Solcularda Kürt alerjisi yok, merak etmeyin

HDP kendi içindeki egemen sınıf unsurlarına karşı ezilen sınıfların haklarını savunacak mı? Etnik kimlik siyasetinin sınıf mücadelesini bastırmasını engelleyebilecek mi?

Özgür Babaoğulları, Sendika.Org’daki yazısında solcuları Kürt alerjisine sahip olmakla suçluyor. Anlamak istemediğiyse solcuların etnik siyaset alerjisi olması. O bunu Kürt alerjisi olarak yorumluyor. Aslında HDP siyasetiyle AKP siyaseti birbirine çok benziyor. AKP yıllardır benzer argümanları kullandı: Laik kesim için “sizde din alerjisi var”, “Müslüman alerjisi var” dedi, öyle oy topladı. Müslümanları “özgürleştireceğini” iddia etti. Böyle bir sahte özgürlük vaadi şimdi HDP kanadından geliyor, güya Kürtleri “özgürleştireceklermiş.” Nedir peki özgürlük? Türkiye’de Kürt olmayanlar özgür mü? Nasıl özgür olunabilir? Sınıfsal bir temele oturmayan özgürlük olabilir mi?

Özgür Babaoğlu “Sınıf popülizmiyle mazluma orak-çekiç sallamak; hele hele resmi tarih angajmanıyla statükoya yaslanmak tastamam inkârcılıktır, riyakârlıktır ve elbet bir terbiye sorunudur.” Ne güzel. Demek ki yüzyılların sınıf mücadelesi “mazluma orak-çekiç” sallamakmış. Bu argümanda Kürt kelimesi yerine “Müslüman” getirin, alın size AKP’nin temel propagandası. Aslında Özgür Babaoğulları’nın özetlediği HDP çizgisinin yoksul Kürtlere nasıl bir özgürlük getireceğini anlatıyor: Siz Kürt oldunuz artık, öyleyse özgürsünüz. Tıpkı AKP’nin Müslümanları özgürleştirdiği gibi.

Bir insan nasıl özgürleşir? Her şeyden önce geçim derdi olmazsa özgürleşme şansını elde edebilir. Çocuklarına rahat bir yaşam sunma olanağı bulursa, boş zamanlarını kendine ayırabilirse, iyi bir eğitim alırsa birazcık özgürleşebilir. Dini taassuptan kurtulursa özgürleşir. Sömürücülerden kurtulursa özgürleşebilir. Bütün bunlar da ancak sınıf mücadelesiyle sağlanır; etnik mücadele insanı özgürleştirmez, sahte bir özgürlüktür bu. “Sen artık Kürtsün, özgür oldun”, “Sen artık Müslümansın özgür oldun” demekle özgür olunmaz. Özgürlük somut bir şeydir. Bu sahte özgürlük sadece sömürünün devam etmesine yardım eder. Kürtleri Türkler sömürmüyor, egemen sınıflar uluslararası emperyalizmle işbirliği halinde birlikte sömürüyorlar. Bu egemen sınıflar içinde Kürtler de var.

Özgür Babaoğulları yazısında solcular için “Zannedersiniz ki Kürt Hareketi’ne 30 yıldır aşıklar, Kürde de on yıllardır ayılıp bayılıyorlar da son birkaç yıldır aldatılmış olmanın hıncını alıyorlar!” diyor. Tabii burada aslında Kürt Hareketi’nden kastettiği PKK. Herkesin bildiği gibi PKK diğer tüm Kürt hareketlerini ortadan kaldırdığı için (bizzat şiddetle) artık Kürt Hareketi denince akla başka bir siyaset gelmiyor. Kürtleri özgürleştirme iddiasındaki PKK çizgisinin sol içi çatışmada diğer Kürt hareketlerine karşı uyguladığı şiddeti unutalım mı? Bir siyasi görüşü savunurken tutarlı olmak gerekmez mi? Ulusalcılık kötü de PKK/HDP enternasyonalist mi? Kemalizm faşizan bir şey ama Apoculuk demokrat öyle mi? Türk askerinin faşizan uygulamalarına kızıyoruz ama PKK’ye laf söyleyemiyoruz. Bu futbol sevmiyorum deyip takım tutmaya benzemiyor mu?

Kürt hareketini sadece Kürt olduğu için yücelten bir etnik siyaset, “Türk Hareketi”ni de olumlamış olur. O zaman da etnik bir bataklığın içinde kayboluruz, Yugoslavya gibi. Dünya tarihinin yüzyıllardır gösterdiği gibi mesele Kürt/Türk meselesi değil sınıf meselesidir. Yoksul Kürtlere ne vadediyor HDP? Aşiret ağalarıyla dolu milletvekili adayları meclise girince ne yapacaklar? Topraksız köylüye toprak mı dağıtacaklar? HDP barış getireceğini söylüyor. İsteseler barışı bir günde getirirler. HDP’li aşiret ağaları topraklarını köylüye dağıtacak mı? HDP’li burjuvalar işçilere sendikal haklarını tanıyacak mı? HDP kendi içindeki egemen sınıf unsurlarına karşı ezilen sınıfların haklarını savunacak mı? Etnik kimlik siyasetinin sınıf mücadelesini bastırmasını engelleyebilecek mi? Eğer bunları yapabilirlerse bölgeye barış anında gelir. PKK’nin ortadan kaldırdığı solcu Kürt hareketleri bu sınıf mücadelesi için mücadele ediyorlardı bir zamanlar. Şimdi tabii unutuldu bu sınıf mücadelesi. Kürt hareketi patron/ağa Kürtlerin ağırlığını artırdığı bir etnik siyasete dönüştü.

