Tuncel Kurtiz, reklama çıkmalar, İnsan BU'dan duyurular

Önce bir duyuru: Ekim ayından itibaren her ay sitemize en iyi yorum ve ıslık gönderenler arasından çekilecek kurada çıkan 3 kişiye 2'şer kitap hediye göndereceğiz. Ekim ayının kitapları İthaki yayınlarından.

Geçtiğimiz gün usta oyuncu Tuncel Kurtiz'i kaybettik. Çok iyi oyunculuğunun yanı sıra solcu, devrimci, tutarlı bir muhalifti. Toprağı bol olsun.

Fakat affınıza sığınarak bir tartışmayı bu vesileyle tekrar anımsatmayı sorumluluk gereği sayıyorum. Bizim soL gazetesi değerli Kurtiz'in bir sözünü manşete taşımış: "Komünistim, başka yol var mı?" Böylece bilincimizi hayli zorlamış, kışkırtmış.

O yüzden solcu, devrimci sanatçıların sürekli olarak niteliksiz, piyasa işi yapıtlarda yer almaları sorununu bir kez daha ele almalıyız. Herkes, durmadan böyle davranırsa "sosyalist sanat" diye bir şey ortaya çıkabilir mi? O konudaki tartışma için şu iki yazımıza dönebilirsiniz.

Geziden sosyalist sanat çıkar mı? - Kim sever sosyalist sanatı? : http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1198

Haziran Günlerinden sonra "edebi iklim" kırılır mı? : http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1193

Daha vahimi: Yine aynı acı vesileyle solcu, devrimci sanatçıların büyük şirket reklamlarında yer almaları sorununu da ciddiye almalıyız. Kanımca kapitalizme karşı mücadele bir bütündür, sağı solu kapitalizme hizmet eden akıl dünyamızın yeri geldiğinde sosyalist laflar etmesi ne derece ciddiye alınabilir? Buradan sağlıklı bir tartışma çıkar ve sonuçta birileri bizim gibileri "evet, bunda ciddi bir sakınca yoktur"a ikna ederse mesele de kalmaz. Başka türlü, içtenliğine kendimizin inanmadığı şeylere başkalarını hiç ikna edemeyiz. Bu konudaki tartışma için şu yazıya geri dönüşü öneririm:

Solcuların reklama çıkması: Yetti gari, gari de gari gari.. :  http://www.insanbu.com/a_haber.php?nosu=1012

Öykü ve şiir bölümlerimizde ürün yayımlamayı sürdürüyoruz

En son şiirler için bağlantılarımız şunlar:

Kalemin Dileği - Zeynep Bilgin: http://www.insanbu.com/a_siir.php?nosu=148

Giderken Yapayalnız - Kadir Aydemir: http://www.insanbu.com/a_siir.php?nosu=148

Bunlar da iki öykümüzün bağlantısı:

