanlayabiliyor musunuz buna bakılmalı, mesela her on yazısından kaç tanesi yalan veya ülkedeki tekzip sonuçlarında yılmaz özdil kaçıncı sırada bu verileri getirin öyle konuşun beğenseniz de beğenmeseniz de yılmaz özdil müthiş bir zeka müthiş bir kalemdir, müthiş bir bilgi birikimini müthiş ironi yeteneğiyle harmanlayan ender yazarlardan biridir, reklamlarınız işe yaramamış olacak ki onun üzerinden prim yapmaya çalışmışsınız üç beş kişi daha görür fark eder bizi diye bu kadar sığ olmayın ilber hocayı demiyorum bile siz mariuana çukuru o everestin zirvesi her gün onları görmek zorunda mıymış bakmayıverin o çeşm-i cemalinizle bi zahmet amerikanın sesi olan gazetede yazıp amerikayı eleştirmek de kusura bakmayın taşşak ister o da yılmaz özdilde var, fetonun kanalında cemaate laf atmak da taşşak ister o da ilber hocada var vesselam

 

Rakamların Değerlendirmesi:

Bu yazımızın face paylaşımı face ortamında 37 bin kişiye ulaştı. 22 bini reklam sayesinde. Reklam sayesinde ulaştığımız 22 bin kişiden sadece 2143’ü face yazısının tamamını okumaya teşebbüs etmiş. Kaçının okuduğunu bilemeyiz. Asıl yazının tamamını siteden okumaları konusunda uyarmamıza karşı sadece 264’ü yazıyı tıklamış.

Toplam 67 yorum.  37’si yukarda. Bir küfürlü yorumu sildik, iki eleştirel yorumu yorumu yapanlar sildi. Daha aklı başında eleştiren birkaç yorumu uzar diye almadık. Geriye kalan 23 kadar yorum yazıyı destekleyici yönde. Özdil ve Ortaylı fanlarından tek biri, “yahu bu yazıyı ve siteyi daha dikkatli okuyun, bunlar AKP’li değil” diye uyarı yapmadı.

Sitedeki yazı 2537 kez tıklanmış.

Face sayfasında 337 beğen ve 65 paylaşım almış.

Ara sonuç: Yazının tezi yukardaki düzeysiz tepkiler bir yana, çoğunlukça onaylanmış ve desteklenmiş.  Ulusalcı kesimin de çoğunluğu yazının savına katılıyor. Özdil ve Ortaylı sevenler iki parametrede de çok düşük düzey gösteriyor. Kürtçü kesimden bu yazıya tek bir küfürlü yorum gelmedi.

 

KÜRTÇÜ KESİMİ ELEŞTİREN “ERNESTO’NUN DAĞLARI” ADLI ROMAN HAKKINDAKİ FACE PAYLAŞIMIMIZA GELEN TEPKİLER 

Yukardaki gibi yorumlardan bunaldığımızdan (ki bu ilk deneyimimiz değil, yılda birkaç kez geniş kitleye sondaj çalışması yaparız. Durum tahmin ötesi fecaat) bu kez yazının özet face bölümünü okuyarak değil de (keşke onu bile okusalar) asıl yazıyı okuyarak yorumları siteye yapmalarını önerdik face izleyenlerimize.

Sanki bunu dememişiz gibi (büyük bir kesim zaten tek cümle okumadan yorum yazıyor) 14 kişi face yorumu yaptı. Bunları gizledik.

14 face yorumundan 3’ü küfürlü, hakaretli yorum. Üç küfürbazlardan biri yine ulusalcı (ne istiyorlar PKK eleştirisinden ulusalcılar, anlamak mümkün değil, maksat küfür etme imkanı çıksın), biri Kürtçü kesimden, birinin eğilimi belirsiz. Yeren, eleştiren yine iki ulusalcı daha. Öteki yorumlar, konuyla pek alakalı olmamakla beraber anlaşılır düzeyde.

