AKP’yi Ayakta Tutan Perinçek’tir

AKP’yi Ayakta Tutan Perinçek’tir

25 milyonluk, Cumhur İttifakı'ndan kalabalık muazzam bir muhalefetiz. 18 yıllık böyle görkemli bir iktidar karşıtlığı görmedi dünya, başka yerde de görmeyecek. Tarih yazıyoruz. "Muhalefetteyken iktidar" böyle bir gücü de ansiklopediler yazmadı, artık yazacak… AKP nice zamandır püf desen uçacak, eğlence olsun diye, zevki sürdürmek için üflemiyoruz. Devireceğiz Erdoğan’ın sistemini, ramak kalıyor, son anda “ibretlik” olsun diye vazgeçiyoruz. Bir de Vatan Partisi engelliyor bizi,  en hassas anlarda dikkatimizi dağıtıyor.

İzmir Marşı’nda dünyada çok iyi bir yere geldik, Atatürk çıkartması olayında aldık yürüdük, rakipsiz sayılırız. Avrupa’da bile yok böyle bir şey. Marksizm yeniden yazılmalı: Literatür 60 yaş üstü böyle bir devrimci kitle görmedi.  Mükemmel çocuklar, torunlar yetiştiriyoruz. Vaktiyle yaşam amacımıza koymuştu, sonradan işi tersine çevirip acısını çıkardık. Yeni nesillerin amacı  yaşama çok şey koyuyor, tam koyuyor. Hepsi kariyer sahibi, kolalı yakalı, CEO erbabı, akademisyen oluyorlar, hatta Amerikalara, Avrupalara yollanıyorlar. Hepsi birer siyasi sürgün gibiler, akılcı planlı, hesaplı. Bir gün efsane gibi dönecekler politikaya.

Elbette ve zaten niye kırılsınlar sonu belli bir savaşta, nasıl olsa bir gün kazanacağız. O zamana kadar dövüşmek gerekiyorsa dövüşmeye hevesliler dövüşmeli. Yaşamda herkesin misyonu farklıdır. Herkes kendi bedeni, kendi seçimi üstünde özgürdür. İsteyen savaşmalı, istemeyen savaşmamalı, bu temel bir insan hakkıdır ve bedelli askerlik zaten bunun için vardır. Yoksul Kürt çocukları hakları için savaşacaklarsa elbette savaşacaklardır; bedelini ödeyemeyen, hatta bundan para kazanmak isteyen de karşısında savaşacaktır. Bize düşen oylarımızla, bir de emojilerimizle onlara destek vermektir. Kime destek vermektir? Elbette bedel ödediklerimize değil!

Epey karışık oldu, ama zaten karışık konudur, ancak anlayan anlayacaktır. Özetle ifade edecek olursam, Atatürkçüler HDP’li, HDP’liler CHP’li olmuşsa bu ülkede çok şey değişmiş demektir ve yakın zamanda zaferi tadacağımız kesindir.    

AKP’ye karşı sosyal medyada tam bir üstünlük içindeyizdir. Tepinmekteyizdir üstlerinde. Başka şeye de gerek yoktur zaten. Gezi’de çıkmışızdır işte sokağa. Gerçi HDP’li dostlarımıza göre darbe girişimiydi galiba o, ama biz de çok üstüne gitmediydik zaten. Gezi efsanesi bizi değil, torunlarımızı bile idare eder, yeterdir. “Grev” falan diyenler de var, nedir ki o? Eski çağlarda kalmış demode  muhalefet yöntemleriyle gelmeyin karşımıza. Biz yeni çağın devrimcileriyiz, üretimden kopmamalıyız, kazancımızı riske atan girişimler AKP’nin işine yarar. İstedikleri tam da budur. Onlara inat biz daha çok kazanmalıyız. Sistemimizi yıpratacak tutumlardan uzak durmalıyız. Diyorlar ki, sadece tüketim boykotuyla bile pek çok şeyi değiştirebiliriz. Provokatif söylemler! Oyuna gelmeyelim. Bu diktatorya altında ayakta kalabilmemiz moralimizin güçlü kalmasına bağlı. O yüzden AKP’lilere nispet, onlardan da fazla yiyip, içip, tüketmeli, muhalif cephe olarak en az iktidardakiler kadar varlıklı görünmeliyiz.  