Son olarak, sadece AKP tek başına iktidar olmasın diye HDP’ye oy verecekseniz verin tabii ki; ama kimlere oy verdiğinizin de bilincinde olun.

Kerem Cankoçak

sendika.org'dan alındı

 

 

 

Facebook
yorumlar ... ( 55 )
05-06-2015
05-06-2015 21:48 (1)
aklın yolu gerçekten bir midir bilmem ama bu yazıyla bendeniz in aklı ve genel olarak bu sitenin hdp ye tavrı aynı. hdp yi savunanlar içindekilere hiç bakmazlar. hatta tanımazlar bile. onlar sadece ambalaja odaklanmış. içindekileri tek tek yazan yılmaz özdile de faşist derler. bu yazıya kadar yakın çevremde hep söyledim şimdi daha gür söylüyorum. HDP , AKP NİN KÜRT VERSİYONUDUR. VE TAM FİYASKODUR. BARAJI GEÇTİĞİNDE BUNU OY VEREN SALAKLAR DA ANLAYACAKTIR NOKTA
05-06-2015 22:44 (2)
sn. (1) belki hdp'nin oy verenlerine toptan salak dememeliyiz... insan kürt milliyetçisi olabilir, kürtlüğünü işçi mi, işveren mi olduğundan ve hayattaki herşeyden daha çok önemseyebilir ve hdp'ye oy verebilir... bu arkadaşları anlayışla karşılamak gerekir... ama kendileri liberalizm illetine yakalandıkları için, hdp'ye oy vermeyi, solculuğun gereğiymiş ve hatta solcu olup olmamanın ölçütüymüş, göstergesiymiş gibi sunmaya çalışanlara ne deseniz azdır... (bddm)
05-06-2015 22:44 (3)
Az öz güzel yazı. selamdar
05-06-2015 23:04 (4)
"Kürtlerin "kürtlüğünü" alın, geride Niğde, Aksaray, Yozgat vb. o bildik yörelerin gelenekçi, 19. yy. öncesi insanı kalır" anlamında bir cümle okumuştum... Tüm "sosyolojik" hikâyeyi çok güzel özetliyordu. Peki 1920'li yılların o Türkiye'si aynı değil miydi? PKK-HDP de aynısını deniyor. Bizimkisi kutsal da, onların ki neden değil! Yüzde on barajı bıçak sırtında olan bir yapıdan duyulan korku akılcı olabilir mi? Bu denli özgüvensiz % 90 ne acınasıdır! RTE'nin hesabını görmekte katalizör bir TBMM aritmetiği doğuracak sonuçtan kaygı duymak hangi "bilinç altı" duyguların ürünüdür? Bu yazı genel doğruları dile getirse de zamansal olarak değersiz, basmakalıp ezber doğruların kişiliksiz bir tekrarıdır. Bugün "salaklık" RTE'nin değirmenine su taşımaktır. Kürt hareketi bu ülkeye RTE'den daha çok zarar verecek potansiyele sahip değildir! HDP'yi AKP'nin Kürt versiyonu olarak gören salak değildir; siyasal cehaletin dibidir. % 90'a rağmen korkan obsesyonun ilaçla tedavilik halidir.+++
05-06-2015 23:14 (5)
1985'den beri ikirciksiz bir anti-PKK yöntemi düşüncesi içinde olan bir bireyim. Hep yazdım; "Kürtler isyanlarında haklı, PKK yönteminde haksızdır!" Türkiyeli sosyalistlerin PKK kuyrukçuluğu hep içimi sızlattı; bu yalakalığın ağır bedelleri olacağını hep sezdim. ve hayat devam etti. Buraya geldik. Özetle geçmiş bir yana bugün PKK-HDP, 1920'li yılların, "muhafazakâr-dinci" halkına rağmen, modernite yanlısı Kemalizm'i yinelemek istiyor!Böylesi aşağılayanlar kendilerine de bir baksın! Burası sünni-arkaik'lerin %50'lere dayandığı bir ülkedir; Kürtler ve Alevi'ler bu ülkenin şansıdır! Orta vadede çoğulcu, demokratik,özgürlükçü bir ülke olma yolunda "bize" güç katıyorlar. Onlar olmasaydı, RTE bir Hitler olup gitmişti bile! Ben DEngir M. F.'a rağmen HDP'ye oy vereceğim. CHP'nin de gerçekten güçlü olması, aydınlanmacı, Anadolu Halkları için gelecek vadeden bir parti olması için HDP barajı geçmelidir! % 90'ın bu korkusu gülünçtür! ogürsel
05-06-2015 23:26 (6)
Gürsel, dürüst bir AKP'liyi sana tercih ederim. TC'ye karşı savaşan ikirciksiz bir PKK'lıyı bile sana tercih ederim. Stalin şöyle vahşi böyle katil diye burada kafa ütülersiniz, günümüzün katillerine hayran kesilirsiniz. Onu bile yalana boğarsınız, rol yaparsınız, adam gibi neyse ne diyemezsiniz. Bu saat böyle ertesi saat şöyle konuşursunuz. Rüzgar nereden eserse oradasınız. Hani Dengir'e oy vermeyecektin. Biz mi baskı yaptık sana, burada kaç kere yazdın. Bir tane soL gazetesi aldıramadık sana. Neymiş "günaha ortak olamazmışın". Sana göre hep solcular günahlı. Gezi gezi diye kafa ütülersin, Gezi'ye katılan bir tek harekete tırnağını vermezsin. Gezi diye kafa ütülersin, sonra HDP Türkiye'nin şansı dersin. Sıradan bir HDP'liyi de sana bin kez tercih ederim. Bir lafına, bir sözüne güvenilmez sözde solcular bu ülkenin şanssızlığı. Bu laflar sizin gibilere az bile. Kaan A.
