HDP’ye sol desteğin matematiği, fiziği… “Havuz problemi” şemasıyla...

İmralı’daki zatın kimlerle neler görüştüğü, karşılıklı ne sözler verildiği tamamen meçhul. Kandil’deki şahısların da ABD ile neler görüştüğü, karşılıklı ne sözler verildiği bilinmiyor. Selahattin Demirtaş’ın bunlardan ne kadar haberdar olduğu, “liderliğinin” kimlerin iki dudağı arasına sıkıştığını da kimse tahmin edemiyor.

Bu durumda bile birileri 30 yıldır olduğu gibi, HDP’ye sol destekten bahsediyor. Bu desteği kimileri “sosyalist” mücadelenin gereği gibi gösterirken, bazıları AKP’ye karşı matematiğe, kimisi de RTE’ye karşı fiziğe bağlıyor…

Öyle bir tezgah kurulmuş ki, HDP’ye oy versen yanarsın, vermezsen yanarsın. Giren çıkan yine bize. İyi bir tezgah zaten tam da böyle bir şeydir.

Karikatürün açıklaması mı olur. Yol oldu, oluyor işte.

Şemada gerçeğin matematiği, fiziği açık açık görülüyor. Hesaplayın durun.

T. Fikri

Facebook
yorumlar ... ( 20 )
20-04-2015
20-04-2015 20:29 (1)
Eğer genel seçimden bahsediliyorsa yukarıdaki problemde "muhalefet" yerine "CHP" yazmak daha doğru olmaz mı? Neyi yakalayamadım? Makinist
20-04-2015 20:36 (2)
AKP'ye muhalif olup CHP'ye oy vermeyen, HDP'li olmayıp HDP'ye oy verenlere niye CHP'li densin sayın 1 Numara? Muhalefet işte, HDP'li olmayan CHP'li veya CHP'siz solcular, "sosyalistler", Aleviler, HDP'li olmayan Kürtler vb...
21-04-2015 09:46 (3)
HDP yetklileri, baraja takılırlarsa bunun suçlusu olarak, yaptığı komplo, karalama vb. kampanyalarını bahane gösterek AKP yi suçlu göstereceklerini, meclis dışı kalmalarını kabul edemeyip olay çıkaracaklarını söylüyorlar. Bunun gerisinde seçmene, karışıklık istemiyorsanız bize barajı geçtirin mesajı var. Bu şantaj aslında, ama iş siyaset olunca her şey mubah oluyor. D.Turgay
21-04-2015 10:22 (4)
CHP’ nin oy çıkaramadığı bölgelere bakarsak, bu bölgelerdeki insanların Batı kültüründen uzak olduğunu görürüz. Naom Chomsky Araplara demokrasi dendiğinde, bunu küfür olarak algıladıklarını söylüyor. Bizde de, beklentileri demokrasi olmayıp, farklı, nispeten basit beklentileri olan insanlar çokça var. CHP yönetimi işin ayırdına en sonunda varmış, toplumun bu kesiminin çıkarlarına uygun söylemler de üretir görünmekte. Ama seçime kadarki süre bu mesajların toplumca özümlenmesine ne kadar yetecektir. Halkın CHP yi Ecevit döneminde olduğu gibi, halkçı parti olarak görmesi için daha uzun süreli, ilkeli çalışmalar gerekmez mi? D.Turgay
21-04-2015 12:13 (5)
10% baraji niye var diye dusunup sirf bunun icin bile hdp desteklenmesi icap ederkene, icinizdeki kücük milliyetci aman kürdlerle birarada görünme diyo di mi? amerikayla gorusmek suc mu? politikan programin saglamsa seni kullanmak isteyenle de gorusursun, seni kullanmak isterken o kullanilmis olur. isid'ciler le mi gorusseydiler? tc'nin basi tayyip ve akp, mecbur onunla goruseceksin. kamuoyuna acik olsun hersey ve garantör gözetiminde olsun diyor hdp zaten, kabul etmiyor tc. masayi mi devirsinler hemen? IRA ETA kiminle gorustu? british ve espana devlet aparatlariyla degil mi? müesses nizam dinci fasistlerle dinsiz fasistler arasinda el degistirsin, ilelebet gozlemci mi olalim? müdahil olmazsan, hakkinda karar verirler. otanka tatanka.
21-04-2015 15:25 (6)
Barajı desteklemiyorum, barajı aşamayacak tüm partilere oy verebilirim öyleyse...Barajı aşsın diye TKP ye değil ama HDP ye oy verelim öyle mi 5 numara? Sonrada AKP-HDP birlikte hükümet kurup benim asla onaylamayacağım icraatlar yapsın. Ne güzel demokrasi oyunu...