Olaya Marksist olarak bakarsak zaten iktidardayız. Kapitalist olarak bakarsak yine iktidardayız. Sadece devlet bürokrasisi, polis, mahkeme onların elinde. Belediyeler bizdedir. Güçlü medyamız var, patronların önemli bölümü bizim tarafta…

En önemlisi Batı demokrasisi, ABD, Avrupa bizden yana. Bunun moral gücünü kullanıyoruz, daha da kullanmalıyız. Gerçi hep ikili oynuyorlar, AKP’yle de bağı koparmıyorlar… Hatta mecburen onunla sıkı fıkılar - sıcak paranın gözü kör olsun - ama artık A planlarında yer aldığımızı adımız gibi biliyoruz. Sonuçta umutlu yarınlar bizi bekliyor. Her şey şimdiden çok güzel.

Netice itibariyle birkaç pürüz dışında işler iyi gidiyor, doğru yoldayız. Bazı psikopatlar “Kardeşim, 18 yıldır size arka çıkıyoruz, vermediğimiz destek, girmediğimiz risk kalmadı; AKP’yi devireceğiz ayağına durmadan onunla lafta kavga ediyor, ama birlikte malı götürüyor, borunuzu öttürüyorsunuz. İş yaşamı, ekonomi, sendika, sanat, edebiyat, medya… her yerde siz iktidarsınız!” gibi kaba söylemlerle kafa bulandırsalar da… Sıkmayın canınızı. Onlara karşı söylenecek tek bir söz vardır, her zaman yüzde yüz etkilidir: “Vay be. yazıklar olsun.. Sen de mi Aydınlıkçı oldun! Perinçek’in kopyası. Saray yandaşı seni!”.

“Perinçek” ve “Saray” sözcüklerini alnının ortasına yediğinde muhalefet liderlerini eleştiren kişi şöyle bir afallar, kalakalır. Etrafındakiler de korkup kaçışmaya başlar. Bakın kendi en has adamları bile bu yüzden terk etti Aydınlık’ı. Ne yazarlar geldi geçti oradan, tutunamadılar. OdaTV’yle o yüzden kapıştılar, sonra Nihat Genç bile ayrıldı, aynı neden… Gerçi Nihat Genç inatçıdır, aynı yola devam… Olsun, bir avuç insan kaldılar sonunda. CHP içinde iyice marjinalleştiler. Topuna birden Perinçekçi demek en uygunudur. Bitirici çözümdür.

Şimdilik sakin olun yeterdir. Çok güzel günler yakındır. İktidara karşı risk almaya hiç gerek yok. Aydınlıkçı genç faşistleri okullara sokmayalım inaftır.  

BURAYA KADAR MİZAH, BUNDAN SONRA CİDDİ BİRKAÇ NOT:

VP velev ki AKP’yi destekliyor… Bu noktada şahsen öfkelendiğim, eleştirdiğim tutumları da olmuştur, desteklediğim tutumları da. Ayrıca şunu belirteyim ki ben en doğru, şaşmaz tavrın karar makamı değilim. Ve her yargımızda kendimize karşı nasıl sonsuz bağışlayıcıysak başkalarına da öyle bakmalıyız. Evet, velev ki VP iktidarı destekledi. Yahu, alsa alsa 100 bin oy alan, gazetesi 15 bin satan bir çevre… 18 yıllık AKP iktidarından onlar mı sorumlu, 22 milyondan fazla oy alan sizler mi? Sizin koca koca partileriniz, belediyeleriniz, holdingleriniz, medyanız mı? Bu sistemden, bu AKP düzeninden VP ne kadar yiyor, siz ne kadar yiyorsunuz? Bir nevi iktidar ortağı değil misiniz? El insaf!