05-06-2015 23:43 (7)
Adamın aynı yorum kutusundaki görüşleri bile beş defa değişiyor demiştiniz. Şu 5 nolu yoruma bakın. Ne diyor şimdi bu? PKK yalakalığı diyor, sonra HDP'ye oy atacağım diyor, PKK-HDP Kemalizmi yineleyecek diyor. Saçmalama özgürlüğü bu kadar mı???? İsim de yok sana
06-06-2015 00:12 (8)
6 ve 7 no'lu yorumlar beni zerre kadar etkilemiyor; bu eleştirilerdeki "düz mantığı" görüyorum. Kendi ezber dünyası içinde karmaşıklık içinde her bir "parçanın", girift gerçekliklere ait analitik değerlendirmenin her insandan beklenemeyeceğinin de farkındayım! Bugün kimse haklı olduğunu iddia edemez; yalnızca 5 yıl sonra göreceğiz. Kim haklı çıkacak! Binlerce yıllık insanlık tarihi yerine yalnızca yaşadığı zamana mahkûm verilerle fikir yürütmek; tarihsel bilinç yerine ezberlenmiş doğrularla konuşmanın kolaycılığının farkındayım. PKK bir cinayet şebekesidir! Bunun bedelini de gün gelecek kendi halkına ödetecektir! HDP bu şebekeden kendini kolay kurtaramaz; bunun bedelini de bir şekilde ödeyecektir. Bu, Kürt halkının özündeki mücadelesinin haklı olmadığını göstermez! Ve buradaki % 90 onların kendi kaderine izin verecek özgüveni de göstersin; ve yine onların PKK zihniyetinden kurtulmasına yardımcı olsun! Çok mu karmaşık; bu sizin sorununuz! ogürsel
06-06-2015 00:20 (9)
eklemeliyim; Kürtleri o şiddete tapan PKK'ya mahkum eden de o malum TC'dir. Dinsiz-İmansız ilişkisi. Ve bu karakteri ile kazanan PKK gerçeği elbetteki utanç vericidir ama utanacak olan kimler? Tek bir an bile sempati duymadım! PKK dağlardan kentlere inmişken, Sünni-IŞİD vahşetinin de mağaralarından çıktığını görüyoruz. Hangi tepeydi o; şefleri de oraya çıkmış! Türk sosyalist ve hümaniterleri desteği ile PKK geleneği ehlileştirilebilir mi? Denemeye değer! Bel bağlamadan, salt bu ümide dayalı olmadan "geçici" ve "bilinçli bir kontrolle" destek vermeye değer. Bu özgüveni göstermeli. ogürsel
06-06-2015 00:21 (10)
bana isim vermeyen; gerçekten olduğunu da sanmıyorum. og
06-06-2015 09:51 (11)
yaw sn. o gürsel, aslında sn. kaan.a'dan sonra, yazmak pek içimden gelmese de; ''pkk bir cinayet şebekesidir'' filan diyorsunuz; ama aynı mesajda, ''bu kürt halkının özündeki mücadelesinin haklı olamadığını göstermez'' diyorsunuz... iyi de, pkk etkinliğinden başka, kürtlerin herhangi bir 'mücadelesi' var mı; varsa, nerede, hani... kürtlerin demokratik hak mücadelesini (80 öncesi kürt kökenli devrimci hareketleri hatırlayın) yürütenleri, kafalarına kurşun sıkarak bizzat pkk tasfiye edip eritmedi mi...?... pkk'nın siyasi kanadı, kendi ağzıyla gezi direnişini (tıpkı hükümet gibi) darbeci ilan etmedi mi; kendi ağızlarıyla, 'hükümeti biz kurtardık' demediler mi; yani şimdi biz; akp'yi geriletmek için, akp'nin kurtarıcılarını mı destekleyeceğiz?.. kutlu doğum haftası kutlamaktan, said-i nursi'yi idol ilan etmeye kadar, akp'yle gericilik yarıştıran, birden çok gerici-şeriatçı aday gösteren, bizden alacakları oyu götürüp akp'ye yamayacakları doğrultusunda belirgin sinyaller veren /...
06-06-2015 09:51 (12)
.../ (eşbaşkanların ikisi de tv.de '8 haziranda esnaf dükkanını açacak, işçi işine gidecek, biz türkiyeyi hükümetsiz bırakmak istemiyoruz..vb.tadında konuşan) akp'yle uzlaşmaya hazır; abd'yle çoktan uzlaşmış bir etnikçi, milliyetçi grubu neden destekleyelim... solculuğun ayırt edici niteliği, aptallık değil ki... libo-sosyalistler, kürt, çerkez, laz..vb. herhangi bir etnikçiliğin peşine takılarak yok olup gitmeye neden bu kadar meraklılar...?... aslında bu sorunun basit bir cevabı var: eğer solu da peşlerine takarak, bunu yapabilirlerse, tarihsel misyonlarını tamamlamış olacaklar ve mesele kalmayacak... çünkü, bu tarihsel aşamada zaten bütün misyonları bu... (bddm)...