Face’de görüp asıl yazının altına yorum yapan kişi sayısı ise: 2

Bu yazı face sayfasında 27 bin erişime ulaştı. Bunun yaklaşık 18 bini reklam sayesinde. Bunlardan 1510’u face sayfasındaki yazıyı okumaya teşebbüs etmiş. Sitedeki asıl yazıya (yazının tamamına) giren sayısı: 142

Face yazımız 68 paylaşım, 386 beğenme almış.

Asıl yazının tık sayısı: 1248 (Okur, başlıkta roman falan lafı gördü mü, tık sayısı benzer siyasi yazıların yarısının altına iniyor.)

Ara Sonuç: Bu yazının savı da olumsuz az sayıda tepkiye rağmen geniş bir kesim tarafından onaylanmış görünüyor. Kürtçü kesim başka bazı deneyimlerimizin aksine bu çalışmamızda ciddi ölçüde bir olumsuz puan almadı.

GENEL SONUÇLAR: Tek çalışma kesin sonuç vermez. Kanıt düzeyi örneklem yetersizliğinden dolayı orta düzeyde. Fakat ciddi bir fikir de vermekte.

Her iki yazının savları tepki gösterenlerin çoğunluğunca desteklendi.

Face gibi sosyal mecraların gerçek ve doğru bilgi için kullanılabileceği, ama asla güvenilir bir yol olmadığı bir kez daha görüldü.

Face takipçileri toplum ortalamasını iyi yansıtıyor. Toplum ortalaması ne yazık ki ileri derecede kof. Okumaya, okuduğunu anlamaya dönük düzey son derece yetersiz.

Yılmaz Özdil ve İlber Ortaylı’nın sıkı fanları ne yazık ki akıl ve edep düzeyi bakımından fena durumda.

Araştırma sonuçları bu son saptamayı ulusalcıların geneline mal etmemek gerektiğini ortaya koyuyor, ama orada bir sıkıntı, bir zayıflık da göze çarpıyor.

Öteki deneyimlerimizin aksine Kürtçü kesim bu çalışmada fazla olumsuz puan almadı.

Yakında ülkeye hiç değilse üç-beş aylığına gelip yüz yüze alan çalışması yapmayı çok istiyorum. İsviçre’den Sevgilerle.

Koral G. Yunuk 


  • Faik Alper

    Faik Alper 05.09.2017

    Bu iki isimin sistemle bir problemi yok, sadece iktidarın yobazlıklarıyla sorunları var. İktidarın yaptığı yobazlıklar, bu iki şahsın ününe ün katacak "gollere" "mükemmel orta" gibi oluyor, aslında. Bu iktidar, yobazlıklarıyla çok insanın ünlenmesine neden oldu ama o ünlülerin hiç biri sistemi eleştirmedi. Mükemmel bir araştırma olmuş. Adı geçen ünlüler, eminiz ki; dürüst, onurlu insanlardır. Araştırmanın sonuçları da zaten bu insanları suçlamıyor. Sadece farkında olmadan verdikleri zararları anlatmaya çalışıyor. Para sistemi öyle namussuzdur ki; erdemli insanları bile sistemin pisliklerine katkı koyacak şekilde yönlendirir, kullanır!

  • tün tün kuzu

    tün tün kuzu 20.06.2017

    Çok çok önemli ve etkisi olabilecek bir itiraz göstergesi olan toplu yürüyüş etkinliğinin, bir avuç fırsatçının elinde heba edildiğini görmeye daha fazla dayanamadığımdan, çan sesinin geldiği yöne, davar toplaşması olan yere gideyim. Bu da DavarBu ütopyası; "Asfaltlar, bizi önceden belirlenmiş yerlere götürür. Çayırlarda ise yüreğimizin götürdüğü her yere gidebiliriz."

  • fahri kumbul

    fahri kumbul 20.06.2017

    Değerli Hocamıza özden yanıtı için saygılar ve katkı yapan yorumculara candan teşekkürler.