Ben hiç VP’li olmadım, şimdi de değilim, ama sizin pek çok kanaat önderiniz eski VP’li. Saysam sayfalar yetmez. VP’ye geçmişte ağır eleştiriler getirmiştim, arkasındayım, şimdi yine eleştiriyorum, eleştiririm. Ama bu Perinçek fobisi niye? Yok ötekileştirme berikileşterme, ayrımcılık kayrımcılık, yok homofobi topofobi… muazzam bir liberal söylem yarattınız, yanınıza yanaşılmıyor. Bu yaptıklarınızdan ötürü adamlar sizi AİHM’e verse çıkacak tazminatı yedi sülaleniz ödeyemez.  

Sol kabul edilen grupların çatışmalarında birçok ölümler yaşandı, herkes birbirini suçladı. Herkes suçluydu ve çirkin şeylerdi bunlar. Fakat üstünden 40 yıl geçmiş, bu neyin kan davasıdır? Dersim meselesi açılıyor mesela, adam diyor ki, “Ben Dersimliyim, Aydınlık’ta çıkan hiçbir şeyi okumam.” VP Tunceli’de kaç kişi öldürdü, PKK-HDP Dersim’li kaç kişiyi öldürdü? Yüzlerce mi, binlerce mi, öyle çok ki.. tam rakam belirsiz. Başta CHP tüm sözde muhalefet katillerin peşine takılmış, ona küfür, buna yasak, saldırıp duruyorlar: Tek günah keçisi VP. Buna adalet duygusu adına göz yummak mümkün değil. Hadi yumduk, bu kokuşmuş zihniyet tüm solu çürüttü, karşı durmak boynumuzun borcu.    

“VP sürekli devlete yanaşıyor, devletle iş tutuyor” diyeceklerdir. Sizin birinci partiniz CHP devletin kendisi değil mi, devletle iş tutanın önde gideni o değil mi? Ya ikinci partiniz HDP? “PKK’yı MİT kurdu” söylentisini işinize gelince yayar, işinize gelmeyince unutursunuz. HDP yıllar boyunca devletle, AKP ile pazarlık ve işbirliği yapmadı mı? Şimdi de devlet parasıyla geçinmiyor mu? Siz bu iki gücün dışında olduğunu iddia eden küçük partiler! Bu iki partinin milletvekili kuyruğunda değil misiniz? O cüce sendikalarınızda, odalarınızda, mitinglerde bunlarla hep birlik değil misiniz? Bırakın bunları, “Millet Cephesi” içindeki kontralarla ortak değil misiniz?  

Velev ki devriminizi Perinçek engelliyor. Okyanus fatihiyim diye şişinip bir dereyi bile geçemeyen cengaverler. Bir zamanlar bir çirkin ördek vardı. Nice alımlı tavusların, sülünlerin arasında hor görülüp kakalanan. O görkemli yaratıkların tüyleri bir bir yolundu, yok pahasına satılıp oraya buraya süs oldu, bedenleri içki sofralarına meze oldu. O çirkin ördek ise kendini korudu, hatta zamanla biraz güzelleşti. Algılanamayan ya da zora giden, çekilemeyen budur.  

Edebiyatı bırakırsam, VP’de eleştirdiğim birçok nokta var, ama en temel değerlerini şeytana satmış bu yığın, bu gruplar içinde neredeyse tek başlarına savundukları pek çok doğru da var. Bazal gerçeğe en uygun doğrular. Niye savunuyorlar, size birbiriyle çelişik yedi gerekçe sıralayabilirim. Ama savunuyorlar işte. Siz de o doğruları savunun, bir güç, bir medya oluşturun, sizi de destekleyelim, geleceğe bir umut bırakalım. Fakat yok! Son yarım asır siyasi talihsizliğimiz: O doğruları savunmak işinize gelmeyecek ya da cesaretiniz yetmeyecek… Hepsi Perinçek bohçasına atılacak. Perinçek de nasıl olsa tüm kötülüklerin babası, tüm günahların tekesi… Bütün meleklerin şeytanı, Batmanların Jokeri… 

Perinçek bohçasına tıkılmış gerçeklerin üstünde yalancıların alayı coşkuyla tepinecek, “doğru” namına her şey ezilip, şarap edilip içilecek… Aydınlık’ta yazılanlara tek lafla çemkirmek de… İşe gelmeyen her hakikate “Perinçek ağzı” demek de… faşistlik falan değil (onun da bir ciddiyeti vardır) tarifi zor bir düşüklük.