06-06-2015 10:00 (13)
Gürsel'in, yetmez ama evetçilerin saçmalama özgürlüğü sınırsızdır. 5 numaralı yorumu SAÇMALAMA ÖZGÜRLÜĞÜ en özlü örneği olarak çerçeveletip eğitimlerde kullanacağım. Bu insanların misyonu her zaman arkalarına büyük bir gücü, emperyalizmi, sermaye medyasını alarak o gün için kendilerine gösterilmiş bir hedef doğrultusunda sınırsız saçmalayıp hizmet ifa etmektir. Özgün düşünceleri yoktur. Havuzdaki otuz kırk klişeyi gelişigüzel harmanlayıp çorba gibi atarlar milletin önüne. Ki zaten kafası çalışmayanlar iyice çuvallasın. Bunu birçoğu açıkça para, mevki ve ün karşılığı yapar, ikinci sınıf olanlar saf aptallıklarından ve kötücüllüklerinden. Bunlar tamam da bu sitede sınırsız saçmala özgürlüğü ne kadar serbest olmalı? Gürsel bunların onda birini HDP sitesinde yazamaz, ama bizim beynimizi ... Ciddi düşünmek gerek. Kaan Ars.
06-06-2015 12:15 (14)
Sol çizgide olup HDP'ye matematiksel hesaplardan dolayı oy verecek olanlar da aman bu HDP ne cici, ne özgürlükçü parti demiyor. Diyarbakır mitingindeki provokasyondan da anlaşıldığı üzere AKP HDP'nin barajı geçmesinin iktidarlarının sonu anlamına geldiğini biliyor. Hiçbir parti seçim öncesi kendisine bomba ikram eden partiyle seçim sonrası ittifak yapmaz. Anti-HDP söylem sadece AKP'nin işine yarayacak, CHP'nin %1/2 fazla alması millet vekili sayısında önemli bir fark oluşturmuyor ...
06-06-2015 12:18 (15)
Bu bombalar HDP'nin barajı aşması için son yardımlar. Öyle görünüyor, az çok kafası çalışan bunu böyle görür. Kim yapmış olabilir 14 numaralı çok bilmiş? AKP'nin işine yarar mı bu?
06-06-2015 14:54 (16)
15 numara siz necisiniz kuzum? Vatan partisi mi?
06-06-2015 14:55 (17)
Yok ne münasebet siz varken o sıfat (çok bilmiş) bize düşmez 15 numara ...
06-06-2015 14:56 (18)
MHP genel başkan yardımcısı bile bu bomba olayının seçimleri iptal ettirmeye yönelik bir AKP provokasyonu olduğunu söylüyor. 15 numara çıkmış HDP'nin baraj aşması için son yardımlar diyor. MHP kadar bile tahammülünüz yok HDP'ye. Esra Elönü ile aynı çizgide buluşmuşsunuz tebrikler. 4 kişi öldü 200'den fazla yaralı var bir faciadan dönüldü. Provokasyon tutsaydı seçimler iptal olacaktı. Bugün ve yarın başka provokasyonlar da olabilir...
06-06-2015 14:56 (19)
Bölge başkenti addedilen Diyarbakır'da HDP başkanının "konuşamaması" güç gösterisi, bir nevi.
06-06-2015 14:57 (20)
o. gürsel gibiler şu anda maalesef ki Türkiyeyi yönlendiren egemen olan güç, iktidarda olan düşüncelerdir CHP HDP AKP hepsi aynı merkezce hizaya getirilmiş ve kürdistan'ı kurmak için kurgulanmıştır. bu ülkede aptallık ne yazık ki solculara kalmıştır. saflık tarihsel hastalığımızdır. HDP'yi güneydeki milliyetçi Kürt hareketinden, BOP'dan büyük Kürdistan kurmak isteyen güçlerin suriyede Irakta ABD AB emperyalizminin çevirdiği dolaplardan ayrı düşünmek bu yanlışın temelindir. kardeşler türkiye'de artık solun tartışması gereken, kürtler hangi illerimizi istiyor? nereleri isteme hakkı var? Kürdistan kurulunca huzura ereceğiz mi? yoksa yine bize Türkiyeyi zindan edecekler mi? nasıl anlaşma yapmalıyız. hangi illeri istediklerini önce itiraf ettirip sonra biz bunları vermeye hazır mıyız? (biz derken şu anki TC vatandaşlarını kastediyorum. yanlış anlaşılmasın)bunları tartışmalıyız. insanbu da gerçekte ne istendiği çözüm süreci neyi içeriyoru tartışsa daha acaip yararlı olur -zorba
06-06-2015 14:57 (21)
o gürsel ne yazık ki insanbu okurlarının kafasını kavramsal olarak karıştırıp proveke etmeye çalışmaktadır. HDP'nin PKK'den bağımsız hareket ettiğini tek bir insanbu okuru söyleyebilir mi? o halde PKK katildir HDP'ye vereceğim ne demektir? PKK karayılan Cemil bayık bir günde HDP'yi lağvedebilir. Önceki partileri kapattıkları gibi.fotoğrafın büyüğünü görmeliyiz. nereleri vermeliyiz? verecek miyiz? kürt emekçi halkı gerçekten ayrılmak istiyor mu? bunu özgürce öğrenme araçlarını nasıl yaratacağız. istemiyorsa HDP-PKK'yi Kürt ve Türk emekçi halklarının başına kim bela etti? bunlardan nasıl kurtulacağız? HDP orada başka partiye izin vermiyor? vs. vs. sorular üzerinden tartışılsa ne güzel olur? şimdilik emperyalizm kurbağayı ısıtmakla meşgul.. biz kurbağa olmayalım..