21-04-2015 15:49 (7)
HDP barajı geçse de geçmese de, ne AKP tek başına ya da tüm koalisyon olasılıklarından herhangi biri Anayasa değiştirecek bir çoğunluk iradesinin oluşmasına yetmeyecek. Herkes gerçek oyunu kullansın, kimse kimseye ödünç vermesin.
21-04-2015 17:03 (8)
sevgili otanka tatanka, sen ota fazla dadanma. kafan güzel olur ama tısss. içimizdeki cücük milliyetçinin kürtlerle (o "d"yi senin tiynetindekiler kullanıyo. ingilizcede kurd-kurdish özentiniz var ya) birarada görünmememiz için bize sufle verdiğini sanmışsın. 1. sizin takım kürtçülük yapanda bu milliyetçilik olmuyo, he mi? 2. benim etnik kökenimde türklük belki yok. nerden biliyon da böyle sallıyon? 3. baydıvey, şu "ezilen halk" teranenizden de gına geldi. cegerhun, rojbin, meki, rojda, zozan diye yaş ortalamaları 40 olan tanıdıklarım var. ne baskısı? ben yevgeniy koyamıyom, tamar koyamıyom baboli. bu neden sence? 4. ETA ispanyol devletiyle görüştü. doğru. pazarcı josemaria'yla, balıkçı juan ramon'la görüşcek hali yoktu ya. ama sen bi de bakiym bana, HERRI BATASUNA'yı da aynı ispanyol devletinin yargı erki kapattı. AİHM de kararı onadı! gacırt mı? 5. bırakın bu işleri, devlet su işleri! rahmetli Gündüz Aktan'ı hatırladın mı? o da negoşieyşın derdi. partisi? MEHEPE idi. yaa guzum. mucks
21-04-2015 20:02 (9)
Cumhurbaşkanlığı adayı, şimdilerde MHP milletvekili adayı olan kişi CİA başkanıyla görüşmüş şimdi Türk milliyetçileri de buna oy verir. SORU:Türkçü değilim Kürtçü değilim, solcuyum, AKP tek başına iktidar olamasın diyorum. Haziranda HDP'ye oy verirsem aşağıdaki hükumetlerden hangisi kurulur? a)AKP-HDP b)CHP-MHP c)AKP-CHP d)AKP-MHP e)CHP-HDP Şaka bir yana, kurulacak hükumetlerden bir hayır beklemiyorum. Dinci, Kürtçü Soros'cu, milliyetçi görünümlü ABD'ci...Seçeneklere bak, kırk katır mı kırk satır mı? Hiçbiri halkı düşünmüyor, hepsi ABD'ye çalışıyor. Bu ülkede demokrasi aygıtı çalışmıyor. Bir şey yapmalı ama ne? Gezi çok güzeldi ama kısa sürdü. Canlarımız gitti gezide. Bu arada HDP'nin gezi tepkisini unutmadık, ne kadar 'demokrasi aşığı' olduklarını anladık orada.Cumhurbaşkanlığı seçiminden sonra Demirtaş'ın alkışları da bize demokrasinin ne güzel şey olduğunu hatırlattı elbette,ne de olsa 'tüm toplum kesimlerini temsil edebilecek biri' adil bir şekilde seçilmişti.HDP bizden oy bekleme
22-04-2015 01:04 (10)
Burada a.y.a rumuzu ile yazan vatandaşın, o dil cambazlığının arkasında sıradan bir milliyetçinin uyur ama "uyanık" ve işlevsiz zekası ile karşılaşmak acıtıcı. Bu topraklarda zeka, önünde sonunda her daim egemen kültüre hizmet ediyor. Kendileri bile bilmeden! Sonra bir başka laf. "Gezi kısa sürdü!" Aksine uzun sürdü! Sürdürüldü. Gezi İsyanı herkese bir mesajdı! SMS mesajı! Kısa idi! Uzatanlar, tarih dışı 19. yy da kalmış olanlardı! Bu arkaik dönem mensuplarının olan biteni 100 yıl sonra anlaması, "intikalin" zaman alması beklenmedik değil. Sonra Demirtaş alkışlamış-mış! O yalandan, kürsünün yanında zoraki alkışı abartanlar, M. Feyzioğlunun toplantısında elini CB, RTE'ye uzatan, tenezzülle uzatılan o eli sıkan KK'na ne buyuracak? KK-CHP'ye ne kadar güvenmiyorsam, HDP-A.Öcalan'a da güvenmiyorum; ama... ama... Bu arkaik zavallı ülkede "kısa vadede" HDP ve CHP desteklenmek zorundadır. Şimdilik.. ça
22-04-2015 10:10 (11)