Kaan Arslanoğlu    


  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 28.02.2020

    Aydınlık'ın sizler üstünde şeytani bir etkisi olduğu anlaşılıyor muhterem Ziya bey.. Çok kuvvetli bir etki..... Aklınızdan hiç çıkmıyor. Her zayıflığınızda, her acze düştüğünüzde veya belki her vicdan yaptığınızda suçlayacak biri gerek..... Kendinizi zavallı hissetmemek için bir kabahatli lazım. İşte o Aydınlık... Madem kimse okumuyor, niye herkes ondan bahsediyor.. ne efsane ama.. gıpta ediyorum... Bu kez ziyaretçi defterine yorum yazmışsınız, ona cevap veriyorum.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 28.02.2020

    Evet, Tarık bey, çok doğru ve isabetlisiniz. Şu yaşadığımız saatlerde öfkemizi Perinçek'ten çıkarmak en uygunudur. Yazıda belirtiyorum, solun ve sağın, iktidarın ve muhalefetin bu durumda olmasının nedeni Perinçek'tir. Bu savaşın sorumlusu da odur. ....... İroniyi boş verelim.. Tarık bey aslında çok geniş bir kitleyi temsil ediyor... 18 yıldır niye AKP iktidarda, bu gidişle bir 18 yıl daha başta kalır mı... işte bu mentaliteye bağlı..

  • Tarık Ziyadoğlu

    Tarık Ziyadoğlu 28.02.2020

    Şimdi Aydınlık gazetesini okuyan biri Rusya ile Türkiye'nin ortak hareket ettiğini sanabilir. Türkiye'nin NATO'ya koşması, NATO'nun destek açıklamaları Aydınlık'ta yer almaz. Bu sanrı mıdır? Yoksa okurlarını yanıltmak mı amaç? Savaşa destek olmak için her zaman savaştan bahsetmeye gerek var mı? Yokmuş gibi yapmak da destek değil midir? Bunu anlamak için sizin gibi dahilerden, ermişlerden olmaya gerek var mı?

  • Neo Paladyum

    Neo Paladyum 28.02.2020

    .. anlatmaya gerek yok ! mal meydanda.. görüyorsunuz. ortalama seviye .. bilinç düzeyi bu ! bu bir belgedir, ama belgeler bile geçerli değildir bu çağda.. çağımız hangi çağ ? 'El an.. O an' .. her çağda olduğu gibi aynen devam. ''bakarlar ama görmezler ! duyarlar ama işidmezler ! çünkü onların bilinçleri kilitlenmiştir ! Beyinlerindeki nöron bağlantılarını yönlendiren snapsların biyoelektrik impulslarıyla .. genom yapılarındaki formatlanarak tortulaşmış hafıza kodları mühürlenmiş ! Adam; 2 yıldır bas..bas bağırıyo, bizzat kendisi gitmiş heyetiyle Esad ile karşılıklı görüşmüş. Bu savaş girişimi abd/usrail tuzağıdır diye, televizyonlardan.. o yaşında, her akşam bir kanala koşturuyo, yırtınıyo.. fekât sonuç ? altta gördünüz. ''Perinçek savaşı destekliyo'' ! Malkara Keşan ! hoppala paşam ! “Sol zekâ ile küresel güçlerin yönetici zekâsı arasındaki makas da gittikçe açılıyor. Bu sol, küresel sermayenin kölesi olmak zorunda.’’ diye yazan, bi argadaşın aforizması aklıma geldi.. Netekim ..artık, zorunda değil ! oldu bitti.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 28.02.2020

    sayın Tarık Ziyadoğlu, durumu izlemeden, bilmeden yorum yapıyorsunuz. VP ve Perinçek İdlip savaşını desteklemiyor, Rusya ve Suriye rejimi ile işbirliğinden yana.. Ama buna rağmen ben şahsen AKP'nin Suriye konusundaki geçmiş büyük günahları bir yana şu an büsbütün haksız olduğunu düşünmüyorum. Muhalefet ülkede Suriyeli göçmen istemiyor, ben de istemiyorum, ama bir yandan da ülke nüfusunu olduğu gibi Türkiye'ye süren bir Suriye rejimine karşı da hiçbir şey yapılmasın istiyor. Suriyelilerin ülkelerinde kalabilmesi için Suriye'de bir toprak parçası bırakılmalı.. Başka ne çare var?