06-06-2015 15:06 (22)
Hanımlar, Beyler, 15 numara doğru söylüyor olabilir. Seçime iki gün kala öyle seçimi iptal ettirmeyecek kuvvette bir bomba... Daha önce de iki bomba vardı... Türkiye gizli servislerin, ayrıca IŞİD, PKK vb bombacılarının ayrıca muhtemel derin devlet yapılarının at oynattığı bir ülke. Bu bombayı AKP'ye yakın gizli güçlerin yaptırma olasılığı da var, ama çok düşük. Omurilikle düşünen kafaları son anda yönlendirmek için yapılır böyle şeyler. Şu anda HDP'nin işine yarar. Altından her şey çıkabilir, ama çıkartılmaz. Çünkü omurilikle düşünen çoğunluğun böyle bir zihin gücü olmadığı için baskı da yapamazlar. Onlar şöyle düşünür. HDP mitingi bombalandı. Vaaay, HDP'yi bitirmek istiyorlar. Her halde en düşük olasılık budur, ama çoğunluk görüntülerle düşünür. Bombacılar bunu "solculardan" çok daha iyi bilir. Bu da bir zaman sonra anlaşılır. Ama iş işten geçmiştir. Neyse, HDP barajı aşsın, bunu istiyorum cidden. Kaan Ars.
06-06-2015 15:45 (23)
sn KA, sn gürsel gibi dediniz siz de. hem oyunuz chpye hem de hdp barajı aşsın istiyorsunuz. Yani hdp benim oyumla aşmasın da kimin oyuyla aşarsa aşsın mı diyorsunuz? en iyi ihtimalle duygusallık bu. kötü ihtimalleri ise akla getirmiyorum.
06-06-2015 15:45 (24)
"Türk sosyalist ve hümaniterleri desteği ile PKK geleneği ehlileştirilebilir mi? Denemeye değer! Bel bağlamadan, salt bu ümide dayalı olmadan "geçici" ve "bilinçli bir kontrolle" destek vermeye değer. Bu özgüveni göstermeli"yazmışım.///Biz % 90 olan değil miyiz? Ordusu, polisi ile güçlü olan "Türkler" değil mi? Bu korku anlamsız! İkincisi; 1 Mayıs 77'de ölenlerin neredeyse tümü izdihamdan öldü! Bu bomba da bunu amaçlamış olmasın! "Deneyimli" kitle umulduğu gibi paniğe kapılmadı. Tabi S. Demirtaş'a yönelik mi? Bilmiyoruz. Ama orada izdiham ve kargaşada çok insan ölseydi yarın seçim yapılır mıydı? Ben olguya öncelikle siyasî değil "insanî" bakmaya çalışıyorum. Öyle ya da böyle; Kürt halkı da "kendi kaderini tayin etme hakkına" sahiptir. PKK'nın "şiddet felsefesi" de sonuçta onların bileceği bir şeydir! En fazla ucu bize dokunur! Üçüncüsü RTE'nin siyasî hayatının iniş hızına yardımcı olacaklarına inanıyorum. Yineliyorum; "biz" % 90'ınız!Ezici çoğunluğuz!Biraz vakur olalım!OG ogürsel
06-06-2015 16:14 (25)
Provokasyon yapma Gürsel. Bıktık senden ve senin gibilerden. TV'lerde siz varsınız, gazetelerde siz yazıyorsunuz. Evet, yüzde 90 sensin ve senin gibiler. Sabah akşam beyin iğfal ediyorsunuz, biz şurada bir site açıyoruz birkaç bin kişiye ses duyurmak için, oraya da dadanıyorsunuz. Bir sen değilsin, tüm kanalları işgal eden arsız ve doymaz o çoğunluğun burada da temsilcileri çok, merak etme. Lütfen git buradan. Biz yüzde doksan değiliz, en çok birkaç bin kişiyiz. Sen git başka yerlerde, yüzde doksanın içinde "insani" bak. Öyle açgözlüsünüz ki, beğendiğiniz her cümleyi mülkünüze geçiriyor, birbiriyle taban tabana çelişse bile aynı yazıda hepsini kullanmak istiyorsunuz. "Biraz vakur olalım, biz yüzde 90'ınız." Bilmem ne, kışkırtma insanları, biz daima bir avuç ezilen sosyalist olduk, burada bile rahat bırakmıyorsun, iki söz edelim. Türkmüşüz, ordumuz varmış, sınırı çok aştın, artık yeter. Kaan Arslanoğlu
06-06-2015 16:06 (26)
lütfen söyler misiniz bana . seçimden hemen önce atılan bomba hdp ye zarar mı verir yarar mı. sakın bu bomba pkk _ mit yada eşanlamlı olarak hdp_akp ortaklığı olmasın. milliyetçiler sünni gericiler akp de toplansın , saftirik solcular ilerici kürtler , miliyetçi ve gerici kürtler , hatta ezilmiş halkların tümü ve aleviler hdp de toplansın. mhp chp bok yesin. çözüm süreci palavrasını artık adalarda madalarda değil mecliste el ele devam ettirsinler. tayyip ve avanesi kurtarsın , apo evinde isitharate çekilsin. kürtler ayrıcalıklı sınıf olsun. memleket paylaşısın herkes kendi çöplüğünde ötsün... olan gene masumlara olsun. bombalama olayında yaralanan insanlar geçmiş olsun. ölenlerin yakınlarına da sabırlar dilerim.