Hulki Burhan - Yazarı: Özgür Ekinci : http://www.insanbu.com/a_oyku.php?nosu=144

Piyasa Sanatı - Nihat Ateş : http://www.insanbu.com/a_oyku.php?nosu=146

Kaan Arslanoğlu   

Facebook
yorumlar ... ( 16 )
29-09-2013
29-09-2013 19:48 (1)
Türkiyeli solcular sosyalizme iki katkı yaptılar: birincisi kapitalizmin HİÇBİR "nimetinden" vazgeçmeden sosyalist olmak mümkün. İleride devrimden sonra kurulacak sosyalizm de yine böyle olacak. Markalar, Beyoğlu, AVM'ler aynen kalacak. Belki bunlar için özel bir düzenleme de yapılabilir... İkincisi savunduğun HİÇBİR şeyi kendin yapmayabilirsin. Mesela toplu taşıma ve bisikleti savunursun ama sen arabana binmeye devam edersin. Koruyucu hekimliği savunur, tedavi hekimi olursun :) AA
29-09-2013 22:07 (2)
AA yoldaşımıza aynen katılıyorum. Tebrik ediyorum kendisini ve bir kaç cümlede durumu özetleyebildiği için kendisine saygılarımı gönderiyorum. Z.
29-09-2013 23:15 (3)
J. Lennon'a soruyorlar, sosyalistsiniz ama zenginsiniz, bu celiski degil mi, diye. Lennon, ne yapayim, parayi cope atip, sokakta mi yasamaya baslayayim, celismemesi icin, diyor. Daha dogrusu buna paralel birseyler diyor, 90larin sonunda Roll dergisinde bir roportajinda okumustum. Aynisi Attila Ilhan'a da denmisti, sosyalistsiniz ama TheMarmara'da takiliyorsunuz. Ilhan, birakin bu münazara kültürünü, celiski aramayi, demisti. Celiski var, bulundugu konumu sistemde catlak yaratmak icin etkili kullanmak, asil onemli olan sanirim. Ya da Into The Wild filminde ki karakter olmak mi, diger secenek?
29-09-2013 23:26 (4)
AA ve Z.'nin dediklerine İlave olarak halkımız bunun farkında ki kimse peşinden gitmiyor, "bizimsol"un yıllarca. Nebil Yılmaz
30-09-2013 09:01 (5)
Teoride sosyalist olmak, sosyalizmi uzaktan savunmak siyasetlerin en güzeli. Osman Turna
30-09-2013 09:01 (6)
Kuşkusuz durum tespiti önemli fakat 11. tezde belirtildiği gibi yorumlamak yetmez, değiştirmek lazım. İnsanlardan değişmelerini beklemek yerine kendisine "solcu" diyen siyasi yapıların üyelerinin kendilerini değiştirebilecekleri ortamlar yaratması gerekir. 12 Eylül öncesinde bazı örgütler bunu kısmen (çoğu şeklen -parka, bıyık, bacı) başarmışlardı. Sosyalizm toplumsal düzeyde devrimsiz olanaksızdır fakat bireysel düzeyde kesinlikle mümkündür. Yani şimdi evde eşini dövmemek için devrim olmasını beklemek soytarılıktan başka ne olabilir??? AA
01-10-2013 23:52 (7)
AA, Nebil Yılmaz, Osman Tuna'nın yorumlarına saygılarımı yolluyorum: konunun özünü algıladıkları ve beyan ettikleri için! Selamlar, Z.
02-10-2013 08:58 (8)
Fildişi kuleler veya sırça köşklerde oturup, oturduğu yerden atıp tutmak kadar büyük keyif herhalde yoktur! ELİNİ TAŞIN ALTINA KİM KOYACAK? Herhalde her gece biber gazı yiyenler! Eylem? İş? Bunları halk yapmalı galiba, filozofların burunları gaz koklamamalı... Klişe ve eski tarz bir eleştiri ama: devrim için kendini sokağa atmak gerekir. Bir beden, bir bedendir: karşı duran! Z.
02-10-2013 10:51 (9)
Tiyatrocuları TV dizilerinde oynadıkları için eleştirenlere, yılda kaç kez tiyatroya gittiklerini sorarım. (A.K)
02-10-2013 11:20 (10)
A.K arkadaşım, kısmen haklısın. Bir piyasa romancısı dese ki "Türkiye'de solcular yılda kaç roman okuyor da, bana piyasa için yazma diyorsunuz..." haklı olur mu? Kısmen haklıdır. Bu sorunuz da işte o kadar haklı. Fakat reklama çıkma apayrı bir konu. Hele yılda 8 bin kişinin trafikte öldüğü bir ülkede bir "komünistin" araba almaya özendirmesi apayrı bir konu. Buna kimsenin gıkını çıkarmaması da bambaşka bir konu. Kaan Arslanoğlu
07-10-2013 13:23 (11)
Solcu sanatçılar ne yer ne içer diye soran yok ama neden reklamlarda oynarlar diye eleştiren var. Bu bir çelişki mi değil mi?
07-10-2013 13:32 (12)
Reklamlara çıkan solcu sanatçılar mı veriyor reklamlara çıkmayan, çıkamayan ve aç kalan! solcu sanatçıların parasını? Reklama çıkan solcu sanatçının kazandığı parayı üleştirmesi gerekmez mi öteki solcu sanatçılara? Reklamlara çıkmayan, bunu ilke edinen ünlü solcu sanatçılar aptal mı? Bu bir çelişki mi? Avrupalı entelektüellere şit atar dururuz, var mı reklamlarda boy gösteren bir ağır, saygın entelektüel, oyuncu vb. ? Solcu olması da gerekmez. Bu bir toplumsal kültür meselesi. Görmemişliğimiz. Paraya çok kolay teslim oluşumuz.
19-10-2013 09:05 (13)
Bence reklamlarda boy gösteren sosyalist sanatçıların çoğu,sosyalizmle konformizmin ayırdında değiller. Bu yüzden bu reklamlara iştirak edip, işi ekmek parası kazanma edebiyatına kadar indiriyorlar. M. Ozan Seyfi
21-10-2013 15:04 (14)
Sanatçı olmayan sosyalistler kapitalizmin her çarkında yeralacak ama sosyalist sanatçılar sosyalizm gelinceye kadar bekleyecek aç kalacak, temel ihtiyaçlarını gidermeyecek kendisinde kira alınmayacak mı?
21-10-2013 17:44 (15)
Arkadaşım,konu Tuncel Kurtiz.Yıldız sanatçılardan bahsediyoruz,bunlar aldı mı büyük paralar alıyor.Zaten zor geçinen bir solcu sanatçı reklam filminde oynamış,derdimiz bu değil.Genco Erkal enayi mi o zaman,başka birçok örnek var,onların reklama tavırları hiç mi bir değer yaratmayacak bu toplumda? Zaten sanatçılar değil ki tek meselemiz,işte tıpta kapitalizmin çarklarını eleştirmeye kalktığımızda en çok solcular sansürlüyor bunu.Her yerde etik dışı para kazanan,ondan geçtik, mecburiyet diyelim,bunun gündeme getirilmesine sansür koyan solcular var.İtibar kaybetmişsek biraz kendimize bakalım. KA
01-11-2013 12:22 (16)
En son doktor haberinize bakarken burayada girdim. Sonra başka şeyler öğrendim internette. FKF diye bir şey kurulmuş. Fikir Kulüpleri Federasyonu imiş. Üniversitelerde Tuncel Kurtiz haftası yapmışlar. Sosyalist gençler. Şaşırdım. Aklıma Ramiz dayı geldi, Toyata falan geldi.. İlginç şeyler oluyor.. A.Ö
DOST SİTELER
Toplam Giriş Sayısı : 2210335
Arama

İmzasız yazı yayımlanmaz. Yazıların sorumluluğu öncelikle yazarına aittir.