  • Tarık Ziyadoğlu

    Tarık Ziyadoğlu 28.02.2020

    AKP İdlib'de kiminle, niye savaşıyor? İdlib'te istediği nedir? Niye Perinçek bu savaşa destek oluyor? Amerikancı siyaset değil mi bu? NATO'dan destek isteyenlerin savaşını neden destekliyor? İdlib'te terörün yanındayken muhalefete yasalara uygun, meşru bir partinin haklarını savunuyor diye saldırmak hangi mantığa sığar? Gerekçesiz hapse atılan insanların haklarını savunmak aynı fikirde olmak mıdır? İdlib'te AKP kazansa ne olacak, İdlib özerk bölge mi, Türkiye'ye mi bağlanacak? En başından Esad'la görüşmek yerine şimdi NATO'ya müdahale etmesi için çağrı yapanların, şimdi orada amaçsız bir savaşta ölen gençleri adetlerle ölçenlerin yanında olduğunuzu fark etmiyor musunuz? Siyasetin en sahtesi, en iki yüzlüsü bu değilse nedir?

  • Neo Paladyum

    Neo Paladyum 26.02.2020

    ..devam/ change,org ta sazan gibi kampanyalara katılır.. feyz'de, tiviterde Yozdil, can, U dündar yazıları.. üfürükten teyyare/ selam sööle o yâre ! teraneleri eşliğinde .. meyhanedeyiz biz vidyoları paylaşır.. biz eskiden eskiden / su içerdik testiden ! şarkılarıyla memleketin felsefe ve senât kültürüne derin hizmetlerde bulunuruz. Her bi moku da biizz biliriz. bu memlekete ebedi/ezeli mualefet lââzımsa ? ? mualefete bakıp insanlar son 35 yılda olduğu gibi ''bunlar gelmesin de.. kim gelirse gelsin ! '' diyecekse ? ? onu da biiizz yaparız.

  • Neo Paladyum

    Neo Paladyum 26.02.2020

    ..yalınızz ! bizi de pek küçümsemeyin kaan bey ? müendiz mimar, doktor, eczacı, öğretmen .. gibi biçok meslek odalarını, disk sendikasını biz yönetiriz. aman oyları bölmeyin ! biz gidersek anap gelir.. faşolar, akp gelir maazallah !! diye 35 yıldır korkutup sıradan chp'li, atatürkçülerin oylarını bile alarak.. hep biz seçiliriz. medya, sanat, edebiyat .. camiâsında hep biz önde gideriz. hâlk tv, tele1, sözcü, cumuriyet .. T24, diken gibi medyalarla.. Disney medya gruba bağlı Fokus TV portakal'ıyla.. haberleri, edebiyatı, yayıncılığı, mualefet muhabbetini biz belirleriz. selo, imamınoğlu, deyvidinoğlu, babycan, kraliçe'nin gülü.. meral, saadet, sorosun kavala'sı ittifaklarını bizler pişiririz ! son olarak çankaya belediye takviyesiyle; A.D.D. genel merkeze bile paraşütle başgan indirdik. kadıköy, beşiktaş, bakırköy, şişli, ataşehir, çankaya, nilüfer, izmir .. ege'nin çoğu yerlerinde .. cehape'mizden odun koysak seçtiririz.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 26.02.2020

    geleceğimiz gençler ise eğer TGB'yi umut geliştirebileceğimiz neredeyse tek güç gibi görüyorum. Fakat onların söylemleri de politik psikolojiden hiç nasibini almamış sanki. Davaları haklı.. Madem haklı zemindesin.. Neden ikide bir polis koruması istiyorsun, hadi buna mecbur kaldın, bunu niye övünerek anlatıyorsun.. Polis karşı tarafı gözaltına aldı diye niye şişinerek ilan ediyorsun.. Akıl alır gibi değil.. Tüm haklılığın uçuyor, gammazcı, iktidar işbirlikçisi gibi kalakalıyorsun.. Bunları kendileri mi böyle yapıyor, merkezden mi yönlendiriliyor. Büyük ihtimal ikincisi.. Ama vahim bir tablo. İşte VP bu nedenlerle çok gelişeceği varken gelişmiyor... Bence... Bizim millet haklı da olsa gammazcıyı sevmez... Dayak ye biraz, ezil.. Bizim millet mağduru sever..