  • Süleyman Sırrı Kazdal

    Süleyman Sırrı Kazdal 19.06.2017

    tabii sayın hocamızın uzun süre ecnebi illerde at koşturmasında n mütevellit dilinde bazı kopukluklar oluyor.ama biz ne dediğini şıppadanak anlıyoruz.bu kadar da olur yani.aman tv lere falan çıkmasın zaten.sayın aya nın dediği gibi ne olur ne olmaz üstüne ahbin sıçrayabilir.gerçi biz bir baraj kurarız ki asla sıçramaz ama ne olur ne olmaz,şalvarı şaltak osmanlı.bir de sayın kuzu düzce kırsalında davarlara mı katılacaksınız?malum dediğiniz gibi bazı aklıevveller asfalta yayılıpduru.

  • tün tün kuzu

    tün tün kuzu 19.06.2017

    Herr Yunuk, çok haklısınız, yazınızın bağlamında düşünmeliymişim ben de. Ancak, şu aralar ortam o kadar gergin ki şaka maka hak getire. Sinirlerimizin boşalması için sizin ki gibi yeşil çayırlarda uzun uzun yürümek lazım ama burda bi aklı evvel vurdu kendini asfalta, iyice gerdi bizi. Saygılar ve mee'ler bizden Hocam.

  • Koral G. Yunuk

    Koral G. Yunuk 19.06.2017

    Kıymetli Herr Harrm, Bir noktada haklısınız. Türkçe olarak sadece İnsan Bu okuyorum son yıllarda. Orada da mütemadiyen Ece Temelkuran hanım, Enver Aysever Bey, Orhan Pamuk bey gibi yazarlardan örnekler veriliyor. Tenkit maksadıyla da olsa bu yazılardaki tuhaf ve yanlış cümlelerden etkileniyor insan. Gerçi bahsettiğiniz ifadeyi espri maksadıyla yazmış idim ama belki de maksadını aşmıştır. Saygılar efendim.

  • tün tün kuzu

    tün tün kuzu 19.06.2017

    Herr Yunuk, siz var tabii uzun süre Swiss kalmak, var dil biraz bozulmak. "iki dirhem bir çekirdek" göstermek şık olmayı, güzel, zengin giyimi. Az demek istiyorsanız, "bir gıdım akıl " veya zorlasanız en fazla, "bir çimdik akıl" demeniz daha schön olurmuş. Başka da var azlığı gösteren ama burda yazmam proplem. Alan çalışmasına geldiğinizde mutlaka görüşelim. Ben Düzce kırsalında olacağım.

  • Ç.

    Ç. 19.06.2017

    Koral G. Yunuk hocamızın ana akım medyada uzun süre yer alması imkansız gibidir. Muhalif medyada yer alması da sınırlı olacaktır. Eleştirilerinin bir kısmı onları da rahatsız edeceği için oralara da pek çıkarmak istemezler. Koral G. Yunuk hocamız yerine Kılıçdaroğlu'nun en sevdiği yazar olan Emre Kongar muhalif medyada yer alır. http://www.insanbu.com/taylan-kara-Haberleri/273-emre-kongardan-bir-basyapit-saka-saka-e-kongar-tipi-elestirmenlik

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 19.06.2017

    Biz Carl Jung hocamızın yazılarını bi vakit büyük bi gastede de takip ederdik. Ama o gastenin genel yayın yönetmenine bi inme indiydi. Sonra da o kişi eskiden yazdığı "hey gidi, 1970'lerde amariha'da filan maalleye girmek büzük isterkene biz ollarda yaşıyoduk" ya da "penis diye bi organ var" ve hatta "Rana beni şöyle bozdu" yazılarına bile rahmet okutacak sululuğa eriştiydi. Ondan sonra Carl hoca da oralardan ayrıldıydı. Carl Hoca'yı anaakım medya denilen guburda barındırmazlar. Barındırmamaları da iyidir zati. Bok bulaşmasın. Feysbukta yeterince çirkef var. Sıçrıyo ara ara. a.y.a. babaakımsss