06-06-2015 16:05 (27)
24, Gürsel Bey, her şey birbirine karışıyor ama. "Ezici" olanla "çoğunluk" olan aynı kitle değil, yapmayın lütfen. "En fazla ucu bize dokunur" ne demek? Şiddet bu kadar hafife alınacak bir şey midir, ucu kime dokunursa dokunsun? Mine
06-06-2015 16:05 (28)
Evet sayın 23, HDP benim ve benim hitap edebileceklerimin oyuyla barajı aşmasın, kimin oyuyla aşarsa aşsın. Bunlar çok da önemli değil gerçekte, seçimler de hayati önemde değil. Şu 75 milyonluk ülkede bizim gibi düşünenler birkaç bin kişiyi geçmediği sürece başka şeyler de çok önemli değil. Su akacak, bir şekilde yolunu bulacak. Bizler sorumluluk gereği ve vicdanımızı rahatlatmak için elimizden ne geliyorsa söz ve iş anlamında onu yapmaya çalışıyoruz. Kim nereye isterse oyunu veriyor, bunu engellemek yönlendirmek mümkün değil. Hiç değilse bir şeyi desteklerlerken insanları ve bizim gibileri kandırmalarını, yaptıklarına ulvi veya akılcı anlamlar yüklemelerini önlemeye çalışalım. Yoksa koskoca emperyalist kapitalist sistemin muaazzzam medya gücü ve ona destek olan insani aptallık karşısında yapacaklarımız çok sınırlı. Olduğu kadar yapmaya çalışıyoruz. Yalana karşı mücadele ediyoruz. Kaan A.
06-06-2015 16:11 (29)
Haklısınız sn KA, takdire şayan çabanız.23
06-06-2015 16:52 (30)
yalana karşı mücadelede ka abimizle aynı yerdeyiz. birgün bizde sesimizi gür duyuracağız. ya da bu ağır karanlığın ve yalanın bütün gücüyle hüküm sürdüğü danışıklı dövüşlerin gırla gittiği bu süreçte çaresiz gibi olsak ta zaman haklılığımızı gösterecektir. bu danışıklı dövüşün ipliği pazara çıkacaktır. kötü polis akp iyi polis hdp. pastanın büyüğü de her ikisine. ağır propoganda adaletsiz yarış yıkanan beyinler , sömürülen umutlar , aralarında paylaştıkları gelecek. yazık çok yazık.
06-06-2015 16:59 (31)
http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye /292857/Fuat_Avni__MiT_in_karanlik_elleri_ devrede.html
06-06-2015 16:53 (32)
Şu anda madımak otelinde aydınları yakanlar iktidardadır, tırlarla kafa kesen cihadçılara silah gönderenler iktidardadır. HDP'de teröre bulaştı ben ona oy veremem demek AKP iktidarda kalsın demek aynı zamanda yani bir şekilde teröre destek vermek ... Demirtaş ekranlarda defalarca AKP ile içten dıştan hiç bir şekilde ittifak yapmam dedi, diyelim yalan söylüyor ve siz haklısınız. HDP barajı geçemezse AKP iktidarı devam edecek zaten ama HDP barajı geçerse iktidarın değişme umudu var, Tayyip'ten kurtulma umudu var. Bu arada dün miting meydanında yaralıları taşıyan vatandaşlara su sıkan TOMA görüntüsünü bir izleyin derim, gezide aynı zihniyet vardı TOMA'ların ardında ... Ağrı provokasyonunda çuvallayan AKP dün de çuvalladı.
06-06-2015 16:57 (33)
YAYIMLANMADI... Arkadaşlar, lütfen o. gürsel adını vererek bir şey yazmayın artık. Cevap hakkı doğuracak şeyler yazmayın diyor kendisi.
06-06-2015 16:54 (34)
Tamam. Gidiyorum! Farklı düşüncelere tahammül gösteremeyenlerin yolculukları nerede sonlanır? Çok trajik hikayeler; sanırım çok kimse tarihten tanır onları... Neyse......... Lütfen bana yanıt hakkı doğuran yazı yazılmasın! O yazılar "sansür" edilsin; daha iyisi Gün Zileli'nin sitesine yazılsın; orada yanıtlarım! ogürsel
06-06-2015 22:45 (35)
belki çok geç oldu ama ... umarım hdp nin baraj sömürüsü kurnazlığına fazla oy kaymaz. sandık babında ve sonrasında akp ye karşı en büyük güç chp dir. chp li değilim. hiçbir partili de değilim. chp ye oy vereceğim. sol görüşlüyüm. umarım sol tarafta olduğunu söyleyen doğru ya da yanlış sol tarafta olduğunu söyleyen kesimden çok oy gitmesin. geçer geçmez umrumda değil . geçse de geçmese de akp hdp birliktedir birlikte olmaya devam edecektir. sonra çok vurursunuz dizinize hdp sevicileri...
06-06-2015 23:02 (36)
Hdp'li sandık görevlilerini gözaltına alanlar da oy alma kurnazlığı mı sizce? Mantığınızın işleyişi ilgimi çekiyor. Akp polisi Hdp'ye çalışıyor diye düşünüyorsanız daha da ilginç. Kurnazlığa bak, çok zekice... Akp, hdp'yi sevdiğinden böyle yapıyor. Bizi kandırıyor. Ne oyunlar, ne oyunlar... Ne kadar tuhaf beyniniz var, herşeyin özünü siz anlıyorsunuz. Aklınızın derin anlayışını severim. Cemil Bengi
06-06-2015 23:11 (37)
cemil bengi seçimden sonra ben burdayım sen de burda ol. tamam mı. başka birşey yazmayacağım. sen de boş boş yazıp asabımı bozma. sadece bekle . bekle sen.