  • Fatih Torun

    Fatih Torun 26.02.2020

    Düşünsel ve eylemsel olarak tutarlı anti-emperyalist tavır sergilemeyen hiç bir hareket, sorunlarımızı çözemez.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 26.02.2020

    DEVAMLA.. : Başka deyişle geçmişte beğenmediğimiz Aydınlık en az bozulan, hatta bazı alanlarda kendini geliştiren bir kitle sahibiyken; tüm diğer gruplar ve taban tarifi zor bir yozlaşmaya düşmüştür. Elbette genel ve özel toplumsal kalitesizliğimiz iyi şeyler ile aramızda yine en büyük engeldir. Tabii bunları dile getirmemiz VP dışındaki kitlelerde bir uyanış yaratmayacaktır, çünkü algı düzenekleri dumura uğramıştır. Seçimleri bilinçli, sınıfsal, çıkara dayalı bir seçimdir. VP liderliğinde de pek sempatiyle karşılanmayacaktır, çünkü bizde her siyasi akım kendinin mutlak biçimde yüceltilmesini ister… Olsun, biz yine vazfemizi yapalım… :)

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 26.02.2020

    Vatan Partisi’ne desteğim en zayıf, en sorunlu zamanlarında geldi. Ee, eski Türk geleneğine uymam lazımdı, bu da bilinçli bir seçim. :) Fakat ilginçtir, muhalefet cephesinde de kendi sefaletleri kendilerince artık yoğun oranda görülüyor. Durum böyle olunca hayli okunan bu yazıya olumlu ve olumsuz tepkiler beklediğim kadar yoğun gelmedi, tartışma kızışmadı, rahat ettim. Konuyu toparlamak gerekirse VP’ye söylenebilecek olumsuz lafların çoğu büyük ölçüde doğrudur. Ama bunu söyleyenler o konularda VP’den en az 10 kat daha olumsuzdur. Siyasi doğruluk ölçülerini kabaca sayarsak: Eşitlikten, yoksuldan yana halkçı siyaset; kapitalizmle her alanda mücadele; emperyalizmle her alanda mücadele; içsavaşa, ülke ve halk bölünmesine karşı tutum; aydınlanmacı bilim ve sanattan yana tutum… Gibi konularda ciddi kusurları bulunmasına karşı VP en önde, diğerleri tam bir çukurdadır. DEVAM EDECEK...

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 25.02.2020

    Kıymetli Deniz Can, olayın benim anladığım özü şudur. CHP başta olmak üzere muhalefetin kendi gücüne dayanarak, normal, meşru muhalefet yöntemleri uygulamaya kalitesi, cesareti yetmiyor. O zaman HDP-PKK'nın militan gücüyle ABD'nin desteğine muhtaç oluyor. İşi son yıllarda daha da ileri giderek ipleri tamamen bunların eline vermeye kadar vardırıyor. Onlara daha kolay ve daha çok başarı garantili gelen bu yol aslında başarı için daha güç bir yoldur, üstelik hem ülke hem kendileri için çok daha riskli ve tehlikeli bir yoldur. Benden de saygılar..

  • Deniz Can

    Deniz Can 25.02.2020

    CHP‘nin sistemini kurmuş olması en azından bundan sonrası için seçim sonuçlarına güven sorununu ortadan kaldıracaktır. Zengin olmak ya da fakir olmak iyi doğru denilen işleri yapmakta belirleyici değil. Zenginlikle eleştirmeyin, halktan kopuksa halkın derdini anlamıyorsa bunu söyleyin. Sokakta simit satanın da madende çalışanın da hayali zengin olmak, bu ülkede yaşıyor olduğumuz için herkesin bu hayalini gerçekleştirme şansı var en azından. Benim idealim yoksulu, fakiri olmayan herkesin zengin olduğu bir refah toplumu, o yüzden zenginliğe kötü bakamam. Saygıyla.