  • Koral G. Yunuk

    Koral G. Yunuk 19.06.2017

    Değerli Fahri Kumbul, Ben de sizin yorumunuza ve sorunuza saygı duyuyorum. Şöyle cevap vereyim: Ben de birçok kez TV'ye çıktım. Büyük gazeteler dahil birçok yayında yazdım. Bildiğim konulara bu adı geçen şahıslardan daha fazla hakimimdir. Belli konuların başka yerde bulunmayacak uzmanıyımdır. Konuşmam dinlenir, akıcı ve içeriklidir. Yazılarım sürükleyicidir. Ama bir kanala bir kez çıktım mı, yayın çok güzel oldu, çok iyi tepkiler aldık, yine gelin, denir, ama bir daha çağrılmam. Zaten abidik gubudik kişiler, kanallar çağırsa da gitmem. Neden? Çünkü onların bana söyletmek istediklerini değil, kendi düşüncelerimi söylerim. Büyük medya, bilhassa Hürriyet ve CNN'in altını çizerek söylüyorum, seçiciliği son derece profesyoneldir. Çağrılacak kişilerin sicili onlar açısından "temiz" olmalıdır. Uzun süre çalıştırdıkları kişiler ise her programda sınavdan geçirilir. Ancak uygun olanlar devam edebilir. TSK'da orgeneral olmak gibi. Ben şahsen o konuma asla gelemem. Saygılar.

  • Fahri Kumbul

    Fahri Kumbul 19.06.2017

    …Devam. Yazıda söz edilen öne çıkmış bu iki ismi beğendiğim zamanlar oluyor; ama tam teslimiyetim yok. Bazen sorunlu yazı ve konuşmalar tespit ediyorum. Popüler olan köşe yazarını fazla derin bulmasam da ulaştığı genel okur düzeyi ile başarılı buluyorum. Popüler tarihçiyi ise onun kadar tutarlı ve güvenilir bulmuyorum; ama yine de saygım var. Uygun bulup yanıtlarsınız bir sorum var; bulmazsanız canınız sağ olsun: Uzmanlık alanınız dahil, sosyoloji, felsefe, siyaset, tarih, güncel konular ve gelecek hakkında sizi de haftada en az bir kere televizyona çıkartıp konuştursalar, ya da haftanın ortalama beş günü çok satan bir gazetede yazı yazdırsalar, siz de bugünkü aynı duygu ve düşünceler içerisinde mi olurdunuz ya da düşünce ve yargılarınızda bir değişim yaşar mıydınız?

  • Fahri Kumbul

    Fahri Kumbul 19.06.2017

    Bir zaman öyle olduğumu sanıyordum; ya da özendiğim bir dönem oldu, halen biraz kırıntısı kalmış olsa da, aslında ben solcu değilim. Yaşam tarzım, davranışlarımla Sosyalist, istesem de olamam. Her insanın az çok bencil olduğu kanısında olan ve kendimin de öyle olduğunu bilen vasat zekada birisiyim. Dürüstlük ve samimiyet, yani içtenlik, yani kafanın gerisinde başka hesap yapmadan bir konuda görüşünü, savlarını yazan, paylaşan, öğretici insanların yazılarını okur; bir şeyler kapmaya çalışırım. İnsanBu ilgi duyduğum, saygı duyduğum, bazılarını öne çıkardığım, hatta sevdiğim yazarları olan bir site. Ama geçmiş zamanlarda, başka mekân ve alanlarda olduğu gibi, bu sitenin de hiçbir yazarının çömezi değilim. Hayranlığım şahıslara değil, her yazıya değil, beğendiğim bazı yazılaradır. Saygım ise ileri düzeyde diyebilirim. Bu yazı ve bağlantı kurduğu ana yazıya da saygı duyuyorum.

  • Koral G. Yunuk

    Koral G. Yunuk 19.06.2017

    Bu kadar saçmalık içinde ha Ortaylı ha İlberli, ne değiştirir AYA kardeşim. Kabahat bende ama. Nihat kardeşime söyleyim de düzeltsin. İsviçre'den bir isteğin var mı? Biliyorum sen bir yere çakılıp kalmışsın, yurt dışına neyim çıkamıyorsun. Sevgiler yolluyorum.

  • arif yavuz aksoy

    arif yavuz aksoy 19.06.2017

    İlberli değil de Ortaylı olacaktı. Yorum çıkmasa da olur. Sadece haber vereyim dedim. Hürmetsss

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.