07-06-2015 10:31 (38)
Bekleyeceğim seni. Tam burada. Neden bahsettiğini anlamıyorum ama he canım he... Başka birşey yazmayacaksan bu nasıl beklemektir. Bekleme, git sen oyunu kullan. Ben beklerim. Bir oy bir oydur... Cemil Bengi
07-06-2015 09:35 (39)
Seçimin sonucunu hdp-chp'ye oy verecek solid kitle değil, akp'ye artık oy vermeyecek olan yüzer-gezer kitle belirleyecektir. Kaderimiz onların elinde. Kendinizi çok önemsemeyin. Ko gitsin rahvan.
08-06-2015 21:02 (40)
pkk artık tek vücut olarak meclise girmiştir. mhp nin gösterdiği dik duruşu chp de gösterirse bunların tezgahına ortak olmazsa bu akp_pkk ortaklığı yasal olarak da günyüzüne çıkacaktır. ve gelecekte chp nin gerçek manada tüm türkiyeye ve türkiye soluna hitap eden büyük bir güç olmasınında önü açılacaktır. ama iktidara ucundan biz de ortak olalım açgözlülüğüne giderse akp ile ortak olma omurgasızlığına girerse chp bir 30 yıl daha kaybeder. onların arasında figüran bir düzen partisi olarak erir gider.suça ortak olur , sabırsızlığının bedelini geleceğini yok ederek öder. seçimden önce söylediği herşeyi iktidar açgözlülüğüne yem eder. ayrıca chp , baştan sona yolsuzluğa ve vicdansızlığa batmış bir akp ile nasıl ortaklık kurar. tükürdüğünü nasıl yalar. benim tarzım değil bu son cümle ama yazacağım. CHP LÜTFEN BU OYUNA MALZEME VE ORTAK OLMA.DİK DUR. LÜTFEN.
08-06-2015 22:00 (41)
yüzde 13 aldılar ki bunlar da sağlam oylar değil ama şimdiden dayılanmaya başladılar.sanki tüm türkiye bunların yanındaymış gibi bir hava estiriyorlar. erdoğana duyulan nefretin kaymağını biraz topladılar ve barajı geçtiler. oyun şimdi başlıyor. şimdi biz nasıl kıvıracağız halkı nasıl ikna edipte oyunu devam ettireceğiz onun planlamasını yapacaklar. mecburlar. karşılarında hem ortakları olan hem de hala yüzde kırkbir gibi çok yüzdesi olan bir parti var. şimdi bunlar kendilerini biraz aklamak için chp yi de aralarına almaya çalışacaklar. dikkatle izleyin.
09-06-2015 22:57 (42)
suriye ve ırak'ı silahla bizi demokratik yoldan bölüyorlar.. o kadar sefil geri zekalı durumdayız N. Genç'in bugünkü yazısı: "Daha önce devrimci kurtarıcı olarak Ufuk Uras’ı Sırrı Süreyya’yı seçtiren ve sonra yetmez ama evet anayasası gazına gelen ve başından beri etnik milliyetçilik eşittir özgürlükler diye eğitilmiş sosyal medyanın tarihsiz belleksiz genç ‘pop’ siyaseti üstelik bu sefer CHP’de devreye sokuldu. HDP’ye baraj atlatıldı ama sol sosyalist sosyal demokrat muhalif güçlerin ebediyen tarihten silinmesi pahasına... Birkaç seneye kalmaz, şimdi sizden barajı geçmek için oy isteyen HDP’liler meclisten bir çıkış bulamayınca, bu kutsal ittifak’a karşı sokaklarda sizden Paris Komün’ü gibi direnmenizi isteyecektir. Paris Komün’ü bir rivayete göre otuz bir rivayete göre elli bin yoldaşın ölümüyle sonlanmıştır ve sonunda onbinlerce kişi asılmıştır ve iktidar tekrar kutsal ittifaka geçmiştir." (Zorba)
09-06-2015 22:58 (43)
türkiye de sol öcalan ın eline kaldıysa vay halimize. asıl o zaman bittik. solu bitiren sözde hareket şimdi sola umut olacak öyle mi biz kanmadık , kanmıyoruz , kanmayacağız. şu chp biraz yürekli biraz karakterli olsa ve ileriyi görse... dağdan gelenler yüzde 13 ile kendilerini solun neferi olarak ve umudu olarak gösterme cürretine giriyor da , yüzde 25 gibi kemik oyu olan ve halkın hala sırt dönmediği chp neden artık kimyasına gerçek manada solu koyup iktidara yürümesin. geçmiş geçmiş te kaldı. zaten bir kitlen var. üstüne koyabilecekleri oraya buraya kaptıracağına, küstüreceğine biraz yürekli olsa kadrolarını ona göre kursa gücüyle , elindekilerle bence yapamayacağı birşey değil. işe akp ile ittifak yapmayarak başlamalı... bırak iktidar onların olsun , gelecek senin...
09-06-2015 22:58 (44)
hdp , akp ile chp koalisyon yapsın demiş. şark kurnazına bak sen. ulan chp sen de bu tuzağa düşersen yuh olsun sana.