kunteper, candyman ve a.y.a. isimleri anıldığında orada hazırvenazır olmayı bi borç bilirler. "arkaik zavallı ülke" şeklinde "zavallı ötesi" bi tamlama yaparak kendini ifade etmeye çabalamış çetinaltanolmayan ça, tipik kürtçü ağızları ile (sinik değil, sinsi!) bana bulaşmış. "a.y.a rumuzu ile yazan vatandaşın, o dil cambazlığının arkasında" oy oy oy!!! müthiş. cesur gördüm seni genco. 1. tüm ochslar için bi daha belirteyim, benim rumuzum a.y.a. değil. adım arif yavuz aksoy. 6 ayı biraz geçkin zamandır burda yazıyorum. civarda herkes beni tanır. ben sizin gibi kifayetsiz miyim ki adımı sakliym, hmmm? ayrıca evet. ben vatandaşım. sizin gibi "halk" plajlara akın edince denize giremeyen cinsinden hemi de. kapak? cambazlık böyle oluyo işte! 2. "sıradan milliyetçinin uyur ama "uyanık" ve işlevsiz zekası" sallamasyonunu yapan zat-ı nonmuhtereme bildiririm. benle ne boyda, ne işlevde yarışmasın! evelallah, ikisinde de kendi tiynetindeki kifayetsizleri susuz getiririm. sabah neşem oldun. mucuks
22-04-2015 10:13 (12)
bu ça nın 19 yüzyıl sosyalizmi lafı bir yerlereden kulağımı ısırıyor. Biri gitti bir süredir, burada yorum yazmıyor, bu ça mı geldi yerine ?? :) Arkaik ülke falan diyor abim, bu laflar da kulağımı tekmeliyor, hadi hayırlısı...
22-04-2015 10:30 (13)
Arabamın lastiği patlamış. Stalinistler yüzünden. ça :)))
22-04-2015 14:58 (14)
19. yüzyıl sosyalizm sözcüğünü kullananlar (ça sizin fikirlerinizi bilmiyorum ama )alkışlamanın abartılacak yanı yok yorumu da bana liberal solcuların Obama devrimci Küba'da diktatörlük var yorumlarını hatırlattı. CHP'de HDP'de sosyalist değildir öncelikle bu konuda anlaşalım. CHP ve HDP'den değişim beklenemez. Sistem iktidarın sivrilikleri yüzünden restorasyon sürecini destekliyr. Seçim sonrası AKP-CHP ya da AKP-HDP koaliyonu bizi bekliyor. Bu koalisyonu kabul etmezse CHP-MHP koalisyonu da yaşanabilir. Sivriliklerin azaltılma ihtiyacının nedeni sistemin bir daha gezi gibi sistem dışı yönleri de olan bir hareket istememesi. Bir de kontrol edemeyeceği bir özne haline gelmesi. Oy verecekseniz bu durumun farkında olarak buna rağmen oy veriyorum deyin. Kaan Arslanoğlu'nun CHP'ye soldur yorumunu okumadım. KP eleştirileri seçim sonrası tavrı konusunda hak veriyorum. Hep böyle oldu bir üstüne seçimden sonra üye kaybetti ama buna rağmen seçime giren tek sosyalist yapı. ç.
22-04-2015 14:58 (15)
Oy konusunda ise istediğinize oy verin. Ama olanı olduğundan farklı göstermeyin. İzmir Ticaret Odası'nı ziyaret eden(o odanın başkanı elektrik kesintisinde bir gün işçiler ücretsiz çalışsın ) demiştir. CHP'ye de oy verdiğinizde Kemal Derviş'e de oy verdiğinizi unutmayın. Kılıçdaroğlu AKP-CHP koalisyonu hakkında hayır demediğini unutmayın. HDP'nin ortam değişir seçim sonrası AKP-HDP koalisyonu kurabileceğini unutmayın. Bir gelişme olmazsa kesinlikle yok deyip ona rağmen ertesi gün hükümetle süreç haritasını açıkladığnı unutmayın. KP'ye de oy verince seçim sonrası CHP'li vekillerle yine sıcak ilşkilere başlayacağını unutmayın. Oy verirken kime oy verirseniz gerçeği söyleyerek oy verin ve oy isterken de gerçekleri söylemekten çekinmeyin. ç.
22-04-2015 15:49 (16)