  • Deniz Can

    Deniz Can 25.02.2020

    Kaan bey yazılarınızı elimden geldiğince takip ediyorum. CHP bünyesinde ırkçı ya da dinci örgütlere sempati duyan kişilerin olmasını ben de kabullenemiyorum. Bu yüzden Perinçekçi diye yaftalanmayı da doğru bulmam. Özellikle PKK konusunda farklı düşünmüyorum sizinle ancak ittifak konusunu bu konudan ayrı tutuyorum. CHP ye yönelik eleştirilerinizi biraz abartılı buluyorum, muhalefet daha iyi yapılabilir miydi ve nasıl yapılırdı diye düşünüyorum. Adaletsiz ortam, medya engeli, normal şartlarda değiliz. Seçim güvenliği ya da seçimlere güvenirlik düzeyi ne ki, muhalefetin başarısını neye göre değerlendireceğiz. Başkanlık seçiminin sonucunu ben içime sindirmiş değilim, gasp ettiklerini düşünüyorum. Her şey kayıtlı sonuçlarda hile olmaz deniyordu acaba diyordum yine de. Son İstanbul seçiminde sergilenen oyunu milyonlarca insan birlikte izledik, bu konuda bir şüphem yok artık. Yerel seçim genel seçim hepsi şaibeli ve değerlendirmeyi bu sonuçlara göre yapıp başarısız demek doğru değil. ...

  • Devrim Gurbetci

    Devrim Gurbetci 25.02.2020

    Sayin Perincekin bir tek kusuru olmali, o da; tüm bakis acisini emperyalizmin konumlanmasina göre belirliyor olmasi. AKP gitsin diye yirtin dur, gitiginde yerine kim gelecek? Peki bu gelenler yada gelecek olanlar Emperyalistlere karsi hangi konumudalar. AKP ile farklari ne olacak bu sorulari soran Perincek bakiyor ki Emperyalist planlara karsi AKP daha iyi bir konumda. Ona göre tavir aliyor. Bunu anlamak cok mu zor yoksa Emperyalizm buharlasti mi?

  • fahri kumbul

    fahri kumbul 25.02.2020

    Aydınlıkçıların Siyasal İslamcı - hem de mezhepçisinden -sarayı destekleme nedenleri tek olmayabilir. Görünürdeki, yansıyan nedenin başında son dönemdeki “Avrasyacı” tavrıdır desek; son günlerdeki fena sıkışmadan ötürü tekrar baştaki eksene dönmeye çalıştığı için, aralarının bozulma olasılığı yüksek gözüküyor. Balayı bitiyor gibi.. Bir de bu arada “siyasal islam bitti” tartışması var, o da ayrı konu.

  • İlknur Arslanoğlu

    İlknur Arslanoğlu 25.02.2020

    Vatan Partisi ile ilgili farklı düşünceler olabilir ama bence esas sorun sanki yazının vatan partisini süsleyip tekrar beğendirmek ve ona taraftar toplamak için yazılmış zannedilmesi... Oysa benim anladığım kadarıyla yazının esas sorunu her HDP CHP eleştirisine sen Perinçekçi mi oldun şeklinde karşı çıkılması ve yaftalanması... Vatan partili veya onu takdir ediyor zannedilmekten korku sanılmasın her hareket belirli dönemlerdeki tutumuyla olumlu veya olumsuz eleştirilere maruz kalabilir. Diğer yandan yazının esas sorunu büyük çoğunlukları oyalayan muhalefetin aslında hiçbir işe yaramadığı ve gerçekten bilinçli veya bilinçsiz, var oluşunun oyalamak amaçlı olduğu.