10-06-2015 13:30 (45)
(40) numaralı arkadaş.. Kararı CHP mi veriyor sanıyorsunuz? Henry Barkey + Kemal Derviş yönetiyor operasyonu... Seçimden önce çizildi her şey... CHP+AKP koalisyonu.. HDP dışarıdan..Yeni anayasa, federasyon vs. Sonra ikisi de çöpe gidecek bu partilerin.. Kılıçdaroğlu zaten CHP'yi çöpe atmak için görevli... Cumhuriyet mitinglerini yapan, her şart altında laikliği savunan çağdaş % 25 kitleyi emperyalizm unutur mu başıboş bırakır mı sanıyorsunuz. (zorba)
10-06-2015 19:42 (46)
hdp sevicileri müsvette solcular biz size demedik mi , mesele barış değil mesele sol değil, hdp nin solla alaksı yok, bunlar hep vitrin, demirtaş piyon, görevi palyaçoluk diye. bakın karasu ne dedi: hdp yi seçime ikna eden önder apodur. kck ne dedi : yeni anayasa da muhatap öcalandır. yani diyor ki hdp fasa fiso, hdp paravan. pkk ne derse o. onlar hdp li vekiller sadece el kaldırcak mecliste. apo indirin dediğin de de indirecekler. yazık size hdp sevicileri. uyardık ama siz seve seve oltaya geldiniz. nasıl da inanmıştınız hdp nin tüm türkiyeyi kucaklayan bir parti olduğuna. alın size hdp... önce aponun kucağından bir insin de ondan sonra biz de inanalım hdp nin özgür özgün bağımsız sol parti olduğuna. hdp sadece ve sadece aponun umutlarına çalışan bir paravan partidir. yazık oldu kırılan hayallerinize...
10-06-2015 20:24 (47)
cemil bengi nerdesin sesim geliyür mü ?
10-06-2015 22:54 (48)
Ben burdayım. Ne oldu ki? AKP-HDP koalisyonu mu kuruldu? Şu nostradamusluğu bırakıp biraz sabretsen daha iyi olmaz mı? Kimse tam olarak ne olacağını bilmiyor. AKP-CHP koalisyonu olsa CHP'ye oy verenler de yanılmış mı diyeceğiz? Ben söylemiştim diyebilmek için her yeni oluşan duruma uygun konuşup, kendini kandırmak sağlığa zararlıdır. Cemil Bengi
10-06-2015 22:54 (49)
söylüyoruz inanmıyorsunuz kardeşim. demirtaş açıklama yapmış oylarımız emanet değil diye... neden çünkü dağdan ayar geldi fırça yediler. karasu emanet oy lafına kızdı. fırça attı. bunlar da ışık hızıyla yaladılar tükürdüklerini.. ulan şurda 3 gün bile dolmadan nasıl kıvırmaya başladılar. hdp yi izlemeye devam edin sayın hdp sevicileri. biz ne mi yapıyoruz sadece gülüyoruz. ola ki kına gönderirseniz seve seve de yakarız oramıza. siz ise salaklığınıza yanın.
11-06-2015 08:48 (50)
Göründüğünden az oy aldığını söyleyen siyasetçi olmaz. Örneğin ; Vatan partisi seçim gününe kadar iktidara aday, gümbür gümbür gelen bir partiydi, perinçek'e göre. Bekleyelim, görelim. Cemil Bengi
13-06-2015 13:52 (51)
deniz baykal chp nin de paraleli sensin. yeter artık yeter...
30-06-2015 14:39 (52)
http://www.habererk.com/yazi/2763/turkiye-solunun-kurtcu-ihaneti#.VZJ1APntmqE
10-07-2015 11:08 (53)
Şimdi seçim sonuçları ortada ve durum ortada...neo liberal diye desteklenmemiş CHP keşke desteklenseydi de hükümet kurulup işimize baksaydık...ne kadar korkar oldu bu ülke Atatürk'den ve kurduğu partiden.Zamana göre şekillenmiş bir parti var karşınızda..Cumhuriyet'in ilk yıllarındaki reformlar olmasa idi biz hala ayakta olurmuyduk?Bir çok iyi değişimin bugünlere gelişerek ve evrilerek gelememesinin sebebi coğrafyamız ve bu coğrafyanın maalesef hiç rahat bırakılmamasıdır..ve bu rahatsızlık içinde direnememiş bir hükümetler silsilesi ve halk vardır.Direnmek ve bu direnmeyi ülkemiz bizim ve burada birlikte yaşamalıyız noktasından hareketle yapabilmeliyiz.Gezi parkı=Türkiye Cumhuriyyeti...ağaçları börtüsü böceği=doğası ve içerdiği herşey...Parka gelen herkes=Ülkede yaşayan herkes....polisler ve emir veren herkes=ülkede yaşayan ayağı dışarıda kişi ve kurumlar...işte o kurumların ayaklarının dışarıda olması engellenmeli... Canan Atay
10-07-2015 14:09 (54)
https://www.facebook.com/mana.mana.50115161 canan hanım kızım... ben fatma teyzen.. facebook sayfamda en üstte bulunan big sister göz resmi altında sizlerle ilgili de bi yorum yazdım... 53. acayip yorumunuzla da ilgili tabi.. Hikmet kardeşimin de yorumlarına bir göz atabilirsiniz isterseniz. Miğdeniz kaldıracaksa tabi. ama son yorum bana ait. bi bakarsanız tüm yorumlara sevinirim.. hadi bi zahmet değerli cehapeli evladım benim. saygılarımla... (Fatma Zehra Tabağoğlu)
10-07-2015 14:09 (55)
bağımsızlık ve laiklik mühimdir ama içerikleri de önemlidir tabi genel evrensel çerçeve olarak sahip çıkılması gereken ilkeler olmasının yanında. bağımsızlık.. ama nasıl bağımsızlık? laiklik ama nasıl laiklik? gibi... ve ben de fatma hanıma katılmak durumundayım en azından şu açıdan: "Bağımsızlık benim de karakterimdir." (hya)
DOST SİTELER
Toplam Giriş Sayısı : 2210834
Arama

İmzasız yazı yayımlanmaz. Yazıların sorumluluğu öncelikle yazarına aittir.