Büyük ölçüde haklısınız sayın Ç, Yalnız iki düzeltme yapayım. Solun bu kadar sağ olduğu bir dünyada ve ülkede CHP de genel anlamda soldur, ben öyle görmesem de büyük çoğunluk gördüğü için HDP de soldur. Ama bunlar sosyalist değildir, "gerçek sol" değildir bana göre. İkincisi, KP seçim sonrası Birleşik Haziran diyecek, o yıkılırsa başka bir cephe diyecek ve CHP vekilleriyle, hatta onlara "sosyalist" diyerek aynı resimde görünecektir. Bu kadar da değil. Belki daha önemlisi ideolojik planda yaşanan. Birtakım sol-sosyalist geçinen yazarlar, medyacılar, sanatçılarla pozlar verecektir ki bu ilkinden daha tehlikeli. Çünkü tam aynı düşünmediğiniz birileriyle siyasi bir "cephede" yer alabilirsiniz, ama ideolojik olarak mücadele etmeniz gereken birileriyle aynı şeyler düşünüyormuş gibi aynı yayın organlarında yazar ve bu konuyu tartışmadan üstünü sürekli kaparsanız, siz o ideolojiyi paylaşıyorsunuz demektir. Ayrıca bunların size yaptığı sansürü de onaylıyorsunuz demektir. Örnek de veririm. KaanA
22-04-2015 19:00 (17)
Solu sosyalizmle tariflediğimden bazı yerlerde sosyalizm sözcüğü yerine sol sözcüğünü kullanmışım. O konuda haklısınız ne kadar sol oldukları tartışılır olsa da şu anki dünyada sosyalist olmadığını kullanabiliriz de sol olmadığını kullanamayız. Hollande ne kadar "sol"sa CHP de HDP de o kadar "sol"dur. KP ya da HTKP sosyalisttir. Ama bağımsız sosyalist güç oluşturmaktan uzaklar. Keşke BHH ile bağımsız sosyalist güç oluşsaydı. En son bugün İsmail Saymaz'a FKF gazetecilik dersi verdirmiş. Sansür konusunda hem fikirim. Enver Aysever sol portalda istediği eleştiriyi yaparken siz yaparsanız ertesi gün o yazı yayınlanmaz. Liberal "sol" medyatik isimlere sosyalistlerden daha çok değer veriyorlar. Radikal'den Sol Portal daha çok okunuyor. Buna rağmen liberal medyadaki köşe yazarı el üstündedir. CHP'li vekillere sol demesini geçtim sosyalist diyorlar o da problemli. sizinle bu konularda da aynı düşünüyorum. CHP,HDP'ye de KP'ye de oy versem bu gerçekleri söyleyeceğim. Oto kontrole inat ç.
22-04-2015 19:00 (18)
http://www.yonhaber.com/siyaset/kemal-okuyandan-carpc-degerlendrmeler KP'nin seçim öncesi değerlendirmeleri
22-04-2015 19:00 (19)
Kılıçdaroğlu'nun siyasi akıldan yoksun politikalarının AKP en önemli dayanağı olduğunun, CHP ve MHP'nin etkin muhalefet yapamadığının farkında olmak HDP'nin daha etkin muhalefet yaptığını görmek, onun yanlışlarını görmemize engel değil. Elbette Kürt siyasi hareketinin meclis dışı bırakılmasının ülke için iyi olmadığının bilincindeyim. En doğrusu barajın kaldırılması ve tüm toplum kesimlerinin mecliste temsili olacaktır. Bunu seçim bildirgesine koyan parti var mı bilmiyorum. Bu seçimde ön yargıdan, duygusallıktan uzak karar verin ve ülke için en doğrusu ne ise onu yapın. ALKIŞI DUYDUM İHANETİ GÖRDÜM...
22-04-2015 22:26 (20)
Bu topraklarda asl'olan ihanettir! İhanet etmeyen gıdım ileri gidemez. İhanet etmeyenler aşağılanır. RTE Milli görüşe ihanet ettiğini söyleyerek iktidara geldi; ihanet edenler sevilir bu topraklarda! Buraları fetihçi, yağmacı, sadakacı evlatların toprağıdır. RTE beslemesin, ondan kötüsü yok. Bakınız KK nasıl besleyeceğini anlatıyor. Tembelliğin, sorumsuzluğun ödüllendirildiği coğrafya burası. Solcular da farklı değil; onlar da tembellik hakkını emek teorileriyle savunur. Son 40-50 yılı bu tembellikle iyi atlattık ama sanırım fatura bu kez kabarık; bulaşık yıkamakla hallolmayacak; sıkı bir kötek de eklenecek! Seçim sonuçları yalnızca bu köteğin anlatılmasında değişiklik yaratacak! ça
DOST SİTELER
Toplam Giriş Sayısı : 2210670
Arama

İmzasız yazı yayımlanmaz. Yazıların sorumluluğu öncelikle yazarına aittir.