  • Kaan Arslanoğlu

    Kaan Arslanoğlu 25.02.2020

    Deniz Can arkadaşımıza yanıt vereyim.. Beni en çok şaşırtan nokta bu arkadaşımızın yıllarca bizi izleyen, yazılarımızı sanırım okuyan, ne istediğimizi, neyin mücadelesini verdiğimizi bildiğini farz ettiğimiz bir arkadaşımız olması ve bu soruları sorması, bu itirazları yapması. Sanki bizi ilk kez tanıyor, ilk yazımızı okuyor gibi. Bugün Millet İttifakı denen sefillikle neden bir arada olmadığım, olamayacağım, sanırım daha önceki bıktırırcasına tekrarlı, ayrıntılı yazılarda yüzlerce kez ifade edilmiştir. Tekrar iki cümleyle ifade edersem: CHP oligarşinin zenginler partisidir. İçinde zengin veya zengin olmaya hevesli orta sınıf karakteri ezici biçimde baskındır. Onların solculuğu elbette böyle olacaktır. Bu kesim daha fazla iktidar için PKK'nın peşine takılmıştır. Bu konudaki direktifi doğrudan ABD'den almaktadır. AKP'ye tepkiyi Amerikancılık ve PKK'cılık için kullanan bu parti bir de AKP'ye karşı gerçekten mücadele etmemekte, onu güçlendirmektedir.

  • Deniz Can

    Deniz Can 25.02.2020

    Herkesin mutlu ülke ideali sizinle aynı olmayabilir. Eskiden sizinle aynı mücadeleyi veren insanların bugün konumlarından ötürü tüm düşüncelerinin değiştiğini varsaymanız da yanılgı değil mi? Bir hafta araba kullanmayalım deseniz buna siz bile uyamayabilirsiniz ancak tek bir ürün tek bir markayı boykot edebilirsiniz bu konuda da gerçekçi olmak gerek. Okullara sokulmuyor dediğiniz gençler Vatan Partisi ile irtibatı olmadığı söylenen TGB’lilerse eğer hiç güven verici değiller.

  • Deniz Can

    Deniz Can 25.02.2020

    Çok öfkeli ve yorgun bir yazı olmuş aynı zamanda karamsar, tüm bu kötü tablo içinde tek bir ışık görebilmişsiniz bu da çok akılcı değil. Doğruları söylüyor demişsiniz, nedir o doğrular keşke onları yazsaydınız, başka kimsenin söylemediği, bambaşka yepyeni şeyler mi söylüyor, bilmiyorum gerçekten. Bildim bileli siyasetin içinde olan bir kişi ve hiçbir dönemde ciddi bir kitle oluşturamamış ve bugün adını andığınızda nedense hemen herkesin yanına bir küfür eklediği bir şahsiyet tek umut olabilir mi? Elbette savunduklarının bir kısmı hepimizin kabul edeceği doğrular olabilir. Ülkemizin öncelikli sorunu nedir, beş benzemez denilen ittifak neden kuruldu, başarılı olmadı mı? Önceliğimiz mevcut yönetimden kurtulmak, demokrasiye geri dönmek değil mi? Başka bir yol var mı? İnsanların geçinmek gibi bir dertleri var yani çalışmak zorunluluğu, devlet memuru ise konuşma yasağı bu suç mu? Patron olmak, müdür olmak, CEO olmak, bir yerde çalışıyor ve iyi kazanıyor olmak suç mu? .....

  • Kemal Zeydanlı

    Kemal Zeydanlı 24.02.2020

    İnsan, olmadığını söylediği şeydir. Hegel'in "soyut olumsuzlama" dediği şey. "Kapitalist değilim" derken mülkiyet, "ihanet etmem" derken hainlik, "ahlaksız değilim" derken pislik peşinde olmamızın nedeni bu galiba.

  • editör

    editör 24.02.2020

    Fazla nefret dolu, ayıp sözlü yorumları onaylamayıp sildiğimiz tabiidir. Bu arada dere kenarı mahallesinden yazan malum eski dostun yorumunu da aynı bağlamda onaylamadık.. Saygılar..

  • YUSUF GEZER

    YUSUF GEZER 23.02.2020

    evet beyler bu siteye girdiğimde gerçek üstü haberlerle içim ısınıyor böyle devam ederseniz hayranlığım 1,000,000 kat artacaktır teşekkürler

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan www.insanbu.com sorumlu tutulamaz.